آرامگاه یعنی جایی که کلاس دوم
مهدی
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟
آرامگاه یعنی جایی که کلاس دوم را از این سایت دریافت کنید.
وبلاگ کلاس دوم شقایق دبستان بهشت آیین
وبلاگ کلاس دوم شقایق دبستان بهشت آیین
وبلاگ کلاس دوم شقایق دبستان بهشت آیین
وبلاگ کلاس دوم شقایق دبستان بهشت آیین تکلیف آدینه 14 بهمن
1-تکلیف آدینه انجام شود.
2-قران درس 10تا آخر داستان یاد گرفته شود.
3-املا از درس 14 بصورت جای خالی گفته می شود.
4-مشق از درس 14 کامل نوشته شود.
5-دخترهای گلم تمرین ریاضی فراموش نشود.
+ نوشته شده در چهارشنبه چهاردهم بهمن ۱۳۹۴ ساعت توسط مینازراندیان |
تکلیف روز سه شنبه 13 بهمن
1-املا از درس چهاردهم در دفتر املا گفته می شود.
2-علوم درس 10 قسمت خارج از کلاس صفحه ی 71در برگه ی A4 نوشته شود.
3-فارسی درس 12و13و14 پرسش می شود.
4-ریاضی قسمت حدس وآزمایش تمرین شود.
5-نمونه سوال فارسی گذاشته شده در وبلاگ انجام شود.
+ نوشته شده در سه شنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۴ ساعت توسط مینازراندیان |
نمونه سوال بنویسیم تکلیف 13 بهمن
_کامل کنبه محلّ آسایش ، .............. می گویند . به محلّ آموزش ، .............. می گویند .به محلّ خواب ، ............... می گویند . 2_دو کلمه را که با « ها » و دو کلمه را که با « ان » جمع بسته می شوند ، بنویس . ها : ............. .................ان : ............. ................4- کامل کن . زیارتگاه جایی است که .................................................آرامگاه جایی است که ..................................................5_ جمله بساز .
میهن : .......................................................................ایران : .......................................................................6-مرتّب کن .الف – فردوسی – بزرگ – آرامگاه – شاعر – ایران – مشهد – است – در – توس ..........................................................................ب- است – تبریز – در – مسجد – کبود ..........................................................ج- سعدی – شیراز – آرامگاه – در – است .........................................................د- امام رضا (ع ) – مشهد – حرم – در – شهر – است ............................................................................7_هر کلمه را دوباره در جای خالی بنویس . شیر – سیر – باز الف – مادرم درغذا .............. می ریزد . ب- من هر روز سه لیوان ، ............... می خورم .پ – امروز رضا ............. بود و ناهار نخورد .ت- ............. در سیرک نمایش می داد . ث- هوا گرم است پنجره را ....... کن . ج- ............ در آسمان پرواز می کند . *بعضی کلمه ها املای مشابه دارند ولی معنای آن ها متفاوت دارند ولی معنای آن ها متفاوت است ، به این کلمه ها «هم نویسی» می گویند . مثال : شیر ( حیوان وحشی ) ، شیر ( خوردنی )بعضی وقت ها « ی » معنی نسبت می دهد . مثال : چوبی : ( چیزی که از چوب ساخته می شود . )شیرازی : ( کسی که اهل شیراز است .8 -هر سه کلمه را در یک جمله به کار ببر و بنویس .
الف – کشور – ایران – زندگیب – دوست – پرچم – میهن 9- جمله های در هم ریخته را مرتّب کن .الف- لاله – نشانه ی – گل – شهیدان – است – خون ..............................................................................ب- سفید – پرچم – رنگ – صلح – نشانه ی – و – دوستی – است ..............................................................................10-کلمه های هم معنی را کنار هم بنویس . وقت – خدا – نگاه – آشتی – تکان – علامت – موقع – دیدن – الله – صلح – حرکت – نشانه – 11- جمله های زیر را با ( از ، برای ، تا ، هر ) کامل کن . پرچم .............. کشوری نشانه ی وجود آن کشور و آزادی و سربلندی آن است .مادر ........... حمید یک اسباب بازی خرید . مرتضی ...... مدرسه ..... خانه را با دوستش می رود . 12- با کلمه های زیر جمله بساز تماشا : صبحگاهی :13- جمله ها را کامل کن . او به ایرانی ............ افتخار می کند . ما به ایرانی بودنمان افتخار ............... ........ به ایرانی ......... افتخار می کنند . 14- در جاهای خالی ، یک کلمه ی هم معنی بنویس . مثال : موقع خواندن نماز ، لباسمان باید پاکیزه ( تمیز ) باشد الف – دیروز مریم مریض ( ............... ) بود . ب- چلچراغ ها همه جا را روشن ( ................ ) کرده بودند .15- کامل کن . الف- به کسی که اهل ایران است ، ............... می گویند . ب- به چیزی که از کاغذ درست شده باشد ، ............... می گویند . شیرازی یعنی ...................................................ایرانی یعنی ....................................................+ نوشته شده در سه شنبه سیزدهم بهمن ۱۳۹۴ ساعت توسط مینازراندیان |
تکلیف روز 12 بهمن
1-دختر گلم خاطره ای از روز برفی در دفتر جمله سازی نوشته شود.
