این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    عکس ماشین تیگو 7 پرو

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    عکس ماشین تیگو 7 پرو را از این سایت دریافت کنید.

    تست و بررسی فونیکس تیگو 7 پرو

    در این بخش از تست و بررسی باما به سراغ فونیکس تیگو 7 پرو آمده‌ایم تا سواری با یکی از کراس‌اورهای مدیران خودرو را تجربه کنیم.

    تست و بررسی فونیکس تیگو 7 پرو

    24 بهمن 1401 - 18:45

    از دورانی که چری مدل‌های اقتصادی کپی‌برداری شده نظیر QQ (ام وی ام 110) و A15 (ویانا) را می‌ساخت زمان زیادی گذشته، اما در طول این مدت گام‌های پیشرفتش هرگز متوقف نشده و حالا به جایگاهی رسیده که می‌تواند نیم‌نگاهی هم به بازارهای پر رقابت جهانی داشته باشد.

    البته شاید تا قبل از معرفی تیگو 7 خیلی‌ها به پتانسیل چری ایمان پیدا نکرده بودند اما عملکرد کم عیب و نقص این کراس‌اور خوش‌ساخت نظر بسیاری را تغییر داد. اصلاً موفقیت همین محصول بود که زمینه را برای بلندپروازی‌های بیشتر و عرضه خودروهای لوکس‌تر نظیر تیگو 8 و تیگو 9 مهیا ساخت. حال دیگر تیگو 7 پیش‌قراول کمپانی به حساب نمی‌آید و پرچم را به برادران تازه واردش سپرده است، اما خود نیز از قافله ترقی جا نمانده و با یک تیپ ظاهری جدید و مقداری اصلاحات فنی به میدان بازگشته تا جلوتر از ام‌ وی‌ ام X55 پرو و عقب‌تر از فونیکس تیگو 8 پرو، از امپراطوری چری دفاع نماید.

    مدیران‌ خودرو هم که با ثبات خوبی محصولات شریک چینی را در کشورمان به‌روزرسانی می‌کند تصمیم گرفته نسخه جدید یا به عبارتی پرو از تیگو 7 را تحت برند لوکس خود یعنی «فونیکس» جایگزین مدل قبلی نماید تا از رقبایی نظیر فیدلیتی، دیگنیتی پرایم، کی ام سی K7 و لاماری ایما عقب نماند.

    ما هم امروز در بخش تست و بررسی خودرو به سراغش آمده‌ایم تا ببینیم آیا تغییرات صورت گرفته روی این کراس‌اور خوش‌قیافه به اندازه‌ای پررنگ و محسوس بوده که ارزش پرداخت چند صد میلیون وجه اضافه (اختلاف قیمت با نسل قبل در بازار آزاد) را داشته باشد یا خیر؟! لطفاً شما هم در این بررسی کوتاه «باما» همراه باشید.

    بررسی طراحی ظاهری فونیکس تیگو 7 پرو

    در گذشته نه چندان دور هر ماشین برای خودش شخصیت مستقلی داشت و با چهره‌ای منحصربه‌فرد، از خواهران و برادرانش تشخیص داده می‌شد؛ ولی حال مدتی است که کمپانی‌ها تصمیم گرفته‌اند از یک زبان طراحی مشترک برای تمامی محصولات خانواده‌‌ خود استفاده نمایند. با این روش هم هزینه طراحی پایین می‌آید و هم اصالت بالا می‌رود؛ تازه می‌شود با صرفه‌جویی ایجاد شده، فیس‌لیفت‌ها را تسریع نمود تا مدل قبلی از مد بیفتد و مشتریان به تعویض ماشین با نسخه جدید ترغیب شوند؛ خلاصه‌اش این است که سود بیشتری توی جیب کمپانی‌ها خواهد رفت! خوب وقتی ژرمن‌ها به این سبک روی آورده‌اند دیگر از چینی‌ها چه توقعی می‌توان داشت؟!

