خواص عود در اسلام
مهدی
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟
خواص عود در اسلام را از این سایت دریافت کنید.
فواید عود در اسلام
بنا به روایات و متون اسلامی، استفاده از عود در دین اسلام سفارش شده است. در این مقاله به بررسی بعضی از روایتهای در مورد استفاده از عود میپردازیم...
*همراهان گرامی سایت هنری فندق، با توجه به مشکلات اینترنتی پیش آمده در صورتی که برای ثبت سفارش خود با مشکل مواجه شدید با شماره ۰۹۳۵۰۸۹۳۸۹۹ تماس بگیرید (ساعت ۱۰-۱۸). یا در واتساپ، تلگرام و اسکایپ همین شماره و دایرکت پیج اینستاگرام فندقآرت با ما در ارتباط باشید. در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان خواهیم بود. لینکهای تماس در پایین صفحه در دسترس شما عزیزان هستند. *
صفحه نخست فروشگاه هنری فندق کیف جا کلیدی و آویز آینه و تابلو نشانگر کتاب
ظرفهای تزیینی و کاربردی
جعبه دفترچه و کتاب زیر لیوانی زیورآلات شمع و جاشمعی عروسک بالشتک و کوسن مگنت مجسمه تک نسخه
مواداولیه و ابزار هنری
عود و اسانس بادزنگ صابون دستساز کیف جا کلیدی و آویز آینه و تابلو نشانگر کتاب
ظرفهای تزیینی و کاربردی
جعبه دفترچه و کتاب زیر لیوانی زیورآلات شمع و جاشمعی عروسک بالشتک و کوسن مگنت مجسمه تک نسخه
مواداولیه و ابزار هنری
عود و اسانس بادزنگ صابون دستساز فنگشویی چی فرش دستباف مجله فندق حساب کاربری من صفحه نخست فروشگاه هنری فندق کیف جا کلیدی و آویز آینه و تابلو نشانگر کتاب
ظرفهای تزیینی و کاربردی
جعبه دفترچه و کتاب زیر لیوانی زیورآلات شمع و جاشمعی عروسک بالشتک و کوسن مگنت مجسمه تک نسخه
مواداولیه و ابزار هنری
عود و اسانس بادزنگ صابون دستساز فنگشویی چی فرش دستباف مجله فندق حساب کاربری من ورود
فواید عود در اسلام
خانه فواید عود در اسلام
مجله فندق, عرفان ایرانی و اسلامی
فواید عود در اسلام
فواید عود در اسلام
فواید عود در اسلام تاکید به استفاده از عود در اسلام
بنا به روایات و متون اسلامی، استفاده از عود در دین اسلام سفارش شده است. در این مقاله به بررسی بعضی از روایتهای در مورد استفاده از عود میپردازیم:
– کان النّبیّ(ص) یستجمر بالعود القماری[۱]؛ پیامبر اکرم(ص) با عود قماری استجمار میکرد.
استمجار: سوزانیدن چیزی در آتش برای خوشبو کردن هوای محیط و تزکیه آن. مجمر، مجمره: منقل آتش.
عود: چوب خوشبو که جهت خوشبوکردن هوا و زدودن بوهای بد سوزانده میشود، عود انواع مختلف دارد.
قمار: نام ناحیهای است که عود آن مطلوب و معروف است.
استفاده از انواع عود و بخورها هنوز هم (با وجود گونههای مختلف مواد شیمیایی ضدعفونی) بهترین وسیله برای تزکیه و ضدعفونی کردن هوا است.
– قال رسول الله(ص): علیکم بهذا العود الهندی فانّ فیه سبعه اشفیه[۲]؛ رسول خدا(ص) فرمود: «از این عود هندی غافل نباشید که هفت نوع شفا دارد».
یعنی علاوه بر کاربرد بهداشتی هفت کاربرد درمانی نیز دارد.
– از خانمی که زمانی در خدمت امام رضا(ع) بود، از زندگی آن امام پرسیدند، گفت: کنت اراه یتبختر بالعود الهندی[۳]؛ «میدیدم او را که با عود هندی بخور میکرد».
– عن ابی عبدالله(ع) قال: ینبغی للرّجل ان یدخّن ثیابه اذا کان یقدر[۴]؛ امام صادق(ع) میفرماید: «شایسته است که شخص لباسهایش را بر دود عود بگیرد اگر توان (مالی یا فرصت وقتی) آن را داشته باشد».
– قال ابن الجهم: خرج الیّ ابوالحسن(ع) فوجدت منه رائحه التّجمیر[۵]؛ ابن جهم میگوید: «امام کاظم(ع) از خانه بیرون آمد بوی عود (یا بخور) را از او استشمام کردم».
– از امام صادق(ع) روایت شده است که فرمودند: «سزاوار است که مرد هر گاه توانست لباس خود را با بخور کردن خوشبو سازد»[۶].
– در روایت دیگرى از آن حضرت آمده که: «تحفه مرد روزهدار آن است که ریشش را روغن بمالند و لباسش را بخور دهند و تحفه زن روزهدار آن است که موهایش را شانه کرده و لباسش را بخور دهند»[۷].
– در حدیث است که مرازم مىگوید با امام کاظم(ع) به حمام رفتم. هنگامى که حضرت از حمام بیرون آمد در رختکن عودسوز طلبید و خود را خوشبو کرد، سپس فرمود: «مرازم را نیز خوشبو کنید»[۸].
– از امام صادق(ع) روایت شده که فرمودند: «بوى عود خالص تا چهل روز و بوى عودى که با بوهاى دیگر ترکیب شده باشد تا بیست روز در بدن مىمانَد»[۹].
در روایتى آمده که امام رضا(ع) با عود هندى خالص بخور کرده، سپس گلاب و مشک بر خود مىمالید[۱۰].
منبع: سایتهای «بینش نو» و «هدانا»
[۱]. بحار، ج۷۶، ص۱۴۳٫
[۲]. همان مرجع.
[۳]. وسائل الشیعه، ابواب آداب الحمام، باب ۱۰۱٫
[۴]. بحار، ج۷۶، ص۱۴۳٫
[۵]. وسائل الشیعه، ابواب آداب الحمام، باب۱۰۰٫
[۶]. کافى، ج۶، ص۵۱۸، ح۲؛ مکارم الأخلاق، ص۴۳.
[۷]. مکارم الأخلاق، ص۴۳.
[۸]. کافى، ج۶، ص۵۱۸، ح۴؛ مکارم الأخلاق، ص۴۳.
[۹]. کافى، ج۶، ص۵۱۸، ح۱.
[۱۰]. عیون اخبار الرّضا ۷، ج۲، ص۱۷۹، ح۳؛ مکارم الأخلاق، ص۴۳.
اشتراک گذاری پست
فیسبوک لینکدین پینترست
دیدگاه (8)
هومن مرتضوی پاسخسلام
مقاله کامل و خوبی بود
برای مطالب فوق العادتون ممنون
خدا قوت
فروردین ۲۱, ۱۴۰۱ در ۱:۵۱ بعد از ظهر
سایت هنری فندق پاسخسلام. ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک میذارید 🙂🌰
فروردین ۲۱, ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ بعد از ظهر
مختاری پاسخواقعا لذت میبرم که در اسلام حتی به جزئی ترین مسائل هم اشاره شده
مرسی بابت اشتراکش
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۱ در ۲:۴۵ بعد از ظهر
سایت هنری فندق پاسخسلام. ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک میذارید 🙂🌰
خرداد ۱, ۱۴۰۱ در ۱:۲۷ قبل از ظهر
سمیرا خاتمی پاسخمقاله جالبی بود ممنون از سایت خوب شما
موفق باشید
مهر ۱۶, ۱۴۰۱ در ۶:۰۶ بعد از ظهر
سایت هنری فندق پاسخسلام. ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک میذارید 🙂🌰
مهر ۱۷, ۱۴۰۱ در ۱:۳۷ قبل از ظهر
٠٠٠ پاسخممنون
آبان ۱۴, ۱۴۰۱ در ۳:۴۳ بعد از ظهر
سایت هنری فندق پاسخسلام. ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک میذارید 🙂🌰
آبان ۱۴, ۱۴۰۱ در ۴:۱۵ بعد از ظهر
خواص استفاده از عود در اسلام • عود آنلاین
بنا به روایات و متون اسلامی، استفاده از عود در دین اسلام سفارش شده است. در این مقاله به بررسی بعضی از روایتهای در مورد استفاده از عود میپردازیم
خواص استفاده از عود در اسلام
خواص استفاده از عود در اسلام تاکید به استفاده از عود در اسلام
بنا به روایات و متون اسلامی، استفاده از عود در دین اسلام سفارش شده است. در این مقاله به بررسی بعضی از روایتهای در مورد استفاده از عود میپردازیم:
– كان النّبيّ(ص) يستجمر بالعود القماري[۱]؛ پيامبر اكرم(ص) با عود قماري استجمار ميكرد.
استمجار: سوزانيدن چيزي در آتش براي خوشبو كردن هواي محيط و تزكيه آن. مجمر، مجمره: منقل آتش.
عود: چوب خوشبو كه جهت خوشبوكردن هوا و زدودن بوهاي بد سوزانده ميشود، عود انواع مختلف دارد.
قمار: نام ناحيهاي است كه عود آن مطلوب و معروف است.
استفاده از انواع عود و بخورها هنوز هم (با وجود گونههاي مختلف مواد شيميایي ضدعفوني) بهترين وسيله براي تزكيه و ضدعفوني كردن هوا است.
– قال رسول الله(ص): عليكم بهذا العود الهندي فانّ فيه سبعه اشفیه[۲]؛ رسول خدا(ص) فرمود: «از اين عود هندي غافل نباشيد كه هفت نوع شفا دارد».
يعني علاوه بر كاربرد بهداشتي هفت كاربرد درماني نيز دارد.
– از خانمي كه زماني در خدمت امام رضا(ع) بود، از زندگي آن امام پرسيدند، گفت: كنت اراه يتبختر بالعود الهندي[۳]؛ «ميديدم او را كه با عود هندي بخور ميكرد».
– عن ابي عبدالله(ع) قال: ينبغي للرّجل ان يدخّن ثيابه اذا كان يقدر[۴]؛ امام صادق(ع) ميفرمايد: «شايسته است كه شخص لباسهايش را بر دود عود بگيرد اگر توان (مالي يا فرصت وقتي) آن را داشته باشد».
– قال ابن الجهم: خرج اليّ ابوالحسن(ع) فوجدت منه رائحة التّجمير[۵]؛ ابن جهم ميگويد: «امام كاظم(ع) از خانه بيرون آمد بوي عود (يا بخور) را از او استشمام كردم».
– از امام صادق(ع) روايت شده است كه فرمودند: «سزاوار است كه مرد هر گاه توانست لباس خود را با بخور كردن خوشبو سازد»[۶].
– در روايت ديگرى از آن حضرت آمده که: «تحفه مرد روزهدار آن است كه ريشش را روغن بمالند و لباسش را بخور دهند و تحفه زن روزهدار آن است كه موهايش را شانه كرده و لباسش را بخور دهند»[۷].
– در حديث است كه مرازم مىگويد با امام كاظم(ع) به حمام رفتم. هنگامى كه حضرت از حمام بيرون آمد در رختكن عودسوز طلبيد و خود را خوشبو كرد، سپس فرمود: «مرازم را نيز خوشبو كنيد»[۸].
– از امام صادق(ع) روايت شده كه فرمودند: «بوى عود خالص تا چهل روز و بوى عودى كه با بوهاى ديگر تركيب شده باشد تا بيست روز در بدن مىمانَد»[۹].
در روايتى آمده كه امام رضا(ع) با عود هندى خالص بخور كرده، سپس گلاب و مشك بر خود مىماليد[۱۰].
منبع: سایتهای «بینش نو» و «هدانا»
[۱]. بحار، ج۷۶، ص۱۴۳٫
[۲]. همان مرجع.
[۳]. وسائل الشيعه، ابواب آداب الحمام، باب ۱۰۱٫
[۴]. بحار، ج۷۶، ص۱۴۳٫
[۵]. وسائل الشيعه، ابواب آداب الحمام، باب۱۰۰٫
[۶]. كافى، ج۶، ص۵۱۸، ح۲؛ مكارم الأخلاق، ص۴۳.
[۷]. مكارم الأخلاق، ص۴۳.
[۸]. كافى، ج۶، ص۵۱۸، ح۴؛ مكارم الأخلاق، ص۴۳.
[۹]. كافى، ج۶، ص۵۱۸، ح۱.
[۱۰]. عيون اخبار الرّضا ۷، ج۲، ص۱۷۹، ح۳؛ مكارم الأخلاق، ص۴۳.
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