2-هدیه های آسمانی درس 12 پرسش می شود.
3-قران درس 10 تا آخر جلسه ی دوم تمرین شود.
4-ریاضی فصل 5 نمونه سوال کار شود مخصوصا حدس زدن عددها.
5-فارسی درس پرچم را یاد بگیرید و شعر حفظ شود.
+ نوشته شده در دوشنبه دوازدهم بهمن ۱۳۹۴ ساعت توسط مینازراندیان |
تکلیف یکشنبه 11 بهمن
1-املا از درس پرچم پای تابلو گفته می شود.کامل نوشته شود.
درس سیزده فارسی دوم ابتدایی
درس سیزده فارسی دوم ابتدایی برای دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی از کتاب فارسی دوم دبستان به منظور آموزش درس فارسی دوم ابتدایی
دوم ابتداییفارسی دوم
درس سیزده فارسی دوم ابتدایی
By Admin Last updated مهر 12, 1398
0Shareعــناوینی که در ایــن آموزش مــی خــوانید :
متن درس سیزده فارسی دوم ابتدایی
1 جلب توجه دانش آموزان به کشور ایران و جاهای دیدنی آن مانند مناظر طبیعی، آثار باستانی، زیارتگاه ها و… می باشد.
2 تقویت حسّ وطن دوستی و عشق ورزیدن به ایران و افتخار به سرزمین آبا و اجدادی
@=img=@#=img=#
جزوه کاربرگ املای دوم درس به درس
مشاهده
3 تقویت حسّ حفظ وطن و دفاع از آن در برابر دشمنان و بیگانگان
4 آشنایی با بناها و آثار باستانی ایران که نشانهٔ تمدن کهن ایران زمین می باشد.
5 آشنایی دانش آموزان با تنوع آب و هوایی ایران که موجب پیدایش مناظر متناسب با آن آب و هواست، مانند
آب و هوای کوهستانی شمال غرب کشور با کوه های سر به فلک کشیده، آب و هوای معتدل شمال و جنوب کشور کناره های دریاهای خزر، عمان و خلیج فارس مناطق کویری، مرکز و شرقی کشور.
روش تدریس: نمایشی، پرسش و پاسخ منظور از روش نمایشی استفاده از تصاویر مربوط به مناطق، مناظر و آثار باستانی ایران می باشد که زمینهٔ بحث و گفت وگو را در کلاس ایجاد کند.فعالیت ها درس سیزده فارسی دوم ابتدایی:
1 درست، نادرست: ارزیابی از درک مطلب درس2 گوش کن و بگو:تقویت مهارت گوش کردن، سخن گفتن و ارزیابی از درک مطلب درسی
3 واژه سازی: گسترش واژگان با استفاده از پسوند گاه مانند: آرامگاه، زیارتگاه، نمایشگاه، دانشگاه، آزمایشگاه، پرورشگاه، زیستگاه، پژوهشگاه. در این تمرین،گاه به معنی مکان می باشد.4 بیاموز و بگو: در این فعالیت دانش آموزان با نشانهٔ (ان) به عنوان یکی از نشانه های جمع بستن در زبان فارسی، آشنا می شوند.از این نشانه ها بیشتر برای جمع بستن اسم انسان، جانوران و گیاهان استفاده می شود. مانند مردان، زنان، کودکان، درختان،
گیاهان، گوسفندان و … . (ان) بعد از (ها) پرکاربردترین نشانهٔ جمع در زبان فارسی است.
5 پیدا کن و بگو: هدف این فعالیت تقویت مهارت خواندن، سخن گفتن و املا، با پیدا کردن کلمه هایی که(ان) و (ها) دارند،مانند دیدنی ها، کوه ها، دریاها و همچنین مردان، زنان و دشمنان است.
6 فکر کن و بگو: هدف این فعالیت، تقویت تفکر و مهارت سخن گفتن با استفاده از سؤال هایی است که در ارتباط با سفر می باشند. (پاسخ های واگرا)7 بازی: هدف این فعالیت ایفای نقش با استفاده از کارت واژه هایی است که بین دانش آموزان توزیع می شود.همچنین این فعالیت موجب شاداب سازی فضای عاطفی کلاس و دانش آموزان می گردد
درس سیزده نوشتاری دوم ابتدایی
صفحه اول درس سیزده نوشتاری دوم ابتدایی:
تمرین 1: رجوع کنید به تمرین 1 درس اول.
تمرین 2: هدف این فعالیت تقویت مهارت واژه سازی با حروف درهم ریخته و تقویت املا می باشد.
مانند: شیراز، اصفهان، کرمان، سنندج
تمرین 3: هدف از این فعالیت تقویت مهارت املا نویسی و جمله سازی با استفاده از واژه هایی است که پسوند گاهدارند.
مانند: زیارتگاه، آموزشگاه، آزمایشگاه
تمرین 4: هدف این فعالیت تقویت مهارت انشانویسی و تقویت حس میهن دوستی می باشد.
صفحۀ دوم درس سیزده نوشتاری دوم ابتدایی:
تمرین 1: رجوع کنید به تمرین 1 درس اول.
تمرین 2: هدف این فعالیت تقویت مهارت واژه سازی و املا با استفاده از جدول پیش بینی شده می باشد. مانند:
دشمن ها،جنگل ها، دانش ها، دانشگاه
تمرین 3: هدف این فعالیت تقویت مهارت املانویسی و جمله سازی با استفاده از معانی واژه های پیش بینی شده است. مانند:
پناهگاه، جایی است که در آن پناه می گیرند.
گردشگاه، جایی است که در آن گردش می کنند.
ورزشگاه، جایی است که در آن ورزش می کنند.
کارگاه، جایی است که در آن کار می کنند.
تمرین 4: هدف این تمرین تقویت مهارت نوشتن با استفاده از چیزهایی است که آنها را خوانده و یا دیده است.
صفحۀ سوم درس سیزده نوشتاری دوم ابتدایی:
تمرین 1: هدف این تمرین تقویت مهارت خواندن و املانویسی با استفاده از کلمه هایی است که حروف چسبان دارند.
مانند: جنگل، کنیم، حمله، قسمت، شهر، مشهد
تمرین 2: هدف تقویت مهارت نوشتن از طریق مرتب کردن واژه ها از کوچک به بزرگ است.
مانند: کشور، شهر، روستا
قطار، اتوبوس، دوچرخه
دریا، رود، جوی
تمرین 3: هدف این فعالیت آشنایی با تقویم و ایام سرنوشت ساز و مهم تاریخ ایران در بهمن ماه است.
تمرین 4: هدف این فعالیت تقویت مهارت نگارش و انشانویسی دربارهٔ مکان هایی است که به آنجا سفر کرده اند (گزارش نویسی،
خاطره نویسی و یا توصیفی).
صفحۀ چهارم درس سیزده نوشتاری فارسی دوم ابتدایی:
تمرین 1: تقویت مهارت نوشتن با استفاده از کلمه های جدید کتاب علوم
تمرین 2: تقویت مهارت خواندن، نوشتن و املانویسی با استفاده از کلمه های جمع با ان یا ها
مانند: کوه ها، دشت ها، دریاها، جنگل ها و همچنین مردان، زنان، دشمنان و …
تمرین 3: هدف این تمرین تقویت مهارت نوشتن و کامل کردن جدول با استفاده از مکان های مختلف مربوط به شهرهای اصفهان و مشهد می باشد.
تمرین 4: هدف این تمرین بسط و گسترش اطلاعات ایران شناسی دانش آموزان دربارهٔ جاهای دیدنی ایران، علاوه بر آنچه در درس آمده است، می باشد.
صفحۀ پنجم درس سیزده نوشتاری دوم ابتدایی:
تمرین 1: رجوع کنید به تمرین 1 صفحهٔ پنجم درس اول.
تمرین 2: هدف ازاین تمرین تقویت مهارت تمرکز و مشاهدهٔ دقیق با استفاده از پیدا کردن اختلاف بین تصاویر می باشد.