    چری هم جدیداً از همین سیاست پیروی می‌کند. مثلاً میهمان امروزمان به شکل غیرقابل انکاری شبیه به فونیکس تیگو 8 شده و اینطور به نظر می‌رسد که لباس‌های برادر بزرگ‌ترش را به تن کرده است! البته بگذارید «تیگو 8 سواران» نگران این قضیه باشند چون خریداران تیگو 7 قطعاً از اینکه ماشین‌شان با محصولی گران‌تر اشتباه گرفته می‌شود خوشحال هم هستند!

    چری در زبان جدید طراحی خود، خطوط مستقیم و خشن را جایگزین حجم‌های اغراق‌آمیز گذشته نموده و سعی دارد ظاهر فرزندانش را با متدهای روز هماهنگ سازد. این قضیه در مورد فونیکس تیگو 7 پرو هم به وضوح مشاهده می‌شود و چهره ماشین با این با این جلوپنجره بزرگ کهکشانی، چشمان باریک عصبانی، رینگ‌های زیبای 18 اینچی و خطوط مستحکم و عضلانی، اسپرت‌تر و گیرا‌تر از قبل شده است. ستون C هم از طرح به اصطلاح معلق بهره می‌برد و گرافیک زیبای داخل چراغ‌ها بر جذابیت کلی خودرو افزوده‌اند.

    هماهنگی خوبی میان قسمت‌های مختلف وجود دارد؛ در واقع طراحان موفق شده‌اند بدون برهم زدن سادگی و هارمومی، به عنصر زیبایی دست یابند. البته ممکن است بگوئید این روزها چراغ‌ به هم پیوسته عقب زیادی تکراری شده و پلاستیک‌های پیرامونی و سراگزوزهای فیک ماشین هم مقداری توی ذوق می‌زنند اما با تمامی این صحبت‌ها باید پذیرفت که تیگو 7 پرو یکی از خوش‌قیافه‌ترین کراس‌اورهایی است که در بازار محدود ما آن هم در این رده قیمتی می‌توان خریداری کرد.

    بررسی کابین فونیکس تیگو 7 پرو

    تحولات بیرونی در داخل کابین هم ادامه داشته و حالا با فضایی به مراتب شیک‌تر سر و کار داریم. البته نسل چری تیگو 7 هم انصافاً اتاق زیبا و باکیفتی داشت، اما وقتی داخل فونیکس تیگو 7 پرو بنشینید دیگر آن مدل به چشمتان نخواهد آمد! الگوی کلی داشبورد بر مبنای خطوط افقی ترسیم شده و با استفاده از سبک مینیمال و  پنل‌های لمسی، فضایی مدرن را پیش رویمان قرار داده است. فرمان هم به شکل D درآمده و نمایشگر عریض مرکزی ما به یاد محصولات ب‌ام‌و می‌اندازد.

    استفاده از اهرم دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی، کلیدهای خوش‌دست پیانوئی و تنظیمات لمسی سیستم تهویه، دست به دست هم داده‌اند تا حال و هوای مدرنیته کابین افزایش یابد. حتی نشانگرهای کلاستر هم که در نسل قبل ترکیبی از دیجیتال و آنالوگ بودند یا یک صفحه نمایش کامل تعویض شده‌اند.

    کیفیت ساخت نیز مقداری ارتقاء یافته و ترکیب هوشمندانه چرم با پلاستیک نرم در ترکیب با رنگ‌بندی مناسب و مونتاژ دقیق قطعات، جذابیت‌های لوکس کابین را ارتقاء بخشیده‌‌اند. البته هنوز هم با لمس قسمت‌هایی پایینی (که خیلی در معرض دید قرار ندارند) و رودری‌های عقب، حالت اقتصادی ماشین لو می‌رود ولی اگر خیلی سخت‌گیر نباشیم می‌توانیم به سادگی از این موارد عبور کنیم.

