این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    آزادراه تهران-شمال

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    آزادراه تهران-شمال را از این سایت دریافت کنید.

    آزادراه تهران

    آزادراه تهران - شمال

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    آزادراه ۳

    آزادراه تهران - شمال

    اطلاعات مسیر

    طول ۱۲۱ کیلومتر[۱] (۷۵ مایل)

    تقاطع‌های بزرگ از چالوس، مازندران

    جاده ۲۲ (کنارگذر بزرگراه چالوس-نوشهر)

    جاده ۵۹

    به تهران، استان تهران

    بزرگراه آزادگان موقعیت

    استان‌ها تهران، البرز، مازندران

    شهرهای بزرگ تهران، استان تهران

    نوشهر، استان مازندران

    چالوس، استان مازندران

    سامانه بزرگراهی

    بزرگ‌راه‌های ایران

    آزادراه‌ها

    آزادراه ۳ ایران یا آزادراه تهران - شمال نام یک پروژهٔ راه‌سازی در ایران است که قرار است تهران را به چالوس و نوشهر پیوند دهد. هم‌اکنون قطعات ۱ و ۴ این آزادراه در دست بهره‌برداری و قطعات ۲ و ۳ در دست ساخت هستند.

    طرح نخست این پروژه در سال ۱۳۵۳ داده شد. این پروژه تا سال ۱۳۹۴ در اختیار پیمانکاران چین بوده‌است و پس از چینی‌ها نیز بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی وارد کار شد. حوادثی نیز در آن رخ داده‌است، برای مثال در سال ۱۳۹۸، بخشی از این آزادراه به دلیل رانش زمین فرو ریخت.

    مشخصات و پیش‌زمینه[ویرایش]

    پروژهٔ آزادراه تهران-شمال برای انجام پیوندی سریع و ارزان میان منطقهٔ شمالی و مرکزی ایران و آسانی ارتباط با کشورهای همسایهٔ شمالی ایران، برای اجرا پیشنهاد شد. طرح نخستین این پروژه در سال ۱۳۵۳ داده شد. این آزادراه، بخشی از «آزادراه سراسری شمال-جنوب» خواهد بود که کوتاه‌ترین راه ارتباطیِ دریای خزر (بندر نوشهر) با خلیج فارس بوده و در ترانزیت منطقه نقش بزرگی خواهد داشت.[۲]

    مسیر[ویرایش]

    مسیر آزادراه از تقاطع غیر همسطح با بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان شروع و در امتداد دره کن، پس از گذشتن از حاشیه روستای سولقان به تدریج از منطقه کوهستانی توچال عبور کرده سپس توسط تونل بلند تالون به طول ۴۸۵۰ متر این رشته کوه را قطع نموده و در دامنه‌های شمالی آن در منطقه دو آب شهرستانک قرار می‌گیرد. از آن پس مسیر به موازات جاده قدیم کرج - چالوس امتداد می‌یابد و در دره سرهنگ وارد تونل البرز به طول ۶۴۰۰ متر شده و در پل زنگوله خارج می‌شود سپس با عبور از ارتفاعات البرز به موازات جاده قدیم کرج - چالوس تا شهر چالوس ادامه یافته و در نهایت با یک تقاطع غیر همسطح به کمربندی چالوس وصل می‌شود.

    قطعه‌های آزادراه[ویرایش]

    قطعه چهار آزادراه تهران-شمال

    قطعهٔ یک آزادراه تهران-شمال[ویرایش]

    این منطقه از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان، امامزاده عقیل، تونل تالون و دره لانیز به سه‌راهی شهرستانک می‌رسد، این قسمت که طول آن تقریباً ۳۲ کیلومتر است، موجب می‌شود قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف شده و مسیر حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر شود و صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مصرف سوخت، استهلاک و زمان مسافران را به دنبال دارد. مهم‌ترین قسمت این قطعه احداث تونل تالون به طول ۴۸۵۰ متر[۳] بوده که حفاری آن توسط چینی‌ها (شرکت STA) صورت گرفت که بعداً به دلیل تاخیرهای مکرر در اجرای پروژه و اختلافات مالی، شرکت چینی از ادامه فعالیت منع و تنها قطعات مهم در دست این شرکت باقی ماند (احداث کامل تونل ۱۱، ادامه حفاری تونل‌های ۱۳، ۱۴، ۱۵ تکمیل عملیات لاینینگ تونل تالون و احداث پل شماره شش، ۳۲۰ متری) و ادامه عملیات به هفت شرکت ایرانی (پورنام، ارسا ساختمان، شرکت دی، ناودیس راه، شرکت آباد راهان پارس، اویول و ملی ساختمان) واگذار گردید. احداث این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در اسفند ۱۳۹۸ رسماً به بهره‌برداری رسید.[۴]

    قطعهٔ دو آزادراه تهران-شمال[ویرایش]

    این منطقه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر است؛ تونل‌های بلند البرز هر یک به طول ۶۴۰۰ متر در این منطقه قرار دارد، با اجرای این قسمت، طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه می‌شود، عملیات عمرانی این قطعه (به غیر از تونل‌های البرز) از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و توسط چهار شرکت (بلند طبقه، مشارکت انصار، آباد راهان پارس و جنرال مکانیک) در حال اجرا می‌باشد و به گفته مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، این قطعه احتمالا تا بهار سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

    قطعهٔ سه آزادراه تهران-شمال[ویرایش]

    این مسیر حدفاصل پل زنگوله - سه‌راهی دشت نظیر و مرزن آباد به طول تقریبی ۴۷ کیلومتر است. مسیر دارای دو و دو خط برگشت است و در قسمت‌های فراز، یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌گردد. در حال حاضر این مسیر درحال هموار شدن و حفر تونل است.

    قطعهٔ چهار آزادراه تهران-شمال[ویرایش]

    قطعهٔ چهار آزادراه تهران - شمال حدفاصل سه‌راهی دشت نظیر مرزن‌آباد - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است. مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است و در قسمت‌های فراز، یک خط کندرو به مسیر اضافه می‌گردد. اجرای این قطعه از سال ۱۳۷۵ آغاز شد و در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید.

    ویژگی‌ها[ویرایش]

    طول آزادراه: ۱۲۱ کیلومتر[۳]

    تکمیل کریدور شمال-جنوب و اتصال نزدیکترین بندر کشور تا پایتخت (بندر نوشهر) به مسیر آزادراهی

    جمعاً ۱۸۰ رشته تونل در باند رفت و برگشت به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر وجود دارد. (بلندترین آن‌ها تونل‌های و هستند)[۳]

    تعداد پل‌های بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت جمعاً ۱۶دستگاه به طول تقریبی ۱۳ کیلومتر می‌باشد.[۳]

    حداکثر شیب طولی مسیر: ۶٪

    کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت نسبت به جادهٔ موجود.

    کوتاه شدن مسیر به میزان ۶۵ کیلومتر[۵]

    کاهش زمان سفر از ۴ به ۱/۵ ساعت[۵]

    افزایش ظرفیت عبور و حجم ترافیکی نسبت به جاده کنونی[۵]

    کاهش استهلاک وسایل نقلیه[۵]

    مسیر[ویرایش]

    از شمال به جنوب جاده ۲۲ چالوس

    ایستگاه عوارضی چالوس

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال

    شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال

    یکشنبه 28 اسفند 1401 - 2023 Mar 19

    شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال

    شـرکت احداث و بهـره‌برداری آزاد راه تهران - شمـال، (وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) بر اساس مصوبه هیأت محترم وزیران و به استنـاد قانون احـداث پروژه‌هـای عمـرانی بخـش راه و ترابـری از طـریق مشـارکت بانک ها و سـایر منـابع پـولی و مـالی کشور تاسیس گردید.ماموریت اصلی شرکت، احداث، نگهداری و بهره برداری از آزادراه تهران- چالوس بر اساس قرارداد مشارکت منعقده با وزارت راه و شهرسازی می باشد.

    بکارگیری روشهای متنوع تامین منابع مالی ، استفاده حداکثری از توان فنی ، مهندسی و اجرایی داخل کشور ، بهره گیری از دانش فنی و تکنولوژی روزآمد ، تمایز در بهره برداری و ایجاد ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی و گردشگری اسلامی با رویکرد ایرانی – اسلامی  به منظور بهینه سازی زمان ، هزینه و کیفیت، از جمله رویکردهای اصلی شرکت می باشد .

    بازدید مشترک وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مستضعفان از منطقه 2 آزادراه تهران شمال در تاریخ 1401/12/05

    وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه تهران-شمال اظهار نمودند: بهره‌برداری از مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران_شمال در سال۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی دولت برای تامین کمبود منابع مالی آزادراه تهران-شمال     ...

    حضور شرکت آزادراه تهران - شمال در ششمین نمایشگاه حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته در تاریخ 27 الی 29 آذرماه 1401

    ...

    مشاوران و پیمانکاران

    آزادراه تهران شمال ، تجلی دانش مهندسی و فناوری روزآمد

    آزادراه تهران شمال ، راه ارتباطی سریع و ایمن برای چهار فصل

    آزادراه تهران شمال ، نماد اقتصاد مقاومتی

    آزادراه تهران شمال ، تبلور توانمندی شرکتهای ایرانی

    آدرس: تهران، شهرک قدس، فاز 5، خیابان سیمای ایران، پلاک 41 - کد پستی:1467664759تلفن: 7-88089301-021   دورنگار: 88089300-021 پست الکترونیک: info@tsfc.irواحد پاسخگویی به پرداخت عوارض آزادراهی:  88089309-021 و  88089308-021

    تماس با ما محصولات درباره شاپ سازی محصولات گالری تصاویر آرشیو اخبار خانه خانه آرشیو اخبار گالری تصاویر محصولات درباره کافی‌کافه تماس با ما وزارت راه و شهرسازی

    پایگاه خبری بنیاد مستضعفان

    © تمامی حقوق برای شرکت احداث و بهره برداری آزادراه تهران شمال محفوظ است. طراحی شده توسط طراحی سایت داتک

    منبع مطلب : www.tsfc.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 14 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید