این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    جواب کاوشگری صفحه 15 و 16 علوم ششم

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    جواب کاوشگری صفحه 15 و 16 علوم ششم را از این سایت دریافت کنید.

    پاسخ فعالیت ها و سوالات درس دوم علوم ششم دبستان

    در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم پاسخ فعالیت ها و سوالات درس دوم علوم ششم ابتدایی، درس سرگذشت دفتر من را برای شما عزیزان آورده ایم. با ما همراه باشید.

    پاسخ فعالیت ها و سوالات درس دوم علوم ششم دبستان

    27 0

    زمان مطالعه: 15 دقیقه

    در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم پاسخ فعالیت ها و سوالات درس دوم علوم ششم ابتدایی، درس سرگذشت دفتر من را برای شما عزیزان آورده ایم. با ما همراه باشید.

    جواب سوالات درس دوم علوم ششم ابتدایی

    اگر به دنبال جواب فعالیت درس دوم علوم ششم هستید، این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

    جواب فکر کنید صفحه 8 علوم ششم ابتدایی

    در گذشته‌ های دور برای ثبت و ذخیره‌‌ ی اطلاعات از نوشتن روی سنگ، چوب درختان و نقاشی روی دیوار غارها استفاده می‌کردند. مزایا و معایب این روش‌ها را بنویسید.

    مزایا معایبسهولت دسترسی به دلیل فراوانی در طبیعت

    تهیه آسان

    سادگی روش استفاده دوام نسبتاً کم

    پوسیده شدن و از بین رفتن در اثر عوامل طبیعی

    زیادی حجم و اندازه

    زمان‌بر بودن ثبت اطلاعات

    مشکل یا غیر ممکن بودن جابه‌جایی

    جواب جمع آوری اطلاعات صفحه 9 علوم ششم ابتدایی

    از مواد طبیعی و مصنوعی محیط زندگی خود فهرستی تهیه کنید و به کلاس گزارش دهید.

    جواب: مواد طبیعی: طلا خالص، سنگ آهن، سنگ‌های معدنی، پشم، پنبه، آب، هوا، کوهمواد مصنوعی: کاغذ، لباس، ظروف کریستالی، پلاستیک، دارو، شیشه، سیم برق

    جواب جمع آوری اطلاعات صفحه 10 علوم ششم ابتدایی

    در یک فعالیت گروهی، درباره‌‌ی اینکه هریک از افراد و مراکز زیر چه استفاده‌هایی از کاغذ می‌کنند، اطلاعات جمع‌آوری و نتایج را به‌ صورت روزنامه‌‌ی دیواری به کلاس گزارش کنید.

    الف) عکاس: کاغذ عکاسی و چاپ عکس

    ب) بانک: اسکناس، رسیدهای بانکی

    پ) دانش‌آموز: کتاب، دفتر

    ت) خیاط: برای ساخت الگو

    ث) مرغداری: جعبه‌ٔ تخم‌ مرغ ‌‌‌‌‌‌

    ج) قنادی: جعبه شیرینی

    جواب گفت و گو صفحه 10 علوم ششم ابتدایی

    با توجه به گزارش و اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌اید درباره‌ٔ چگونگی تبدیل چوب به کاغذ بحث و گفت‌وگو کنید.

    جواب: با توجه به اطلاعاتی که جمع آوری کردیم می‌توان مراحل تبدیل چوب به کاغذ را این گونه بیان کرد:

    قطع درختان و کندن پوست آن‌ها

    خرد کردن چوب‌ها و تبدیل آن‌ها به چیپس

    مخلوط کردن خرده‌های چوب و تولید خمیر

    افزودن مواد رنگ بر یا سفید کننده مانند آب اکسیژنه به خمیر

    آب گیری و صاف و نازک نمودن توسط غلتک

    برش کاغذ به اندازه‌های مورد نیاز بازار

    جواب آزمایش کنید صفحه 12 و 13 علوم ششم ابتدایی

    یکی از مراحل تبدیل درخت به کاغذ از بین بردن رنگ زرد چوب است. برای آشنایی با چگونگی این کار آزمایش‌های ۱ و ۲ را انجام دهید.

    وسایل و مواد مورد نیاز: بشر، پتاسیم پرمنگنات، آب اکسیژنه، سرکه

    آزمایش ۱

    1. در یک بشر (ظرف شیشه‌ای آزمایشگاهی) یا لیوان پلاستیکی ۱۰۰میلی لیتر آب بریزید.

    2. ۵ یا ۶ دانه بلور پتاسیم پرمنگنات به مواد داخل بشر اضافه کنید.

    3. یک قاشق چای‌خوری سرکه به مواد داخل بشر اضافه کنید.

    4. ۶ یا ۸ میلی‌لیتر آب اکسیژنه را به آرامی داخل بشر بریزید.

    مشاهدات خود را یادداشت کنید.

    جواب: پتاسیم پر‌منگنات یک جامد بنفش رنگ است که در اثر واکنش با آب اکسیژنه در محیط دارای سرکه به رنگ صورتی یا بی‌ رنگ تبدیل می‌شود.آزمایش ۲

    1. در یک بشر، مقداری کاغذ رنگی خرد شده را با ۵۰ میلی‌ لیتر آب مخلوط کنید.

    2. ۱۰ میلی‌لیتر آب اکسیژنه داخل بشر اضافه کنید.

    پس از ۱۰ دقیقه مشاهدات خود را بنویسید.

    جواب: مشاهده می‌کنیم که آب اکسیژنه باعث رنگ بری کاغذهای رنگی شده و در نتیجه کاغذها رنگ خود را از دست می‌دهند.

    از این آزمایش‌ها چه نتیجه‌ ای می‌گیرید ؟

    جواب: متوجه می‌شویم، آب اکسیژنه سفید کننده و رنگ بر می‌باشد و ازآن می توان برای سفید کردن مواد مختلف استفاده کرد. همچنین این ماده می‌تواند با مواد شیمیایی دیگر واکنش دهد و رنگ آن‌ها را تغییر دهد.

    به همین دلیل در کارخانه‌های تهیه کاغذ برای از بین بردن رنگ چوب از مواد رنگ‌بر مانند آب اکسیژنه، کلر و آب ژاول استفاده می‌کنند.

    چند نوع کاغذ می‌شناسید؟ آن ها را نام ببرید.

    جواب: کاغذ اشتنباخ، کاغذ روزنامه، کاغذ گلاسه‌ای مات و براق، کاغذ خودکپی، انجیلی، کاغذ فانتزی، کاغذ پلاستیکی، کاغذ پشت‌چسب‌دار، کاغذ کاهی و …

    جواب گفت و گو صفحه 14 علوم ششم ابتدایی

    جدول زیر موادی را نشان می‌دهد که در تهیه‌ٔ کاغذ به کار می‌روند. با توجه به تصویرها درباره‌ٔ علّت استفاده از این مواد در تولید کاغذ بحث و گفت‌وگو کنید.

    ماد‌‌ه‌ ی به کار رفته در تهیه‌‌ ی کاغذ علت استفادهپلاستیک تهیه کاغذ شفاف و ضد آبرنگ رنگی بودن کاغذنشاسته سطح کاغذ صاف می شود تا نوشتن روی آن بهتر انجام شود. هم چنین کاغذ در برابر پارگی و تا خوردن مقاوم می شود.گاز کلر از بین بردن رنگ خمیر کاغذگچ مات و شفاف کردن کاغذ

    جواب فعالیت صفحه 14 علوم ششم ابتدایی

    برای تهیه‌ ی ۲۰۰ جلد کتاب یا دفتر ۵۰۰ برگی به طور تقریبی باید ۳ اصله درخت قطع شود. تخمین بزنید:

    چند درخت لازم است تا مصرف سالانه ی کاغذ دانش آموزان کلاس شما را بتوان تولید کرد ؟

    جواب: هر دانش آموز با توجه به مصرف خودش حساب کند. تقریبا برای هر ۳۳۰۰ برگ کاغذ یک اصله درخت لازم است.

    حال اگر مصرف کاغذ یک دانش آموز (برای کتاب درسی، دفتر، ورقه های امتحانی و کمک درسی) برابر ۳۳۰۰ برگ باشد. در یک سال برای هر شاگرد یک اصله درخت باید قطع شود.

    سالانه برای یک کلاس ۳۰ نفره باید ۳۰ اصله درخت قطع شود.

    جواب فکر کنید صفحه 15 علوم ششم ابتدایی

    قطع بیش از‌ حد درختان جنگل به چرخه‌‌ی رو به‌رو چه آسیبی خواهد زد؟

    منبع مطلب : www.delgarm.com

    کاوشگری درس دوم علوم ششم

    در این پست کاوشگری درس دوم کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی در نظر گرفته شده است. امید است با بهره گیری از آن مطالب آموزشی در ذهن شما نهادینه شود.

    آزمایش علوم ششم, پایه ششم ابتدایی, درسی, ویدیوی درسی

    کاوشگری درس دوم علوم ششم | چگونه می توان کاغذ بازیافتی تولید کرد؟ | صفحه ۱۵ و ۱۶ کتاب درسی

    تاریخ: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ نویسنده: محمد مهدی کارگر

    ۲۷ مهر

    وب سایت درس و مدرسه ( مومکا ) – در این پست کاوشگری درس دوم علوم ششم ابتدایی که صفحات پانزده و شانزده کتاب درسی است در نظر گرفته شده است. امید است با بهره گیری از آن مطالب آموزشی در ذهن شما نهادینه شود.

    یکی از مهم ترین بخش های کتاب علوم تجربی آزمایش های مختلف و مباحث عملی آن می باشد به نحوی که با انجام هر یک از آن ها میزان علم و آگاهی ما بیشتر می شود و با مشاهده هر بخش مطالب به خوبی در ذهن نهادینه می شود.

    کاوشگری درس دوم علوم تجربی پایه ششم ابتدایی سرگذشت دفتر من (پاسخ فعالیت ها)وسایل و مواد مورد نیاز: خرده‌های ریز روزنامه و کاغذ، الک، منگنه، مایع سفیدکننده، چهارچوب، طلق، توری، ظرف بزرگبررسی کنید «چگونه می‌توان کاغذ را بازیافت کرد؟»

    ۱ــ مقداری روزنامه‌ٔ باطله بردارید و آن را با قیچی به تکه‌های بسیار ریز ببرید.

    ۲ــ خرده‌های ریز روزنامه را در یک ظرف بزرگ بریزید و درون آن تا نیمه آب اضافه کنید.

    ۳ــ پس از گذشت ۲ ساعت با همزن، مخلوط آب و کاغذ را خوب هم بزنید.

    ۴ــ خمیر کاغذ به دست آمده را روی الک بریزید و صاف کنید.

    ۵ــ خمیر کاغذ را با یک لیوان آب ژاول (مایع سفیدکننده) مخلوط کنید و بگذارید ۲۴ ساعت بماند.

    ۶ــ دوباره خمیر کاغذ را روی الک بریزید و صاف کنید. سپس آن را با سه لیوان آب، شستشو دهید.

    ۷ــ اکنون خمیر کاغذ را در ظرف بزرگ که تا نیمه آب دارد، بریزید.

    ۸ــ با استفاده از منگنه، توری را به چهارچوب بچسبانید و با آن لایه‌ٔ نازکی از خمیر را بردارید.

    ۹ــ یک طلق بردارید و آن را روی خمیر کاغذ بگذارید و کاغذ را روی آن برگردانید، سپس آن را در گوشه‌ای قرار دهید تا خشک شود.

    ۱۰ــ برای تهیه‌ٔ کاغذ رنگی و مقاوم، یک قاشق غذاخوری رنگ و یک قاشق سوپ‌خوری چسب نشاسته (پودر نشاسته) به خمیر به دست آمده در مرحله‌ٔ ۷ بیفزایید و مراحل ۸ و ۹ را تکرار کنید.