    صندلی‌های فونیکس تیگو 7 پرو نیز ارگونومی به نسبت خوبی دارند و جای پا و سر برای تمامی سرنشینان کافی است؛ حتی با اینکه صندلی ردیف عقب از تنظیمات خاصی بهره نبرده ولی باز هم مشکلی برای افراد بلندقامت ایجاد نخواهد کرد. محفظه صندوق نیز چیزی در حدود 475 لیتر گنجایش دارد که حداقل برای سفرهای عادی کافی خواهد بود؛ به خصوص که با خواباندن صندلی‌ها میتوان این فضا را تا 1500 لیتر افزایش داد.

    منبع مطلب : bama.ir

    ماشین فونیکس تیگو 7 پرو

    فونیکس تیگو 7 پرو در سگمنت کراس اوورهای چینی جدید یکی از کم ریسک ترین گزینه‌ها برای خرید محسوب می‌شود. با ما همراه شوید.

    خودرو

    تجربه رانندگی فونیکس تیگو ۷ پرو؛ ظاهر متفاوت، گیربکس CVT و قیمت بیشتر

    نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۵

    سال ۱۳۹۶ بود که مدیران خودرو در گامی تازه چری تیگو ۷ را به‌عنوان پرچمدار محصولات خود تحت عنوان فونیکس و با قیمتی بیش از یک‌صد میلیون تومان به بازار معرفی کرد، خودرویی که توانست به سبب مشخصات فنی و کیفی خوب خود، جایگاه مناسبی را در بازار بدست آورد و این روزها نیز با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان عرضه می شود، اما حالا مدیران خودرو تصمیم گرفته تا نسل دوم تیگو 7 را با نام کامل فونیکس تیگو 7 پرو و قیمتی بیشتر روانه بازار نماید، خودرویی که حالا به گیربکسی متفاوت مجهز شده و از قدرت موتور بالاتری را نیز نسبت به تیگو 7 معمولی ارائه می‌دهد.

    در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر مشخصات تیگو ۷ پرو فونیکس:

    فهرست مطالب

    تست و بررسی تیگو 7 پرو؛ تجربه شهر و جاده

    تست و بررسی تیگو 7 پرو؛ تجربه شهر و جاده بررسی فونیکس تیگو 7 پرو در پیست آزادی + تست شتاب و ترمز

    تجربه رانندگی و آزمایش فنی فونیکس تیگو ۷ پرو در پیست آزادی

    به محض نشستن پشت فرمان تیگو ۷ پرو خود را در فضایی مدرن و با‌کیفیت خواهید یافت که ایراد‌گرفتن از آن سخت به نظر می‌رسد. تقریباً در تمامی کابین و در بخش‌های قابل دید کابین شاهد استفاده از چرم و قطعات با‌کیفیتی هستیم و بدون دقت به سایر اجزایی که در قسمت‌های زیرین قرار گرفته‌اند. یافتن پلاستیک خشک سخت به نظر می‌رسد.

    فرمان برقی عملکرد نرمی دارد و شیفتر دنده نیز در تیگو ۷ به‌صورت الکترونیکی در آمده و بنابراین فضای خالی جدید در بخش زیرین کنسول میانی ایجاد شده‌است. عملکرد خودرو از نظر شتاب‌گیری قابل قبول به نظر می‌رسد و دست‌یابی به سرعت صد کیلومتر در ساعت، در زمانی حدود ۱۱.۲ الی ۱۱.۸ ثانیه امکان‌پذیر است.

    ترمز هم عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد و رسیدن به سکون کامل از سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت در کمتر از ۴۰ متر (۳۹.۶ متر) ممکن می‌شود؛ عددی که تیگو ۷ را در زمره بهترین کراس‌اوور‌های صفر کیلومتر موجود در بازار قرار می‌دهد.

    مهم‌ترین نکته تفاوت نسبت به نسل قبلی را باید در تعویض گیربکس دوبل کلاچ با گیربکس سی وی تی دانست که عملکردی نسبتاً کند دارد و همین مسئله نیز بر شتاب خودرو نسبت به مدل قبلی تأثیر منفی به‌دنبال داشته است.

    همچنین به نظر می‌رسد که سیستم فنربندی نیز حالا از تنظیم نرم‌تری برخودار است و همین عامل سبب حرکت گهواره‌ای زیاد خودرو در گذر از پیچ‌ها می‌شود.

    در‌نهایت باید تیگو ۷ را کراس‌اووری نسبتاً لوکس با رفتاری نرم و خانوادگی قلمداد کرد که تا حد زیادی از کاراکتر نسبتاً اسپرت نسل قبلی خود فاصله گرفته است و حالا با عنوان خودرویی ۱.۲ میلیارد تومانی، رقیب‌های گران‌قیمتی را نیز در مقابل خود می‌بیند.

    لازم به تأکید است که در این خودرو از بنزین سوپر استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد که در صورت استفاده از بنزین معمولی، با کاهش عملکرد پیشرانه مواجه خواهیم بود.

    طراحی ظاهری فونیکس تیگو 7 پرو

    در نمای جلوی تیگو ۷ پرو شاهد استفاده مجدد از زبان طراحی جدید چری هستیم که شامل جلو‌پنجره بزرگ شش‌ضلعی و چراغ‌های LED با طرح گرافیکی خاص می‌شود. نمای بغل با خط و خطوطی ساده و به‌دور از اغراق شکل گرفته و در نمای عقب نیز طراحی مشمول نمایی نسبتاً هماهنگ با نمای جلو می‌شود. مهم‌ترین تغییر را باید در تغییر استایل کلی بدنه توصیف کرد. به شکلی که تیگو ۷ در نسل اول، اساساً به‌عنوان یک کراس اوور عضلانی و با تمی اسپرت و جوان پسند با ابعادی در حد فاصل توسان و سانتافه معرفی شده بود، اما نسل دوم از طراحی اسپرت فاصله گرفته و حالا اندکی شکیل‌‌تر و بزرگ‌تر‌ در ابعاد سانتافه معرفی شده است.

    تیگو 7 پرو برخلاف مدل قبلی تیگو که نزدیک به محصولات هیوندای طراحی شده بود، در نسل دوم (نسخه فونیکس تیگو 7 پرو) به ساختاری لوکس و گران‌قیمت تغییر شکل داده است و حالا بیشتر نزدیک به محصولات DS7 به نظر می‌رسد.

    در نمای عقب اما ماجرا به کلی متفاوت است و با توجه به اضاف‌ شدن یک چراغ عریض (سرتاسری)، شاهد طراحی جدیدی برای این خودرو هستیم و جالب اینکه در زمان روشن‌شدن چراغ‌های عقب، بخش مرکزی (وسط) روشن نمی‌شود و گرافیک کلی چراغ‌ها به بسیار نزدیک به نسل اخیر رنو کولئوس است.

    با این حال لازم به تأکید است که طراحی کلی فونیکس تیگو ۷ پرو در مجموع متناسب و کم‌نقص انجام پذیرفته و شاهد خلق یک خودرو کراس اوور نسبتاً لوکس با طراحی مدرن و به‌دور از کپی‌برداری هستیم که به سختی با سایر خودروهای اشتباه گرفته می‌شود.

    قیمت روز تیگو ۷ پرو در بازار آزاد

    قیمت کارخانه‌ای فونیکس تیگو 7 پرو صفر کیلومتر کارکرد 1.256.000.000

    فونیکس تیگو ۷ پرو در بازار آزاد از بهایی برابر با در کارخانه برخوردار است و از جمله معدود خودروهای تک‌نرخی موجود در بازار است. امسال نخستین سالی است که مدیران خودرو این محصول را راهی بازار کرده و فعلاً خبری از نسخه‌های قدیمی از آن در بازار نیست.

    منبع مطلب : digiato.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 8 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید