تارا بهتر است یا دنا
مهدی
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟
تارا بهتر است یا دنا را از این سایت دریافت کنید.
مقایسه دنا پلاس با تارا به همراه جزيیات کامل آنها
مقایسه دنا پلاس با تارا و بررسی ویژگیهای تمام و کامل آنها به شما کمک میکند بهترین خودروی مناسب خودتان را پیدا کنید. مواردی که شاید قبلا..
همه ما میدانیم که خرید خودرو تقریبا برای هرکسی نوعی چالش بزرگ به شمار میرود؛ مخصوصا اگر پای بودجه محدود در میان باشد. اگر بدون تحقیق کافی برای خرید بروید، احتمال اینکه اشتباه کنید زیاد است و پولی را که با زحمت به دست آوردهاید هدر خواهید داد؛ بنابراین بهتر است با مقایسه خودروها و دانستن ویژگیهایشان بهترین تصمیم را بگیرید. حال اگر بودجهای دارید که در حد خرید خودروهایی مانند دنا و تارا است ولی بین آنها دوبهشک هستید، در این مطلب دنا پلاس و تارا را با هم مقایسه کردهایم و از ویژگیها و مزایا و معایبشان گفتهایم. با ما همراه باشید.
عناوین این مطلب [مخفی]
۱ معرفی دنا پلاس
۲ مزایا و معایب دنا پلاس
۳ معرفی خودروی تارا
۴ مزایا و معایب تارا
۵ مقایسه دنا پلاس با تارا
۶ مقایسه تارا اتومات با دنا پلاس اتومات
معرفی دنا پلاس
شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۵ دنا پلاس را به بازار عرضه کرد. دنا پلاس فیس لیفت دنا است که خودش روی پلتفرم سمند (یا بهتر بگوییم پلتفرم پژو ۴۰۵) ساخته شده است. این پلتفرم با گذشت زمان بهروزتر شده و اصلاحات زیادی روی آن صورت گرفته است. بااینحال دنا پلاس نسبتبه دنا تغییرات چندانی نداشته و فقط یک فیس لیفت جزئی بهشمار میرود.
در سال ۱۳۹۶ ایران خودرو دنا پلاس توربو دندهای و در سال ۱۳۹۹ دنا پلاس توربو اتومات را روانه بازار کرد که در ادامه همه آنها را بررسی میکنیم.
مشخصات فنی دنا پلاس و دنا پلاس اتومات
دنا پلاس
موتور دنا پلاس از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با پیشرانه ۱.۶ لیتری با تنفس طبیعی است. ۱۱۵ اسببخار قدرت دارد و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۱۳.۵ ثانیه صورت میگیرد و بیشینه سرعت آن ۱۸۹ کیلومتر در ساعت است.
دنا پلاس توربو دندهای
دنا پلاس توربو از پیشرانه ۱.۷ لیتری از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه بهره میبرد و گیربکس آن ۵ سرعته دستی است. قدرت آن در حالت بیشینه ۱۵۰ اسببخار است و برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ به ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. بالاترین سرعت آن ۲۱۵ کیلومتر در ساعت است و موردپسند جوانترها و افرادی است که خودروهای سریع را دوست دارند.
حتما بخوانید:مشاهده لیست قیمت دنا
دنا پلاس توربو اتومات
در سال ۹۹ ایران خودرو مدل اتومات دنا پلاس را به بازار عرضه کرد. تنفس موتور این مدل هم از نوع توربوشارژ است و تقریبا از نظر فنی تفاوت خاصی با مدل توربو دندهای ندارد، به جز شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن که در ۱۰.۵ ثانیه صورت میگیرد که با توجه به اتوماتبودنش طبیعی است.
مشخصات ظاهری دنا پلاس و دنا پلاس اتومات
دنا پلاس
ازنظر ظاهری، دنا پلاس تغییر خاصی در مقایسه با دنا نداشته است. فقط تغییراتی جزئی را در چراغهای بزرگ و جلوپنجره آن میبینیم و البته در نمای جانبی هم طراحی درها را کمی تغییر داده و خطوطی را به آنها اضافه کردهاند. نمای پشتی این خودرو جلوه بخصوصی ندارد و همچنان کسلکننده به نظر میرسد. چراغهای یکتکه در پشت کاملا ازنظر اندازه و شکل با چراغهای جلو ناهماهنگ هستند.
داخل کابین دنا پلاس همچنان تا حد زیادی نسبتبه دنا بدون تغییر باقی مانده و تفاوتهایی جزئی را در آن شاهد هستیم. برای مثال، دور کنسول میانی و روی حاشیه درها از طرح چوب استفاده کردهاند، روکش صندلیها از مخمل است، دستگیرهها کرومی هستند و البته در مرکز دایره فرمان هم نوار کرومی را قرار دادهاند که جلوه خوبی به آن بخشیده است. جنس پلاستیک آن همچنان کمی خشک است و کیفیت بالایی ندارد؛ ولی نسبتبه بسیاری از محصولات ایران خودرو بهتر است. علاوه بر اینها دنا پلاس سانروف هم دارد که دنا نداشت؛ هرچند از سال ۹۷ که ایران خودرو نسخه توربو را به بازار عرضه کرد، سانروف را از روی دنا پلاس برداشت و فقط آن را مخصوص مدل توربو قرار داد!
دنا پلاس توربو دندهای و اتومات
در مدل توربو، در نمای جلو و نمای جانبی جذابیت بیشتری را شاهد هستیم ولی همچنان همان حالت جسورانه را که در دنا پلاس داشت حفظ کرده است. چراغها مدرنتر شدهاند و یک ردیف دیلایت در زیر چراغ بزرگ قرار دادهاند. سپر بزرگ و جلوپنجره مشکی آن و دریچههای هوا در پایین با هم نمای جالبی ایجاد میکنند. نمای جانبی خودرو اسپرت و جوانپسند است؛ مخصوصا طراحی گلگیر و درهای خودرو که نسبت به دنا پلاس معمولی بهتر شده است. رینگهای دنا پلاس توربو در مدل دندهای ۱۵ اینچی و در مدل اتومات ۱۶ اینچی هستند.
داخل کابین دنا پلاس توربو کاملا مشابه مدل ساده آن است و هیچ تغییری در آن صورت نگرفته است؛ به جز اینکه فضای داخل کابین برای سرنشینان مخصوصا سرنشین عقب کمی محدودتر شده است.
حتما بخوانید: مقایسه سه خودروی دنا پلاس توربو، چری آریزو ۵ توربو، پژو ۲۰۰۸
امکانات و تجهیزات دنا پلاس و دنا پلاس اتومات
از امکانات رفاهی این سدان میتوان به کلیدهای کنترلی روی فرمان، آینههای تاشونده برقی با راهنما، نمایشگر دمای محیط، شیشهبالابر برقی، کروز کنترل، جاعینکی، آینه چراغدار روی آفتابگیر و سیستم ضدسرقت اشاره کرد.
از امکانات رفاهی مدل توربو میتوان به سانروف، کروز کنترل، صندلیهای برقی در جلو، آینههای برقی تاشونده و راهنما دار، ایربگ راننده و سرنشین، صفحهنمایش ۷ اینچی، دوربین دید در عقب و سنسور پارک اشاره کرد. همچنین، فرمان دنا پلاس اتومات برخلاف مدل ساده و توربو دندهای که هیدرولیک بودند، از نوع برقی است.
مزایا و معایب دنا پلاس
از مزایا و معایب این سدان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
مزایای دنا پلاس
کابین نسبتا جادار
قدرت و سرعت قابلقبول
گیربکس روان
فرمان برقی در مدل اتومات.
معایب دنا پلاس
کمبود امکانات رفاهی باتوجهبه قیمت
طراحی تکراری در همه مدلها
کار نکردن دکمههای کنترلی روی فرمان در زمانی که سوییچ بسته است
نداشتن سیستم کنترل پایدار الکترونیکی
حذف سانروف از دنا پلاس و اختصاص آن به مدلهای توربو.
حتما بخوانید: از شایعترین معایب دنا و هزینههای نگهداری آن چه میدانید؟
معرفی خودروی تارا
تارا یک سدان خانوادگی محصول ایران خودرو است و روی پلتفرم پژو ۳۰۱ ساخته شده است. نام این خودرو در ابتدا K132 بوده و در سال ۱۳۹۹ آن را طراحی کردهاند. این مدل دندهای است؛ اما تارا مدل اتوماتیک هم دارد که تازه به بازار آمده است.
مقایسه تارا و دنا پلاس دنده ای و اتومات
مقایسه تارا و دنا پلاس کدام را بخریم؟تارا دستی بهتر است یا دنا پلاس اتوماتیک ؟مقایسه فنی، ابعاد و ایمنی و از لحاظ ظاهر تفاوت گیربک دو خودرو
بلاگ
مقایسه تارا و دنا پلاس دنده ای و اتومات
ارسال شده در تاریخ 28 دی 1401
4.7(185)
در این مقاله از کیان باتری به مقایسه تارا و دنا پلاس و تفاوت این دو خودرو از نظر فنی و ظاهری می پردازیم. تارا دنده ای بهتره یا دنا پلاس اتوماتیک کدام را بخریم؟
مقایسه دنا پلاس با تارا دنده ای این روزها میتواند موضوع بحثی داغ بین آن دسته از مشتریان ایرانی باشد که به دنبال خرید یک سدان وطنی میانقیمت هستند؛ چراکه بسیاری از خریداران داخلی از سدانهای قدیمیتر شامل انواع سمند، تندر ۹۰ و پژو پارس خسته شدهاند و اگرچه میزان بودجه و توان مالیشان هم بالاتر از توان آحاد مردم است، اما با این حال بودجه یا نوع سلیقهشان آنها به گونهای نیست که بتوانند به سراغ ماشین های چینی صفر کیلومتر بروند.
مقایسه تارا و دنا پلاس دنده ای و اتومات
فهرست محتوا
مقایسه کلی تارا و دنا پلاس
فیلم مقایسه تارا و دنا پلاس دنده ای
مقایسه فنی تارا با دنا پلاس
تفاوت مشخات فنی موتور تارا و دنا پلاس
جدول مشخصات فنی تارا دنده ای و دنا پلاس
مقایسه امکانات و آپشن های تارا با دنا پلاس
مقایسه طراحی ظاهری دنا پلاس و تارا
تجربه رانندگی در دنا پلاس بهتر است یا تارا؟
مقایسه ایمنی در دنا پلاس و تارا
جدول نجهیزات ایمنی تارا و دنا پلاس
تارا بخریم یا دنا پلاس؟ کدام بهتر است؟
مقایسه کلی تارا و دنا پلاس
همچنین بخوانید: نقد و بررسی دنا پلاس اتوماتیک و دنده ای (توربو + معمولی)
فیلم مقایسه تارا و دنا پلاس دنده ای
ویدئوی زیر از خودرو بانک خودرو های تارا و دنا پلاس را باهم مقایسه کرده و مشخص می کند ارزش خرید کدام بیشتر است. که به خریداران این خودروها کمک زیادی می کند.
نمایشگر ویدیو
Media error: Format(s) not supported or source(s) not found
دریافت پرونده: https://www.kianbattery.com/wp-content/uploads/2023/01/Dena-Plus-vs-Tara.mp4?_=1
00:00 00:00
مقایسه فنی تارا با دنا پلاس
اما دنا و تارا از لحاظ فنی چه تفاوتهایی دارند و کدام یک بهتر از دیگری است؟ بسیاری معتقدند کیفیت دو خودروی دنا و تارا مشابه همدیگر است.
تفاوت مشخات فنی موتور تارا و دنا پلاس
چون موتورهای هر دو خودرو نهایتا قادرند ۱۱۳ اسب بخار قدرت را از طریق گیربکس ۵ دنده دستی به انتهای پلوسها و چرخهای جلو منتقل کنند.
البته حجم موتور دناپلاس ۱٫۷ لیتر است و حجم موتور تارا ۱٫۶ لیتر است. پس کشتاور تولیدی دنا بیشتر از تاراست.
گشتاور چرخهای جلو دنا پلاس ۱۵۵ نیوتن متر است اما بیشترین گشتاور تایرهای تارا دندهای ۱۴۴ نیوتون متر است. بنابراین دنا پلاس شتاب دارد.
سرعت هر دو خودرو. مشابه است و گفته میشود میتوانند تا ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرند. مصرف سوخت هر دو خودرو هم مشابه است و تفاوت بین آنها بسیار کم است. میانگین مصرف سوخت دنا پلاس ۷٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و مصرف سوخت تارا ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
همچنین از نظر امنیت در دنا پلاس، ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS و EBD تنها امکانات ایمنی دنا پلاس هستند.
تارا هم ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ABS، HSA، ESC،EBA، کیسه هوای ایمنی (Airbag) راننده و سرنشین و سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS) را دارد که نشان میدهد ایمنی هر دو خودرو تقریبا در یک سطح است.
جدول مشخصات فنی تارا دنده ای و دنا پلاس
تارا دنده اتوماتیک AT دنا پلاس صفر کیلومتر دنده ای
سال طراحی خودرو 1398 1396
کلاس خودرو سدان در كلاس ابعادی C سدان (صندوقدار)
حجم موتور 1600 سی سی 1646 سی سی
موقعیت موتور جلو – TU5+ EF7 جلو
گیربکس 6 دنده اتوماتيك دستي پنج سرعته
سیلندر 4 4
طول 4505 ميليمتر 4559 ميليمتر
عرض 1748 ميليمتر 1944 ميليمتر
ارتفاع 1466 ميليمتر 1460 ميليمتر
حداکثر قدرت 110 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه 115 اسب بخار در 6000 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور 150نيوتن متر در 4800 دور در دقيقه 157 نيوتن متر در 4500 دور در دقيقه
سوپاپ 16 16 حداکثر سرعت 190 189
وزن 1190 کیلوگرم 1258 کیلوگرم
فاصله بین دو محور 2652 میلیمتر 2671 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر – لیتر 6.2 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر 7.94 لیتر
حجم باک 50 لیتر 60 لیتر
حجم فضاي صندوق عقب 640 لیتر 500 لیتر
سیستم های ترمز و پایداری ترمزهاي جلو و عقب ديسكي، ABS، HSA، ESC،EBA “ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي خنك شونده – ترمز عقب ديسكي”
نوع خودرو دنا پلاس توربو اتومات تارا اتوماتیکموتور چهار سیلندر توربو- ۱.۷ لیتری- ۱۶ سوپاپ چهار سیلندر تنفس طبیعی – ۱.۶ لیتری- ۱۶ سوپاپتوان خروجی ۱۵۰ اسب بخار – ۲۱۵ نیوتن متر ۱۱۳ اسب بخار – ۱۴۴ نیوتن متر
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