Facebook Twitter Google+
درسنامه آموزشی فارسی کلاس دوم درس 13: ایرانِ زیبا با پاسخ
درست، نادرست (صفحه 82 کتاب درسی) | واژه سازی (صفحه 83 کتاب درسی) | بیاموز و بگو (صفحه 83 کتاب درسی) | پیداکن و بگو (صفحه 84 کتاب درسی)
درس 13: ایرانِ زیبا با پاسخ
آخرین ویرایش 13 دی 1400
گزارش خطا 15906 فارسی
ستایش: بهترین سرآغاز
فصل 1: نهادها
درس 1: کتابخانهی کلاس ما
درس 2: مسجد محلّهی ما
فصل 2: بهداشت درس 3: خرس کوچولو
درس 4: مدرسهی خرگوشها
فصل 3: اخلاق فردی و اجتماعی
درس 5: چوپان درستکار
درس 6: کوشا و نوشا درس 7: دوستان ما فصل 4: راهِ زندگی
درس 8: از همه مهربان تر
درس 9: زیارت فصل 5: هنر و ادب درس 10: هنرمند درس 12: فردوسی فصل 6: ایرانِ من درس 13: ایرانِ زیبا درس 14: پرچم درس 15: نوروز فصل 7: طبیعت
درس 16: پَروازِ قَطره
درس 17: مثلِ دانشمندان
نیایش: ای پروردگار بزرگ
ویدیو دوره کامل آموزشی، فارسی دوم دبستان
مدرس: فاطمه دهقان
مدت دوره: 10 ساعت (36 فایل)
فارسی
1158 تست 81,060 تومان
ریاضی
1038 تست 72,660 تومان
علوم تجربی
839 تست 58,730 تومان
هدیههای آسمانی
418 تست 29,260 تومان
نام کشور ما ایران است. ما در ایران زندگی میکنیم. ما ایران را دوست داریم. ایران خانهی بزرگ ماست. در ایران دیدنیهای فراوان وجود دارد؛ مثل کوهها دشتها، دریاها، جنگلها، زیارتگاهها و بناهای قدیمی. من به داشتن کشوری با این همه زیبای افتخار میکنم.
مردان و زنان ایرانی، پرتلاش و باایمان هستند. آنان کشور خود را از حملهی دشمنان حفظ میکنند.
اکنون بیایید به قسمتهایی از ایران سفر کنیم.
اینجا حَرَم امام هشتم. حضرت رضا (ع) در شهر مشهد است.
اینجا آرمگاه فردوسی شاعر بزرگ ایرانی، در توس مشهد است.
اینجا کَندُوان تبریز است.
اینجا آرامگاه حافظ شیرازی است.
اینجا سیوسهپل اصفهان است.
اینجا قلّهی زیبای دماوند است.
اینجا اَرگِ بَم کرمان است.
اینجا ماسولهی گیلان است.
اینجا بُرج میلاد تهران است.
این تصویری از بیستون کرمانشاه است.
اینجا تختجمشید در مَرودشت فارس است.
درست، نادرست (صفحه 82 کتاب درسی)
1- نام چند مکان تاریخی و دیدنی را بگو.
2- چرا ما کشور خود، ایران را دوست داریم؟
3- در شهر شما چه مکانهای تاریخی و دیدنی وجود دارد؟
4- ...................................
واژه سازی (صفحه 83 کتاب درسی)
به این جملهها توجّه کن:
در ایران زیارتگاههای زیادی هست.
این شهر نمایشگاه دارد.
زیارتگاه یعنی محلّ زیارت.
نمایشگاه یعنی محل نمایش و نشان دادن.
حالا تو بگودانشگاه یعنی ......................
آزمایشگاه یعنی ......................
...................... یعنی ......................
بیاموز و بگو (صفحه 83 کتاب درسی)
مردان یعنی چند مرد [Math Processing Error]
← مردها
زنان یعنی چند زن [Math Processing Error]
← زنها
...... یعنی ...... [Math Processing Error]
←
..... چشمان یعنی چند چشم [Math Processing Error]
← چشمها
درختان یعنی چند درخت [Math Processing Error]
← درختها
.............. یعنی......... [Math Processing Error]
← .......
پیداکن و بگو (صفحه 84 کتاب درسی)
1- کلمههایی که «ها» دارند.
2- کلمههایی که «ان» دارند.
فکرکن و بگو1- چرا سفر میکنیم؟
2- در سفر به چه چیزهایی باید توجّه کنیم؟
بازی، بازی، بازیآموزگار چند کارت بر میدارد و روی هر یک، کلمهای مانند خندیدن، مطالعه کردن و ... مینویسد. سپس هرکارت را به یکی از گروهها میدهد. اعضای آن گروه باید کلمهها را بخوانند و نقش آنها را بازی کنند. بقیهی دانشآموزان باید بگویند هرکس نقش چه کلمهای را بازی میکند.
ارامگاه یعنی
آرامگاه یعنی چه
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟
آرامگاه یعنی جایی که