این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    خطوط 8 و 9 و 10 مترو تهران

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    خطوط 8 و 9 و 10 مترو تهران را از این سایت دریافت کنید.

    خط ۱۰ متروی تهران

    خط ۱۰ متروی تهران

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    خط ۱۰ مترو تهران اطلاعات کلی مالک مترو تهران

    موقعیت تهران، استان تهران

    پایانه ایستگاه مترو فلکه سجادیه

    ایستگاه مترو وردآورد

    شمار ایستگاه‌ها ۳۵ ایستگاه

    عملکرد گونه مترو سیستم مترو تهران

    گرداننده‌ها شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)

    فنی

    طول خط ۴۳ کیلومتر (۲۷ مایل)

    خط ۱۰ مترو تهران یکی از خطوط مترو در شهر تهران می‌باشد. احداث این خط از شهریور ۱۳۹۹ کلنگ زنی شد[۱] و عملیات اجرایی آن در ٢٢ اردیبهشت ١۴٠٠ آغاز شد. در ۲۳ تیر ۱۴۰۱ نیز عملیات احداث دو ایستگاه دریاچه چیتگر و میدان اتریش آغاز شد.

    این خط ۴۳ کیلومتر امتداد خواهد داشت و با بیشتر خطوط متروی تهران (خط ۱ و ۳ تا ۷) به غیر از خط ۲ متروی تهران، خط ۸ متروی تهران و خط ۱۱ متروی تهران تقاطع خواهد داشت و از ايستگاه مترو فلکه سجادیه واقع در فلکه سوم تهرانپارس و متقاطع با توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران شروع و پس از عبور از محله قنات كوثر و طی بزرگراه شهید باقری بسمت شمال و بزرگراه شهیدبابایی به سمت غرب در ایستگاه مترو نوبنیاد با خط ۳ مترو تهران متقاطع، ادامه مسیر در بزرگراه صدر متقاطع با ایستگاه مترو شهید صدر از خط ۱ مترو تهران، عبور از بزرگراه مدرس، چهارراه پارک وی، بزرگراه شهید چمران، نمایشگاه بین‌المللی، میدان کاج، خیابان سرو، متقاطع با ایستگاه ابتدایی بخش غربی خط ۷ مترو تهران به نام ایستگاه مترو میدان کتاب (در حال ساخت)، بلوار کوهستان بسمت بزرگراه نیایش متمایل و در امتداد بزرگراه آبشناسان، شهران و بلوار کوهسار، متقاطع با خط ۶ مترو تهران در ایستگاه مترو کوهسار (در حال ساخت)، در حوالی ضلع جنوب غربی بزرگراه شهید همت و بزرگراه آیت الله مهدوی کنی با خط ۹ متروی تهران متقاطع شده و بسمت غرب در منطقه ۲۲ از خیابان یاس نهم ،میدان اتریش، بنفشه نهم،سروستان نهم،بلوار علامه محمد قزوینی ، بلوار شهید جوزانی و ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) و امتداد آن بسمت ایران مال و شهرک شهید خرازی در نهایت به ایستگاه مترو وردآورد از خط ۵ متروی تهران متصل خواهد شد.

    ويژگی ها[ویرایش]

    خط ۱۰ مترو به طول ۴۳ کیلومتر و با ۳۵ ایستگاه، شمالی‌ترین خط پیشنهادی برای متروی تهران است که از ایستگاه وردآورد در میانه خط ۵ مترو شروع می‌شود، از محدوده‌های شمالی بزرگراه نیایش و صدر به سمت شرق امتداد می‌یابد و ایستگاه انتهایی آن در فلكه سوم تهرانپارس خواهد بود. این خط نیز با تمام خطوط شمالی- جنوبی متروی تهران تبادل سفر دارد.[۱]

    مشخصات خط ۱۰ متروی تهران

    آیتم توضیحات طول مسیر ۴۳ کیلومتر تعداد ایستگاه ۳۵ طول سکو ۱۴۰ عرض سکو ۴ عرض ایستگاه ۱۴

    تعداد تقاطع با خطوط دیگر ۷ تقاطع با خطوط ۱، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷ و ۹

    تاریخچه[ویرایش]

    عمليات احداث خط ۱۰ مترو پس از چندين سال مطالعه و تصويب در مراجع مختلف از جمله شوراي اسلامي شهر تهران ، شهرداري تهران ، شوراي ترافيك شهر تهران ، استانداري تهران ، وزارت كشور ، شوراي عالي ترافيك كشور و هيئت دولت در شهريور ماه ۱۳۹۹ در محل نمايشگاه بين المللي تهران در بزرگراه شهيد چمران آغاز شد .

    فهرست ایستگاه‌ها[ویرایش]

    در خط ۱۰ مترو ۳۵ ایستگاه طراحی شده‌است.[۱]

    محل احداث نام ایستگاه کد ایستگاه تقاطع‌ها

    خیابان خوشوقت تقاطع خیابان ۱۹۶، فلکه سوم تهرانپارس(متقاطع با توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران) فلکه سجادیه A10-1

    بزرگراه شهید باقری، تقاطع بزرگراه شهید زین الدین یا پل قنات کوثر قنات کوثر A10

    بزرگراه شهید باقری، بالاتر از پل استقلال ، نبش خیابان ۲۰ غربی مجید آباد B10

    بزرگراه شهید بابایی (تهران) ، تقاطع بزرگراه شهید باقری شهیدبابایی C10

    بزرگراه شهید بابایی (تهران)، تقاطع بلوار هنگام هنگام D10

    بزرگراه شهید بابایی (تهران)، تقاطع بلوار نیروی زمینی ارتش لویزان E10

    بزرگراه شهید بابایی (تهران)، نرسیده به تقاطع بزرگراه امام علی(ع) ازگل F10

    میدان نوبنیاد، ابتدای بزرگراه شهید بابایی (تهران) (متقاطع با خط ۳ مترو) نوبنیاد G10 , V3

    بزرگراه شهید صدر، نرسیده به خیابان دیباجی اختیاریه H10

    بزرگراه شهید صدر، مابین تقاطع خیابان چیذر و پل بلوار قیطریه چیذر I10

    بزرگراه شهید صدر، تقاطع بلوار کاوه شهید کاوه J10

    خیابان شریعتی، شمال پل بزرگراه شهید صدر (متقاطع با خط یک مترو) شهیدصدر K10 , V1

    بزرگراه مدرس، تقاطع الهیه و بلوار نلسون ماندلا الهیه L10

    خیابان ولیعصر، پل تقاطع بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید چمران پل پارک وی M10

    بزرگراه شهید چمران، داخل نمایشگاه بین المللی تهران نمایشگاه بین المللی N10

    بزرگراه شهید چمران، شهرک آتی ساز، خیابان شهید شاهپور سوری شهرک آتی ساز O10

    سعادت آباد، ابتدای خیابان سرو شرقی ، میدان فرهنگ میدان فرهنگ P10

    خیابان سرو ، تقاطع بلوار سعادت آباد سعادت آباد Q10

    سعادت آباد، خیابان سرو تقاطع بلوار شهید پاک نژاد شهید پاک نژاد R10

    سعادت آباد ، میدان کتاب (متقاطع با خط ۷ مترو) میدان کتاب S10 , Y7

    بزرگراه شهید آبشناسان ، تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی پونک T10

    بزرگراه شهید آبشناسان ، تقاطع بلوار سردار جنگل سردار جنگل U10

    بزرگراه شهید آبشناسان ، تقاطع خیابان ایرانشهر و مرکز معاینه فنی شهید آبشناسان V10

    بزرگراه شهید آبشناسان، مابین بلوار مبعث و بزرگراه شهید باکری جنت آباد W10

    شهران، تقاطع بلوار کوهسار و انتهای بزرگراه شهید آبشناسان (متقاطع با خط ۶ مترو) کوهسار X10 , Z6

    شمال بزرگراه شهید همت، انتهای بلوار دهکده المپیک دهکده المپیک Y10

    بزرگراه شهید همت، تقاطع آزادراه تهران-شمال و بزرگراه آیت الله مهدوی کنی (متقاطع با خط ۹ مترو) آیت اله مهدوی کنی Z10 , Z9-9 ۹

    مابین بلوار گلها و کاج ، میدان بنفشه نهم (میدان اتریش) شهرک گلستان (میدان اتریش) Z10-1

    شهرک گلستان غربی، تقاطع بلوار کاشان و قائم نهم کاشان Z10-2

    میدان ساحل، ابتدای بلوار شهید جوزانی شهید جوزانی Z10-3

    شمال دریاچه شهدای خلیج فارس ، میدان دریاچه دریاچه شهدای خلیج فارس Z10-4

    بزرگراه شهید خرازی، بلوار طبیعت، مجتمع ایران مال بازار بزرگ ایران Z10-5

    بزرگراه شهید خرازی، بلوار پژوهش شهید خرازی Z10-6

    بزرگراه شهید همدانی، تقاطع بلوار مصطفی اردستانی شهید همدانی Z10-7

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    ایستگاه های جدید خط های 8، 9، 10 و 11 مترو

    بر اساس طرح جدید به غیر از خط 6 و 7 که در دست تکمیل است، باید چهار خط دیگر همانند خطوط معمولی مترو با عناوین خط 8، 9، 10 و 11 در آینده ساخته شود. مسیر خطوط 8 و 9 U شکل است. خط 10، خط شمالی تهران است و از بزرگراه شهید بابایی شروع می‌شود.

    ایستگاه های جدید خط های 8، 9، 10 و 11 مترو

    بر اساس طرح جدید به غیر از خط 6 و 7 که در دست تکمیل است، باید چهار خط دیگر همانند خطوط معمولی مترو با عناوین خط 8، 9، 10 و 11 در آینده ساخته شود. مسیر خطوط 8 و 9 U شکل است. خط 10، خط شمالی تهران است و از بزرگراه شهید بابایی شروع می‌شود.

    کد خبر: ۲۲۰۴۲۹ تعداد نظرات: ۵ نظر

    تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶

    بر اساس طرح جدید به غیر از خط 6 و 7 که در دست تکمیل است، باید چهار خط دیگر همانند خطوط معمولی مترو با عناوین خط 8، 9، 10 و 11 در آینده ساخته شود. مسیر خطوط 8 و 9 U شکل است که خط هشت از شمال شرق یعنی رسالت به سمت غرب و آزادگان پایین می‌آید و به سمت میدان بسیج می‌رود و خط 9 هم باز به همین شکل، اما برعکس خواهد بود. خط 10، خط شمالی تهران است و از بزرگراه شهید بابایی شروع می‌شود.

    به گزارش صدای ایران، افتتاح سه ایستگاه از خط هفت مترو تهران در هفته پایانی اسفند 97، حواشی بسیاری را درباره کامل نشدن فرآیند ایمنی آن در رسانه‌ها ایجاد کرد. اما در حاشیه آن، خبر‌های خوبی از شهرداری تهران رسید که قرار است چهار خط دیگر به خطوط مترو تهران اضافه شود تا پوشش مترو در شهر کامل شود.

    تهران در حال حاضر هفت‌خط مترو دارد که دو خط از آن یعنی خط 6 و7 در دست تکمیل است. البته نزدیک به یک هفته پیش، بخش جنوبی خط 6 که شامل سه ایستگاه دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا که به طول 9 کیلومتر بود، با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. در این میان، مدیریت شهری اعلام کرده است که بخش شمالی خط 6 مترو هم با 6 ایستگاه تا محدوده اشرفی اصفهانی قرار است تا پایان سال 98 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

    خطوط مترو تهران تا به امروز با نزدیک به سه میلیون سفر در روز، 13 درصد از جابه‌جایی‌ها توسط حمل‌ونقل عمومی را در پایتخت رقم زده‌اند. با این حال، علی امام، مدیرعامل مترو تهران در گفت‌وگو با ایرناپلاس می‌گوید که علاوه بر چهار خط، دو خط سریع‌السیر یا اکسپرس نیز ساخته خواهد شد تا بر این اساس و با توجه به تکمیل خطوط 6 و 7 و ساخت 6 خط وعده داده شده که پیش‌بینی می‌شود تا سال 1420 به پایان برسد، تعداد سفرهای مترو روزانه به 9 میلیون سفر برسد.

    منتظر شورای عالی ترافیک هستیم

    امام درباره جزئیات این خطوط جدید می‌افزاید: در سال 1395 قراردادی با مشاور ایرانی شرکت فرانسوی سیسرا بسته شد تا طرح جامع حمل‌ونقل ریلی شهر تهران که قبل از انقلاب برای اولین بار تهیه شده بود، مورد بازنگری قرار دهند. این بازنگری با توجه به تغییراتی که در وضعیت ترافیک و جمعیت شهر تهران اتفاق افتاده بود، ضروری به نظر می‌رسید. به گفته امام، این مطالعات چند ماه پیش به پایان رسید و در حال حاضر برای بررسی برای شورای عالی ترافیک کشور فرستاده شده است تا بعد از تأیید آن‌ها در برنامه کار ما قرار گیرد.

    وی ادامه می‌دهد: بر اساس طرح جدید به غیر از خط 6 و 7 که در دست تکمیل است، باید چهار خط دیگر همانند خطوط معمولی مترو با عناوین خط 8، 9، 10 و 11 در آینده ساخته شود. البته علاوه بر این چهار خط، دو خط اکسپرس هم باید ساخته شود. خط‌های اکسپرس خطوطی هستند که زیر سایر خطوط مترو حرکت می‌کنند و فواصل آن‌ها برخلاف فواصل خطوط عادی مترو که معمولاً یک کیلومتر است، بین سه تا چهار کیلومتر است و با همه خطوطی که از آن‌ها عبور می‌کنند ایستگاه‌های تبادلی خواهند داشت.

    مسیر قبلی خط هشت اشتباه بود

    البته پیش‌تر و در دوره مدیریت اسبق شهرداری تهران، مسیر خط هشت مترو تهران مشخص شده بود که از ایستگاه شاهد آغاز می‌شد و تا شهر پرند ادامه پیدا می‌کرد و آن را به‌عنوان سومین خط سریع‌السیر یا همان اکسپرس به‌حساب می‌آمد. امام در این باره که چرا بار دیگر این خط جزو خطوط مورد مطالعه قرار گرفته است، می‌گوید: در دوره مدیریت اسبق به اشتباه آمدند ادامه خط یک تا پرند را به‌عنوان خط هشت معرفی کردند که با هیچ طرح بالادستی منطبق نبود و نامگذاری آن مبنای قانونی نداشت.

    مترو تهران در 1420

    مدیرعامل مترو تهران با اشاره به این‌که جمعاً باید 6 خط جدید دیگر در تهران ساخته شود، می‌افزاید: اگر این خطوط احداث شود، جمع طول خطوط مترو تهران به 500 کیلومتر خواهد رسید و افق تکمیل این طرح هم بر اساس مطالعات انجام شده توسط مشاوران تا سال 1420 اعلام شده است. بر اساس بازنگری طرح جامع حمل‌ونقل عمومی شهر تهران که هنوز مراحل تکمیلی خودش را در وزارت کشور می‌گذراند، سهم کل حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران تا سال 1420 باید به 30 میلیون سفر در روز برسد که سهم مترو با تکمیل این خطوط به 9 میلیون سفر در روز و برابر با 30 درصد کل حمل‌ونقل عمومی خواهد بود. در حال حاضر تعداد سفرهای روزانه‌ای که توسط مترو انجام می‌شود بین 2.3 تا 2.5 میلیون سفر است و سهم آن 12 تا 13 درصد از کل حمل‌ونقل عمومی است.

    مسیرهای خطوط جدید

    علی امام در پاسخ به این سؤال که مسیرهای خطوط جدید از کدام مناطق تهران می‌گذرد، می‌گوید: همان‌طور که گفتم مطالعات انجام شه برای تأیید به شورای عالی ترافیک فرستاده شده و ممکن است با بررسی‌های آن‌ها مسیر خطوط تغییر کند؛ برای همین هنوز هیچ‌چیز قطعی نیست. مسیر خطوط 8 و 9 U شکل است که خط هشت از شمال شرق یعنی رسالت به سمت غرب و آزادگان پایین می‌آید و به سمت میدان بسیج می‌رود و خط 9 هم باز به همین شکل، اما برعکس خواهد بود. خط 10، خط شمالی تهران است و از بزرگراه شهید بابایی شروع می‌شود و از بزرگراه صدر تا نمایشگاه بین‌المللی تهران و بعد به سمت سعادت‌آباد و میدان کاج می‌رود و بعد به سمت دانشگاه علوم تحقیقات می‌رود و از مسیر بزرگراه شهید خرازی تا وردآورد امتداد دارد.

    به گفته او، هزینه ساخت این خطوط برآورد شده و در گزارش وجود دارد، اما از آنجا که برآورد به‌صورت ارزی است، در سال‌های آینده متغیر خواهد بود.

    منبع مطلب : sedayiran.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 8 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید