بازیگر شاهد احمدلو
مهدی
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟
بازیگر شاهد احمدلو را از این سایت دریافت کنید.
شاهد احمدلو
شاهد احمدلو
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
شاهد احمدلوزمینه فعالیت کارگردان، بازیگر و فیلمنامهنویستولد ۱۲ شهریور ۱۳۵۳ (۴۸ سال)
تهران، ایران
والدین محمدولی احمدلو (مردوخ)
ملیت ایرانی
سالهای فعالیت ۱۳۶۶–اکنون
همسر(ها) بهار دانش فرزندان الینا
شاهد احمدلو، (زاده ۱۲ شهریور ۱۳۵۳ در تهران)، بازیگر، نویسنده، مدرس و کارگردان سینما و تلویزیون است.زندگی[ویرایش]
پدرش محمدولی احمدلو، بازیگر سینما و از مدیران تدارکات باسابقه سینما است. وی فارغالتحصیل رشته گرافیک از هنرستان هنرهای تجسمی پسران و لیسانس رشته نقاشی دانشکده هنر و معماری بود؛ که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم سرب - ۱۳۶۷ ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود. پس از آن، در دو فیلم دیگر از آثار مهم کیمیایی (دندان مار و گروهبان) نقش آفرینی کرد که در همان سال بازیگر برگزیده منتقدین برای فیلم دندان مار شناخته میشود و بازیگری را به صورت حرفهای ادامه داد. او با کارگردانهای مطرحی چون: ساموئل خاچیکیان، ناصر تقوایی، داوود میرباقری، علیرضا داوود نژاد و... همکاری داشتهاست. وی از سال ۱۳۷۲ در هجده سالگی با ساخت فیلم کوتاه سیاهی لشکر (زندگی در لانگ شات) که برنده چهار جایزه نخست اولین جشنواره جهانی فیلم سوره شد، خیلی زود تبدیل به استعدادی درخشان شده و لقب جوانترین کارگردان سینمای ایران به او داده میشود. پس از آن به سراغ فیلمسازی میرود. او فیلمهایهای کوتاه بسیاری ساخته که تعدادی از آنها (برجک، عکاسخانه، عاطفه در قاب، چارلی غمگین است) موفق به اخذ جوایز از جشنوارههای داخلی و معتبر بین المللی نیز شدهاند.سینماسگ از موفق ترین فیلمهای کوتاه اوست که توانست جایزه معتبر مدال طلای یونیکا سال ۲۰۰۰، جایزه بهترین فیلم کوتاه فستیوال اوباین فرانسه، جایزه بهترین فیلم به مفهوم مطلق جشنواره جهانی فیلم کوتاه تهران (سینمای جوان)، بهترین فیلم کوتاه جشن خانه سینما، جایزه بهترین فیلم جشنواره جشنواره ها و... را از آن خود کند. شاهد، پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از پشت صحنه ی یک فیلم گرفت و فیلم پس از سکوت را که پشت صحنهٔ فیلم کاغذ بیخط ساخته ناصر تقوایی بود را ساخت. وی اولین کارگردان ایرانی بود که از پشت صحنهٔ یک فیلم سینمایی، یک فیلم داستانی خلق میکند و مورد استقبال منتقدان و مخاطبان سینما قرار میگیرد تا بعنوان پیشرو در این عرصه نام خود را در تاریخ سینما ثبت کند. شاهد احمدلو تاکنون موفق به ساخت پنج فیلم بلند سینمایی شده که اثر اولیه او (چند میگیری گریه کنی) است که برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل و جایزه ویژه هییت داوران برای بهترین کارگردانی از بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد. سینماخر (مشمشه) نام یکی دیگر از فیلمهای موفق سینمایی اوست که توانست کاندید بهترین فیلم جشنواره بوسان کره جنوبی ۲۰۱۹، برنده جایزه بهترین فیلم (مرجان طلایی) فستیوال بیگور اسپانیا، برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره جهانی بنگلور هند و فیلم منتخب جشنواره میلان ایتالیا شود. [۱] او مجموعهها و فیلمهای تلویزیونی بسیاری را هم کارگردانی کرده است که مهمترین آنها سریال پرمخاطب"سه دونگ سه دونگ" است که مورد اقبال منتقدان نیز قرار گرفت.
بازیگر[ویرایش]
سینمایی[ویرایش]
(۱۳۹۹) (۱۳۹۵) (۱۳۹۰) (۱۳۸۶) (۱۳۸۲) (۱۳۷۹) (۱۳۷۵) (۱۳۷۰) (۱۳۶۹) (۱۳۶۹) (۱۳۶۸) (۱۳۶۷)
تلویزیونی[ویرایش]
(مجموعه تلویزیونی) (۱۴۰۱)
( ۱۴۰۱)
(مجموعه تلویزیونی) (۱۴۰۰)
(مجموعه تلویزیونی) (۱۳۹۵)
(۱۳۹۵) (۱۳۸۲–۱۳۷۹)
(مجموعه تلویزیونی) (۱۳۷۴–۱۳۷۳)
(۱۳۷۲) (۱۳۷۲)
فیلم کوتاه[ویرایش]
(۱۳۷۹)
کارگردان[ویرایش]
(فیلم کوتاه) – ۱۳۷۲ (فیلم کوتاه) ۱۳۷۵ (فیلم کوتاه) ۱۳۷۶ (فیلم کوتاه) ۱۳۷۷ (فیلم کوتاه) ۱۳۷۷ (فیلم کوتاه) ۱۳۷۸ ۱۳۸۰ (فیلم کوتاه) ۱۳۹۲ (فیلم کوتاه) ۱۳۷۹
(پشت صحنه کاغذ بیخط) - ۱۳۸۰
(فیلم سینمایی) - ۱۳۸۴
(فیلم سینمایی) - ۱۳۸۵
- ۱۳۸۶
(سریال نوروزی شبکه دو سیما) ۱۳۸۷
(فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۹
(فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۸
(فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۴
(فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۵
(فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۸
(فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۹
(فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۹
(سریال تلویزیونی) ۱۳۸۵
(سریال شبکهٔ تهران) ۱۳۸۹–۱۳۹۰
(سری دوم) (سریال شبکهٔ سه) ۱۳۹۱
(سریال شبکه سه) ۱۳۹۴–۱۳۹۳
(فیلم سینمایی) ۱۳۹۷ (فیلم سینمایی) ۱۳۹۸
(سریال شبکه سه) ۱۴۰۱
منابع[ویرایش]
شاهد احمدلو «زشت و زشتتر» را برای شبکه سه میسازد تسنیم نیوز- اسفند ۱۳۹۳
شاهد احمدلو: با فیلمی اجتماعی به سینما بر میگردم سینما پرس- ۱۵ شهریور ۱۳۹۰
↑ سوره سینما | بانک جامع اطلاعات سینمای ایران
ردهها: افراد زندهاهالی تهرانبازیگران مرد فیلم اهل ایرانزادگان ۱۳۵۳کارگردانان تلویزیونی اهل ایرانکارگردانان فیلم اهل ایران
شاهد احمدلو
شاهد احمدلو و بیوگرافی شاهد احمدلو و زندگینامه شاهد احمدلو و عکس های شاهد احمدلو و فیلم های شاهد احمدلو و آشنایی با شاهد احمدلو را در پرشین وی بینید
در تهران می باشد .اولین فیلمی که او در آن ایفای نقش کرد در سال ۱۳۶۷ و فیلم سرب بود .از جمله فیلم های,
این بازیگر می توان طاقباز , اکباتان , گشت ویژه و باج خود را اشاره کرد .بد نیست بدانید پدر او ,
محمدولی احمدلو از بازیگران قدیمی می باشد .
شاهد احمدلو
شاهد احمدلو، (زاده ۱۳۵۳ در تهران) بازیگر و کارگردان است.
شاهد احمدلو در گشت ویژهاولین فعالیتهای خود را به عنوان بازیگر از کلاس پنجم ابتدایی با شرکت در گروه تئاتر مدرسه آغاز می کند ,
در همان قدم اول، دهه فجر ۱۳۶۳ از جشنواره تئاتر منطقه ۱۹ تهران، مقام اول را کسب می کند,
طولی نمی کشد,
که در تداوم آن و در مقطع تحصیلی بالاتر به عنوان تنها سازنده تئاترهای مدرسه، تبدیل به دانش آموزی محبوب ,
و شناخته شده بدل میشود.
پدر وی محمدولی احمدلو، بازیگر سینما است. وی دانشجوی رشته نقاشی در هنرستان هنرهای زیبای پسران بود ,
که به خاطر حضور پدرش در سینما، برای اولین بار در فیلم سرب – ۱۳۶۷ ساخته مسعود کیمیایی بازی کرد,
و این اولین تجربهٔ او در عرصه سینما بود.
پس از آن، او در سه فیلم از آثار کیمیایی نقش آفرینی کرد و بازیگری را به صورت حرفهای ادامه داد. وی فیلمهای کوتاه,
بسیاری ساخته که تعدادی از آنها موفق به اخذ جوایز از جشنوارههای داخلی و خارجی نیز شدهاند.
شاهد، پس از مدتی تصمیم به ساخت فیلمی داستانی از پشت صحنه ی یک فیلم گرفت و فیلم پس از سکوت را,
که پشت صحنهٔ فیلم کاغذ بیخط بود را ساخت. وی اولین کارگردان ایرانی بود که از پشت صحنهٔ یک فیلم سینمایی،
یک فیلم داستانی خلق میکند.
بیوگرافی شاهد احمدلوشاهد احمدلو تاکنون موفق به ساخت دو فیلم بلند سینمایی شده که اثر اولیه او (چند میگیری گریه کنی) است.
ازدواج شاهد احمدلو
احمدلو در تیرماه ۹۶ خبر ازدواج خود را رسما با انتشار عکسی دونفره تایید کرد.
شاهد احمدلو در اکباتانبازیگرسینماییطاقباز (۱۳۹۵) اکباتان (۱۳۹۰) گشت ویژه (۱۳۹۵) موش (۱۳۸۶) باج خور (۱۳۸۲) حریف دل (۱۳۷۵) قافله – ۱۳۷۱ دره شاپرکها (۱۳۷۰) چاووش (۱۳۶۹) گروهبان (۱۳۶۹) دندان مار (۱۳۶۸) سرب (۱۳۶۷)
تلویزیونیرهایی (۱۳۹۵)
آتش و شبنم (۱۳۸۲–۱۳۷۹)
نبردی دیگر (مجموعه تلویزیونی) (۱۳۷۴–۱۳۷۳)
فردا روز دیگری است (۱۳۷۲)
پاییز بلند (۱۳۷۲)
فیلم کوتاهسینما سگ (۱۳۷۹)
گریم متفاوت شاهد احمدلوکارگردانپسرها سرباز به دنیا نمیآیند (فیلم تلویزیونی)
بهار، قبل و بعد (فیلم تلویزیونی)
ما خونه نیستیم (فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۸
گنج خانه سفید (فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۸
مار (فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۹
پسر ایران (فیلم تلویزیونی) ۱۳۸۹
سه دونگ، سه دونگ (سریال شبکهٔ تهران) ۱۳۸۹–۱۳۹۰
خانه اجارهای (سری دوم) (سریال شبکهٔ سه) ۱۳۹۱
آقا و خانم سنگی (سریال شبکه سه) ۱۳۹۴–۱۳۹۳
و…
بیشتر بدانید حکایت شاهد احمدلو و برندش!شاهد احمدلو، بازیگر آثاری چون «گروهبان»، « «دندان مار» و «سرب» ایفای نقش کرده، درباره فعالیت های ,
اخیرش در عرصه هنر گفت: در تدارک ساخت فیلم جدیدم هستم؛ به اضافه اینکه مدتی است برندی را ثبت کرده ام,
و موازی با سینما در زمینه طراحی نیز فعالیت می کنم.
احمدلو در توضیحات بیشتر گفت: در کارگاه هنری ام به صورت تخصصی به کار طراحی و چاپ سیلک می پردازم,
و تلاشم این است، در زمینه های مختلف تبلیغاتی، با ارائه ایده های بکر و اجراهای خلاقانه ,
مخاطبان خود را راضی نگه دارم.
شاهد احمدلو در آثاری چون «دره شاپرک ها»، «باج خور» و «موش» ایفای نقش کرده و در مقام کارگردان,
نیز علاوه بر ساخت دو فیلم سینمایی « چند میگیری گریه کنی» و «اگه میتونی منو بگیر!»،
چند مجموعه تلویزیونی ساخته است.
شاهد احمدلو: سریالی پربیننده خواهد بود که تاریخ مصرف نداشته باشدشاهد احمدلو کارگردان سینما و تلویزیون پیرامون پخش دوباره سریال «سه دونگ، سه دونگ» از شبکه آی فیلم,
گفت: «این سریال برای چندمین بار است که از تلویزیون پخش می شود، دلیل اصلی آن را هم نداشتن,
تاریخ مصرف سریال می دانم؛
فکر می کنم وقتی سریالی تاریخ مصرف نداشته باشد، پربیننده خواهد شد.»
نظر شاهد احمدلو درباره سریال سه دونگ سه دونگ
احمدلو در ادامه صحبت های خود افزود: «وقتی سریالی خاصیت تازگی خود را حفظ می کند طبیعی است,
که بارها از تلویزیون پخش شود؛ سریال «سه دونگ، سه دونگ» نیز از این امر تبعیت کرده ,
و من خیلی خوشحال می شوم که سریالم این گونه بازپخش می شود.»
کارگردان سریال «خانه اجاره ای» افزود: «یک نکته بسیار مهمی که در پخش برنامه های تلویزیونی ,
تاثیرگذار است، نظرات و سلیقه مردم است که همچنان تمایل دارند چنین آثاری را از رسانه ملی شاهد ,
باشند چرا که خاستگاه تلویزیون را مخاطب رقم می زند.»
احمدلو در ادامه ضمن تائید این مسئله که نوع بیان طنز در رسانه ملی در فرهنگ جامعه به شدت ,
تاثیرگذار است، بیان داشت: «بحث عدم تامین بودجه در تلویزیون ممکن است در هر جای دنیا رخ دهد اما,
چیزی که مهم است خروجی تولیدات تلویزیون و میزان موفقیت آن در میان مردم است.»
وی افزود: «آثار طنز تلویزیونی بیشتر به سمت طنز سخیف رفته است تا طنز موقعیت! این گونه آثار به دلیل ,
پخش از رسانه ای که عموم مردم جامعه با آن ارتباط دارند به طور مستقیم بر فرهنگ جامعه و ارتباط میان افراد ,
تاثیرگذار خواهد بود؛ تلویزیون باید بداند چه سریالی را در چه برهه ای از تاریخ می خواهد بازپخش کند.»
آشنایی با شاهد احمدلوشاهد احمدلو و همسرششاهد احمدلو در طاقبازشاهد احمدلو و پدرشویکی پدیا , دیباچه , سینما پرس
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