    خواص ظاهری کاغذی را که تهیه کرده‌اید با کاغذ روزنامه مقایسه کنید.

    کیفیت کاغذ ساخته شده بسیار کمتر است.

    ضخامت کاغذ ساخته شده بیشتر است.

    کاغذ ساخته شده تقریبا سفید رنگ است و ممکن است بخش هایی از عکس ها یا متن های روزنامه به صورت رنگی روی آن باقی مانده باشد.

    مقاومت کاغذ بازیافتی بیشتر است یا کاغذ تهیه شده از چوب؟

    کاغذ ساخته شده از چوب

    بازیافت کاغذ چگونه سبب حفظ محیط زیست می‌شود؟

    انسان برای کمک به کاهش آلودگی آب، جلوگیری از بین رفتن تنوع زیستی و داشتن محیطی سالم و هوایی پاک و همچنین پیشگیری از بوی ناخوشایند زباله ها باید به بازیافت انواع پسماندها اهمیت دهد.

    با آگاهی جامعه در مورد فواید بازیافت می‌توان باعث صرفه جویی در مصرف انرژی شد، زیرا مقدار انرژی مصرفی برای بازیافت زباله های جدا نشده (زباله های ترکیبی) بسیار زیادتر از زباله های جدا شده می‌باشد.

    همچنین باید بدانید که مقدار انرژی مصرفی برای فرآوری محصولات جدید با به‌کارگیری مواد خام، بسیار زیادتر از مقدار انرژی مصرفی برای فرآوری همان محصول تازه به وسیله مواد بازیافتی است.

    برای مشاهده پست آموزشی و گام به گام و سوالات درس دوم علوم تجربی پایه ششم ابتدایی بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ورود به صفحه آموزش

    👈 دانش آموزان و همراهان گرامی جواب سایر درس های کلاس ششم و تمامی مباحث هر درس، به صورت کامل در سایت موجود می باشد، برای دسترسی کافیست درس موردنظر را در گوگل سرچ کرده و در انتهای آن عبارت «مومکا» یا «درس و مدرسه» را نیز اضافه کنید.

    🙆 اگر سوال یا پیشنهادی در رابطه با این درس داری، کافیه به انتهای این مطلب مراجعه کرده و هر چه دوست داری بنویسی.

    لینک صفحه های مهم و مرتبط و پیشنهادی سایت 

    صفحه کلاس اینترنتی ما ( مومکا ) در آپارات – ورود به صفحه

    کتاب علوم تجربی ششم ابتدایی ( سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ) – دانلود

    صفحه مربوط به مطالب علوم تجربی ششم ابتدایی – ورود به صفحه

    ورود به کلاس اینترنتی ما (مومکا) – ورود به صفحه

    ثبت نام در کلاس اینترنتی ما (مومکا) – ورود به صفحه

    محمد مهدی کارگر

    منبع مطلب : darsomadrese.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    خدا 18 روز قبل
    1

    بد بود

    ناشناس 20 روز قبل
    0

    فکر کنید و گفتگو وجمع آوری اطلاعات ص ۱۶

    ناشناس 20 روز قبل
    1

    واییی خیلی بده اصلا نگفته که آخرش چجوری میشه🤨😑😖😣😲😠😠😠😠😠😠😠😠

    همسفر 28 روز قبل
    -1

    سلام متن خیلی خوبی بود ممنون

    که درس مارا راحت تر میکنید

    توانا 28 روز قبل
    -1

    سلام متن خیلی خوبی بود ممنون

    فاطی 28 روز قبل
    0

    ممنون از مطالب آموزشی تان 🙏

    طاهری نژاد 1 ماه قبل
    -1

    علوم صفحه 15

    تینا 2 ماه قبل
    -1

    ای کاش کلیپ اموزشش رو میزاشتید اینا رو خودمون بلدیم😠

    مهدی 2 ماه قبل
    3

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید