این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    درس آزاد درس 15 فارسی هفتم

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    درس آزاد درس 15 فارسی هفتم را از این سایت دریافت کنید.

    جواب سوالات درس پانزده فارسی هفتم – حل صفحه 133 . 138 . 139

    جواب سوالات درس پانزده فارسی هفتم – حل صفحه 133 . 138 . 139 | خودارزیابی فارسی هفتم درس 15 ، درس : آزاد + چرا زبان فارسی را دوست دارم گام به گام درس 15 فارسی هفتم جواب سوالات درس به درس پایه هفتم پاسخ به سوال نوشتن کار گروهی درک و دریافت ، جواب …

    جواب سوالات درس پانزده فارسی هفتم – حل صفحه 133 . 138 . 139 | خودارزیابی فارسی هفتم درس 15 ، درس : آزاد + چرا زبان فارسی را دوست دارم گام به گام درس 15 فارسی هفتم جواب سوالات درس به درس پایه هفتم پاسخ به سوال نوشتن کار گروهی درک و دریافت ، جواب کتاب فارسی درس پانزده بصورت کامل در این پست برای کاربران منوجان قرار داده شده است. سوالات های کتاب فارسی هفتم شامل چه صفحاتی است؟

    جواب صفحه 133 فارسی هفتم

    جواب صفحه 138 فارسی هفتم

    جواب صفحه 139 فارسی هفتم

    manujani تمام جواب سوالات خودارزیابی فارسی هفتم درس پانزده صفحه به صفحه را در قسمت زیر برای شما قرار داده است که میتوانید تا انتهای همین مقاله که گام به گام فارسی هفتم درس 15 با جواب قرار داده شده است را مطالعه کنید.

    مطالب پیشنهادی کتاب های علوم غریبه

    جواب سوالات درس پانزده فارسی هفتم – حل صفحه 133 . 138 . 139

    گام به گام هفتم درس فارسی

    نوشته های مشابه

    گام به گام درس 1 فارسی هفتم

    گام به گام درس 2 فارسی هفتم

    فارسی هفتم درس پانزدهم : آزاد + چرا زبان فارسی را دوست دارم؟ با پاسخ

    روان خوانی

    چرا زبان فارسی را دوست دارم؟

    پاسخ من به کسی که از من می‌پرسد چرا زبان فارسی را دوست داری، چه می‌تواند باشد؟ نخست می‌باید بگویم دوست داشتن، لفظ مناسبی برای بیان این دلبستگی نیست و به جای آن بهتر است از عشق ورزیدن استفاده کنم.

    امّا چرا به زبان فارسی عشق می‌ورزم؟ پاسخ من این است که زبان فارسی نه فقط مرا به فارسی زبانان جهان و ایرانیان معاصر و هموطنانم پیوند می‌دهد و موجب همدلی و همزبانی من با آنان می‌شود که مرا با گذشته‌ها نیز همراه و هم‌نوا و هم‌آواز می‌سازد.

    به کمک زبان فارسی می‌توانم پای سخن دانشمندان و حکیمانی بنشینم که در طول قرن‌های گذشته، سخنان عالمانه و حکمت آمیز خود را به زبان فارسی بیان کرده و به یادگار گذاشته‌اند.

    با زبان فارسی می‌توانم اندرز استادان اخلاق را بشنوم. همچنین می‌توانم با فهم معارف و مناجات مؤمنان و عارفان بزرگ، دل به آنان بسپارم و به معبود و محبوب آنان ایمان بیاورم و با او راز و نیاز کنم.

    آری، به زبان فارسی عشق می‌ورزم؛ چون با دانستن این زبان می‌توانم احساسات و افکار ایرانیان و فارسی زبانان دیروز و امروز را درک کنم و در غم‌ها و شادی‌ها و بیم‌ها و امیدهای آنان شریک شوم و همچون آنان به آنچه دوست داشته‌اند، مهر بورزم و آنچه را دشمن می‌شناخته‌اند، دشمن بدارم.

    این زبان فارسی است که به من توانایی و فرصت می‌دهد تا ترانه‌هایی را که مادران در نیمه شب‌ها در کنار بستر و بالین کودکان خود می‌خوانده‌اند، بشنوم و نسیم مهربان لالایی آنها را، مانند پری لطیف که بر گونهٔ من کشیده می‌شود، لمس کنم. با زبان فارسی با زنان شالی کار در شالیزارهای میهنم همگام و همدست باشم، با پهلوانان در ورزش خانه‌ها شاهنامه بخوانم و پای بکوبم.

    زبان فارسی، موسیقی دل نوازی است که یک عمر در گوش من خوانده شده و دلم را به وجد آورده است. این زبان به چشم انداز سرزمین من وسعت می‌دهد و مرا از مرزهای امروز فراتر می‌برد و با مردمان چین، هند، پاکستان، تاجیکستان و افغانستان یگانه می‌سازد. احساس می‌کنم که هرجا فارسی زبانی بوده و هست، همان جا وطن من است؛ بلکه خانهٔ من است.

    زبان فارسی، ریشه‌ای است که با آن به خاک و طنم بسته شده‌ام و فرهنگ سرزمین خود را با این ریشه از خاک می‌مکم و با تغذیه از آن زنده می‌مانم و می‌رویم و می‌بالم و گل می‌دهم و گل می‌کنم.

    آری، این چنین است که هر وقت نظم و نثری دلپذیر و شیرین و استوار به این زبان می‌خوانم و می‌شنوم، شادمان می‌شوم و زبان به تحسین می‌گشایم و هرگاه می‌بینم زبان یا خطّ فارسی، خوار شده و خدشه و خطری بر آن وارد آمده است، غمگین و تلخ کام می‌شوم. حکایت من و زبان فارسی همان است که شاعر گفته است:

    گر بر كَنم دل از تو و برادرم از تو مهر آن مهر که افکــــنم آن دل کجا برم؟

    گر از تو دل بکنم و مهر و محبتی را که به تو دارم رها کنم، به جای تو چه کسی را دوست داشته باشم و دل به چه کسی ببندم؟

    غلامعلی حدّاد عادل

    جواب درک و دریافت صفحه 139 فارسی هفتم

    1- برای حفظ و نگاهبانی زبان فارسی چه باید کرد؟ خوب بشناسیم و خوب به کار ببریم و از نفوذ واژه‌های بیگانه جلوگیری کنیم و معادل فارسی آن را استفاده کنیم.

    2- به نظر شما چه چیزهایی، زبان فارسی و خطّ فارسی را تهدید می‌کند؟ نفوذ واژه‌های بیگانه، ناآشنایی با دستور زبان فارسی فصیح.

    کلمات و شعر های درس آزاد 15 فارسی هفتم

    معنی شعر های فارسی هفتم

    تاری ادبیات چرا زبان فارسی را دوست دارم

    نظامی: صفحه 178 غلامعل حدّاد عادل: صفحه 175 کتاب درسی

    معنی کلمات صفحه  133 فارسی هفتم

    عالَم: دنیا، جهانتن: جسمدل: قلبقیاس: مقایسهخجل: شرمنده

    معنی کلمات صفحه 138 فارسی هفتم

    نخست: اول، آغازمعاصر: همدوره، همعصرموجب: سببهمدلی: یکدل بودن، آنکه از نظر عاطفی با کسی همفکری داشته باشد.همنوا: همصدا، همآواز، هماهنگحکیمان: دانشمندانعلامانه: با دانایی، مطابق با روش دانشمندان حکمتآمیز: سخن اخلاقی که عمل به آن، سبب رستگاری میشود، پندمعارف: (جمع معرفت) دانشها، علوممناجات: نیایش، دعامعبود: خداوند (آنچه مورد پرستش واقع میشود.)مهر: محبّت، عشقمهر بورزم: علاقهی فراوان داشته باشمالالیی: ترانه و آوازی که مادرانبرای خواباندن کودکان میخوانند.گونه: رخسار، چهره، صورتهمدست: دارای اتحّاد، متحّد، همراهوجد: خوشی فراوان، شور و هیجانچشم انداز: منظره، آنچه از آینده در نظر مجسّم میشود.فراتر: جلوتر، پیشتر، اشاره به ارزشمندی زبان فارسی است.یگانه: در ایندرس به معنی، متحّد و یکپارچه

    منبع : manujani.ir

    درسنامه آموزشی ادبیات فارسی کلاس هفتم درس 15: آزاد + چرا زبان فارسی را دوست دارم؟ با پاسخ

    روان خوانی: چرا زبان فارسی را دوست دارم؟ | درک و دریافت (صفحهٔ 139 کتاب درسی) | واژه نامه | اعلام

    درسنامه آموزشی ادبیات فارسی کلاس هفتم

    درس 15: آزاد + چرا زبان فارسی را دوست دارم؟ با پاسخ

    آخرین ویرایش 15 فروردین 1401

    گزارش خطا 40308 فارسی ستایش: یاد تو

    فصل 1: زیبایی آفرینش

    درس 1: زنگ آفرینش درس 2: چشمۀ معرفت فصل 2: شکفتن

    درس 3: نسل آینده ساز

    درس 4: با بهاری که می‌رسد از راه، زیبایی شکفتن

    فصل آزاد: ادبیات بومی (1)

    فصل 3: سَبکِ زندگی

    درس 6: قلب کوچکم را به چه کسی بدهم؟

    درس 7: علم زندگانی

    درس 8: زندگی همین لحظه‌هاست

    فصل 4: نام‌ها و یادها

    درس 9: نصیحت امام، شوق خواندن

    درس 10: کلاس ادبیات، مرواریدی در صدف، زندگی حسابی، فرزند صالح انقلاب

    درس 11: عهد و پیمان، عشق به مردم، رفتار بهشتی، گرمای محبت

    فصل 5: اسلام و انقلاب اسلامی

    درس 12: خدمات متقابل اسلام و ایران

    درس 13: اُسوۀ نیکو

    درس 14: امام خمینی (ره)

    فصل آزاد: ادبیات بومی (2)

    درس 15: آزاد + چرا زبان فارسی را دوست دارم؟

    فصل 6: ادبیات جهان

    درس 16: آدم آهنی و شاپرک

    درس 17: ما می‌توانیم

    نیایش

    پاورپوینت دوره کامل آموزشی، فارسی هفتم دوره اول متوسطه

    مدرس: زهره ملک

    مدت دوره: 160 اسلاید (7 فایل)

    فارسی

    2216 تست 155,120 تومان

    ریاضی

    2737 تست 191,590 تومان

    علوم تجربی

    3603 تست 252,210 تومان

    پیام‌های آسمان

    721 تست 50,470 تومان

    مطالعات اجتماعی

    1712 تست 119,840 تومان

    کار و فناوری

    147 تست 10,290 تومان

    انگلیسی

    1738 تست 121,660 تومان

    عربی

    1129 تست 79,030 تومان

    قرآن

    514 تست 35,980 تومان

    روان خوانی: چرا زبان فارسی را دوست دارم؟

    پاسخ من به کسی که از من می‌پرسد چرا زبان فارسی را دوست داری، چه می‌تواند باشد؟ نخست می‌باید بگویم دوست داشتن، لفظ مناسبی برای بیان این دلبستگی نیست و به جای آن بهتر است از عشق ورزیدن استفاده کنم.

    امّا چرا به زبان فارسی عشق می‌ورزم؟ پاسخ من این است که زبان فارسی نه فقط مرا به فارسی‌زبانان جهان و ایرانیان معاصر و هموطنانم پیوند می‌دهد و موجب همدلی و همزبانی من با آنان می‌شود که مرا با گذشته‌ها نیز همراه و هم‌نوا و هم‌آواز می‌سازد.

    به کمک زبان فارسی می‌توانم پای سخن دانشمندان و حکیمانی بنشینم که در طول قرن‌های گذشته، سخنان عالمانه و حکمت‌آمیز خود را به زبان فارسی بیان کرده و به یادگار گذاشته‌اند.

    با زبان فارسی می‌توانم اندرز استادان اخلاق را بشنوم. همچنین می‌توانم با فهم معارف و مناجات مؤمنان و عارفان بزرگ، دل به آنان بسپارم و به معبود و محبوب آنان ایمان بیاورم و با او راز و نیاز کنم.

    آری، به زبان فارسی عشق می‌ورزم؛ چون با دانستن این زبان می‌توانم احساسات و افکار ایرانیان و فارسی زبانان دیروز و امروز را درک کنم و در غم‌ها و شادی‌ها و بیم‌ها و امیدهای آنان شریک شوم و همچون آنان به آنچه دوست داشته‌اند، مهر بورزم و آنچه را دشمن می‌شناخته‌اند، دشمن بدارم.

    این زبان فارسی است که به من توانایی و فرصت می‌دهد تا ترانه‌هایی را که مادران در نیمه شب‌ها در کنار بستر و بالین کودکان خود می‌خوانده‌اند، بشنوم و نسیم مهربان لالایی آنها را، مانند پری لطیف که بر گونهٔ من کشیده می‌شود، لمس کنم. با زبان فارسی با زنان شالی‌کار در شالیزارهای میهنم همگام و همدست باشم، با پهلوانان در ورزش خانه‌ها شاهنامه بخوانم و پای بکوبم.

    زبان فارسی، موسیقی دل‌نوازی است که یک عمر در گوش من خوانده شده و دلم را به وجد آورده است. این زبان به چشم‌انداز سرزمین من وسعت می‌دهد و مرا از مرزهای امروز فراتر می‌برد و با مردمان چین، هند، پاکستان، تاجیکستان و افغانستان یگانه می‌سازد. احساس می‌کنم که هرجا فارسی زبانی بوده و هست، همان جا وطن من است؛ بلکه خانهٔ من است.

    زبان فارسی، ریشه‌ای است که با آن به خاک وطنم بسته شده‌ام و فرهنگ سرزمین خود را با این ریشه از خاک می‌مکم و با تغذیه از آن زنده می‌مانم و می‌رویم و می‌بالم و گل می‌دهم و گل می‌کنم.

    آری، این چنین است که هر وقت نظم و نثری دلپذیر و شیرین و استوار به این زبان می‌خوانم و می‌شنوم، شادمان می‌شوم و زبان به تحسین می‌گشایم و هرگاه می‌بینم زبان یا خطّ فارسی، خوار شده و خدشه و خطری بر آن وارد آمده است، غمگین و تلخ کام می‌شوم. حکایت من و زبان فارسی همان است که شاعر گفته است:

    «گر بر کَنم دل از تو و برادرم از تو مهر

    آن مهر که افکنم آن دل کجا برم؟»

    گر از تو دل بکنم و مهر و محبتی را که به تو دارم رها کنم، به جای تو چه کسی را دوست داشته باشم و دل به چه کسی ببندم؟

    غلامعلی حدّاد عادل

    درک و دریافت (صفحهٔ 139 کتاب درسی)

    1- برای حفظ و نگاهبانی زبان فارسی چه باید کرد؟ خوب بشناسیم و خوب به کار ببریم و از نفوذ واژه‌های بیگانه جلوگیری کنیم و معادل فارسی آن را استفاده کنیم.

    منبع : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 7 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید