این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    داخل کوییک اتومات

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    داخل کوییک اتومات را از این سایت دریافت کنید.

    کوییک اتومات پلاس و هرآنچه باید از مزایا و معایب آن بدانید!

    کوییک اتومات پلاس به‌عنوان ارزان‌ترین اتوماتیک بازار می‌تواند این روزها گزینه خرید افراد بسیاری باشد. بررسی این خودرو را در همراه مکانیک بخوانید.

    کوییک اتومات پلاس و هرآنچه باید از مزایا و معایب آن بدانید!

    امیر خادمی پور اردیبهشت 17, 1401

    کوییک اتومات در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک صفرکیلومتر بازار کشور ما است و می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای ترددهای روزمره شهری باشد. به همین بهانه، این مقاله از مجله خودرو همراه مکانیک را به بررسی کوییک اتومات پلاس اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم در فکر خریداری یک خودروی اتوماتیک اقتصادی هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

    میخوای بدون نگرانی، خودروی کارشناسی شده، با 100% ضمانت بدنه بخری؟ از همراه مکانیک کمک بگیر.

    خرید خودرو

    معرفی و مشخصات فنی کوییک اتومات

    کوییک اتوماتیک نخستین عضو از خانواده کوییک است و از سال 1397 در بازار حضور دارد. در ابتدا قرار بود کوییک اتومات در دو تیپ فول و فول پلاس به بازار عرضه شود؛ اما تیپ فول هیچ‌گاه عرضه نشد و تمامی نسخه‌های موجود از تیپ فول پلاس هستند. به همین دلیل این خودرو در بازار به کوییک اتوماتیک فول پلاس هم معروف است.

    پیشرانه کوییک اتوماتیک پلاس همان قلب تپنده معروف M15 است که این روزها روی محصولات مختلفی از سایپا نصب می‌شود. این پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی حداکثر قدرت 87 اسب بخار و حداکثر گشتاور 128 نیوتن‌متر را تولید می‌کند و ضمن مصرف ترکیبی 7.7 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر، شتاب صفرتاصد 13.6 ثانیه را برای این هاچ‌بک کراس سایپا به ارمغان می‌آورد. گیربکس کوییک اتوماتیک هم یک نمونه ضریب‌متغیر (CVT) ساخت شرکت بلژیکی پانچ است که علاوه بر تجهیز به حالت‌های اسپرت و برفی، در حالت تیپ‌ترونیک هم 6 دنده مجازی در اختیار راننده قرار می‌دهد.

    مزایای کوییک اتوماتیک

    در ابتدا به بررسی مزایای کوییک اتومات می‌پردازیم:

    آپشن‌های مناسب

    یکی از مهم‌ترین مزایای کوییک اتوماتیک امکانات رفاهی مناسبی است که درصورت خرید کوییک در تیپ اتوماتیک در اختیار شما قرار می‌دهد. امکاناتی مثل کی‌لس استارتر، کروز کنترل، تهویه مطبوع الکتریکی، سیستم مالتی‌مدیا با مانیتور لمسی، دوربین دید عقب، فرمان با نیروی کمکی برقی، دی‌لایت، سنسور فشار باد لاستیک (TPMS) و… از جمله مواردی هستند که در هیچ‌کدام از رقبای هم‌قیمت کوییک اتومات دیده نمی‌شوند.

    عملکرد قابل‌قبول گیربکس

    همان‌طور که اشاره کردیم؛ گیربکس کوییک اتوماتیک ساخت شرکت پانچ بلژیک است که از شرکت‌های صاحب‌نام این حوزه محسوب می‌شود. از این‌رو شاهد یک گیربکس CVT باکیفیت هستیم که بهتر از نمونه‌های مشابه به‌کاررفته در برخی خودروهای چینی عمل می‌کند و اگر ذات گیربکس‌های CVT را بشناسید و توقع عملکرد اسپرت و هیجان‌انگیز از آن نداشته باشید، رضایت شما را جلب خواهد کرد.

    میخوای بدونی قیمت روز خودرو مورد نظرت چنده ؟ از همراه مکانیک کمک بگیر.

    قیمت خودرو

    رانندگی راحت درون شهری

    هرچند ترکيب پيشرانه 1.5 ليتری تنفس طبيعي و گيربکس CVT اصلاً ترکيبي هيجان‌انگيزی نيست. اما با توجه به مصرف سوخت اقتصادی و هم‌چنين عدم نياز به کلاچ‌گيری و تعويض‌دنده‌های مکرر براي استفاده‌های روزمره در ترافيک شهری عالی به‌نظر مي‌رسد. به اين ترکيب، فرمان برقی و ابعاد نسبتاً کوچک خودرو را هم اضافه کنيد تا همه‌چيز برای يک رانندگي آرام و راحت درون شهری در مقياس اقتصادی فراهم باشد.

    قيمت رقابتی

    شايد بسياري از افراد ترجيح دهند با پول خريد يک دستگاه کوييک اتومات به‌سراغ برخی رقبا بروند که ابعاد بزرگ‌تر و پيشرانه قوی‌تری دارند؛ اما فراموش نکنيد که اين رقباي قيمتی، گيربکس دنده‌اي دارند و از نظر آپشن هم در سطحی پايين‌تر از کوييک اتوماتيک پلاس قرار مي‌گيرند. بنابراين در شرايطی که خودروهای اتوماتيک هر روز طرفدار بيش‌تری در بازار پيدا مي‌کنند، قيمت اقتصادی کوييک اتوماتيک يک مزيت برای آن محسوب می‌شود. در ضمن اختلاف نه‌چندان زیاد قیمت کارخانه و بازار کوییک اتومات هم یک مزیت برای مصرف‌کنندگان واقعی خواهد بود. برای مشاهده آخرین قیمت کوییک، کلیک کنید.

    معايب کوييک اتوماتيک

    بعد از شرح مزایا، حال وقت آن رسیده تا معایب کوییک اتومات را نیز بررسی کنیم:

    کيفيت ساخت بحث‌ برانگيز

    هرچند کوييک اتومات قيمتی نسبتاً اقتصادی دارد، اما جنس متريال داشبورد و نحوه مونتاژ کلی اجزای خودرو جای بهبود دارد.

    پيشرانه با فناوري قديمی

    اين روزها حتی در خودروهای اقتصادی داخلي هم استفاده از پيشرانه‌های 16 سوپاپ متداول شده است و کم‌تر خودرويی از قلب تپنده 8 سوپاپ استفاده می‌کند. اما پيشرانه کوييک اتوماتيک يک نسخه 8 سوپاپ با فناوری نه‌چندان به‌روز است که در بسياری از اوقات عملکرد خوب گيربکس را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باعث می‌شود کوييک اتومات خودرويی نسبتاً کم‌شتاب باشد.

    عايق‌بندی نه‌چندان مناسب کابين

    اگر تجربه رانندگی با خودروهای مجهز به گیربکس CVT را داشته باشید می‌دانید که عایق‌بندی کابین در این خودروها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه در زمان تخت‌گاز کردن خودروهای مجهز به این نوع گیربکس، دور موتور تا حد ممکن بالا می‌رود و سروصدای زیادی تولید می‌شود. وضعیت کوییک اتوماتیک در این زمینه  و در هنگام رانندگی‌های پرفشار سروصدای زیاد و آزاردهنده‌ای به کابین آن نفوذ می‌کند.

    جمع‌بندی بررسی کوییک اتومات پلاس

    در بخش پایانی بررسی مشخصات کوییک اتوماتیک پلاس و با توجه به موارد بیان شده بایستی بگوییم که اگر به‌دنبال یک خودروی اتوماتیک کم‌استهلاک با قیمت اقتصادی هستید که از آن برای ترددهای روزمره در ترافیک استفاده کنید، کوییک اتومات گزینه بسیار خوبی برایتان خواهد بود. البته همان‌طور که گفتیم، این خودرو معایبی هم دارد اما اگر بپذیرید که ارزان‌ترین خودروی اتوماتیک بازار کشور را خریداری کرده‌اید و سطح توقع خود را خیلی بالا نبرید، بسیاری از این معایب قابل اغماض خواهند بود. در صورتی که تصمیم به خرید این خودرو داشته اما بودجه کافی ندارید، می‌توانید از طرح خرید اقساطی کوییک شرکت همراه مکانیک استفاده کنید.

    منبع مطلب : www.hamrah-mechanic.com

    کوییک اتوماتیک: مشخصات، قیمت، رقبا و هر آنچه باید بدانید

    معرفی اولین خودروی ملی سایپا یعنی تیبا راه را برای تولید محصولات متنوع دیگر باز کرد. البته این گفته را نباید به حساب نوآوری و طراحی پلتفرم‌های جدید و

    سایپا

    کوییک اتوماتیک: مشخصات، قیمت، رقبا و هر آنچه باید بدانید

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱۳۷ خواندن این مطلب 5 دقیقه زمان میبرد

    معرفی اولین خودروی ملی سایپا یعنی تیبا راه را برای تولید محصولات متنوع دیگر باز کرد. البته این گفته را نباید به حساب نوآوری و طراحی پلتفرم‌های جدید و به‌روز دانست بلکه سایپا از تیبا برای ارائه مشتقات دیگری همچون ساینا و کوییک اس استفاده کرد. در مقاله جامع امروز می‌خواهیم شما را با کوییک پلاس اتوماتیک آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

    افزایش روزافزون ترافیک شهری و علاقه مشتریان به خودروهای اتوماتیک باعث شده است خودروسازان داخلی نیز به فکر تولید چنین محصولاتی بیفتند. کوییک اتومات حاصل چنین تفکری بوده و در واقع فول ترین نسخه خانواده کوییک محسوب می‌شود. این خودرو از سال ۹۷ روی خط تولید سایپا قرار دارد و در ابتدا با تیپ‌های فول و فول پلاس تولید شد اما در ادامه به دلیل عدم استقبال از مدل فول سایپا فقط به تولید مدل فول پلاس ادامه داد. شایان ذکر است تفاوت‌های این دو مدل به برخی تجهیزات و امکانات آن‌ها مربوط می‌شود.

    کوییک اتومات تفاوت چندانی با دیگر نسخه‌های کوییک ندارد و در واقع تنها تغییر آن استفاده از گیربکس CVT با شش دنده و تجهیزات بیشتر است.

    طراحی ظاهری کوییک پلاس اتوماتیک

    آنچه در این مطلب می‌خوانید:

    کوییک بر اساس تیبا و ساینا شکل گرفته است و این موضوع را می‌توان در تمامی زوایای خودرو دید. نمای جلو همان ساینا بوده و برخی تفاوت‌ها همچون سپر و چراغ‌های تیره‌تر قابل‌ذکر هستند. در نمای ظاهری روح تیبا به وضوح دیده می‌شود ولی اگر به بخش عقب بروید طراحی خودرو کمی بهتر و قابل‌تحمل‌تر خواهد بود. کوییک اتومات از رینگ‌های متفاوتی نسبت به سایر نسخه‌های این خودرو استفاده می‌کند و در واقع تنها وجه تمایز ظاهری این خودرو از کوییک های استاندارد همین رینگ‌هاست. در کل باید گفت طراحی ظاهری کوییک متفاوت و نه لزوماً زیباست.

    طراحی داخل کوییک اتومات

    با ورود به کابین شاهد همان طراحی کلی ساینا و کوییک استاندارد خواهید بود اما برخی تفاوت‌های جالب وجود دارد که باعث می‌شود کوییک اتومات بهتر ظاهر شود. فرمان D شکل، کنسول میانی جدید، نمایشگر لمسی و پشت آمپرهای متفاوت جزو موارد قابل‌ذکر هستند که کوییک اتومات را از برادران دستی خود متمایز می‌کنند. طراحی کلی کابین بد نیست و بهتر از تیباست اما نباید انتظار کیفیت بالایی را از ادوات و متریال بکار رفته داشت. فضای کابین به ویژه در بخش عقب و در مقایسه با پژو ۲۰۶ بسیار بهتر است و این موضوع می‌تواند یکی از موارد تعیین کننده برای خریداران باشد.

    پیشرانه و گیربکس کوییک اتوماتیک

    کوییک اتوماتیک از همان پیشرانه تیبا، ساینا و کوییک استاندارد استفاده می‌کند. به این ترتیب شاهد یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری قدیمی هستیم که قدرت ۸۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متری تولید می‌کند. نکته مهم و تفاوت کوییک اتومات به استفاده از دریچه گاز برقی مربوط می‌شود. نیروی تولیدی پیشرانه همان‌طور که گفته شد از طریق گیربکس CVT به چرخ های جلو فرستاده می‌شود. این گیربکس عملکرد نرمی دارد اما نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشید. نکته منفی درباره کوییک اتومات هم میزان صدای ورودی به کابین است که همانند دیگر برادران خود با افزایش دور پیشرانه به شدت آزاردهنده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های کوییک اتومات استفاده از فرمان برقی است که در نسخه‌های دستی دیده نمی‌شود. فرمان خودرو نرم است اما دقت بالایی ندارد و در کل با یک هاچبک جمع‌وجور طرف هستیم که تجربه سواری سطح بالایی را ارائه نمی‌کند. البته نکته مثبت این پیشرانه و گیربکس مصرف سوخت نسبتاً پایین است که در هر صد کیلومتر به حدود ۷.۶ لیتر می‌رسد.

    تیپ ST ST-Aگیربکسنوع گیربکس ۵ سرعته دستی اتوماتیک CVTموتورتعداد سیلندر – نوع ۴ سیلندر خطی – M15 دریچه گاز مکانیکی ۴ سیلندر خطی – M15 دریچه گاز برقیحجم موتور ۱۵۰۳ سی‌سیاستاندارد آلایندگی یورو ۵حداکثر قدرت hp/5300rpm ۸۷حداکثر گشتاور Nm/4300rpm ۱۲۸فرماننوع فرمان هیدرولیک برقیسیستم تعلیقسیستم تعلیق جلو مک فرسونسیستم تعلیق عقب Torsion Beamترمزترمز جلو دیسکی خنک شوندهترمز عقب کاسه‌ایمصرف سوختمصرف سوخت (۱۰۰Km/Lit) ۷/۱۴ ۷/۶۷ظرفیت باک (Lit) ۴۱صندوقحجم صندوق (Lit) ۲۲۵/۶

    تجهیزات و امکانات کوییک اتوماتیک

    همان‌گونه که گفته شد کوییک اتوماتیک فول ترین عضو این خانواده است و از تجهیزات قابل‌توجهی همچون استارت بدون کلید، نمایشگر ۷ اینچی، دوربین دنده‌عقب، حسگر پارک، کنترل فشار باد لاستیک، کروز کنترل و… سود می‌برد.

    تیپ ST ST-Aتجهیزات ایمنی

    سیستم استارت دکمه‌ای ندارد دارد

    ورود به خودرو بدون کلید PEPS ندارد دارد

    مولتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچ ندارد دارد

    دوربین عقب ندارد دارد

    سنسور پارک دنده‌عقب دارد دارد

    منبع مطلب : www.pedal.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 12 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید