این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    فواید پروتئین وی

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    فواید پروتئین وی را از این سایت دریافت کنید.

    پروتئین وی؛ از فواید و مضرات تا روش مصرف و راهنمای خرید • دیجی‌کالا مگ

    پروتئین وی یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های ورزشی است. مصرف پروتئین وی خواص فراوانی دارد ولی باید به اندازه و در صورت نیاز مصرف شود.

    پروتئین وی؛ از فواید و مضرات تا روش مصرف و راهنمای خرید

    افزودن به لیست علاقه‌مندی ها

    حمیده کریمی

    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

    زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه

    پروتئین وی یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های غذایی است. علاوه بر ورزشکاران، به ویژه ورزشکارانی که در رشته‌ی پرورش اندام فعالیت دارند، افرادی هم که به دنبال تغذیه‌‌ی سالم و کافی هستند این پودر مکمل پروتئین را مصرف می‌کنند. اما دلیل این محبوبیت چیست، چگونه می‌توانیم در بین برندهای مختلف پروتئین، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنیم و اینکه هر کسی متناسب با نیاز خودش، باید چه مقدار پروتئین مصرف کند؟

    اگر شما هم می‌خواهید پروتئین وی مصرف کنید و این پرسش‌ها برایتان مطرح شده است، با ما همراه باشید؛ برای موفقیت در این جست‌وجو شما را راهنمایی می‌کنیم.

    فواید مصرف پروتئین وی

    بسیاری از افراد برای افزایش پروتئین دریافتی بدن، از مکمل‌ها استفاده می‌کنند. این افراد اهداف مختلفی دارند؛ بعضی از آن‌ها به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند، بعضی دیگر می‌خواهند عضله‌سازی کنند و افرادی هم هستند که برای حفظ سلامت عضلات، مکمل مصرف می‌کنند. در حالی که انواع مختلفی از مکمل‌های حاوی پروتئین وجود دارد، این افراد بیشتر از همه از پروتئین وی استفاده می‌کنند و این محبوبیت دلایل مختلفی دارد.

    تأمین آمینواسیدهای ضروری

    این پروتئین مانند سایر منابع پروتئین از جمله گوشت و شیر، حاوی همه‌ی آمینو اسید‌های ضروری است. این نوع پروتئین به سرعت جذب می‌شود و پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مصرف آن در رشد، ترمیم و حفظ عضلات مؤثر است.

    استفاده از مکمل این پروتئین در رژیم کاهش وزن یا در برنامه‌ی غذایی برای عضله‌سازی روشی است که پژوهش‌های زیادی آن را تأیید می‌کنند.

    برای نمونه، در یک پژوهش مکمل‌های حاوی پروتئین وی و مکمل‌های حاوی پروتئین سویا ارزیابی شدند. مقایسه‌ی این دو نوع پروتئین نشان داد اگر پروتئین وی ۳۰ دقیقه قبل از غذا مصرف شود، نسبت به پروتئین سویا تأثیر بیشتری روی اشتها و میزان کالری دریافتی دارد. در این پژوهش که تعدادی از مردان دارای اضافه‌وزن مورد مطالعه قرار گرفتند مشخص شد که این پروتئین در کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام مؤثرتر است.

    در پژوهشی دیگر، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که پروتئین‌های حیوانی به ویژه پروتئین‌هایی که در تهیه‌ی آن‌ها از لبنیات استفاده می‌شود، بهتر از پروتئین‌های گیاهی به سنتز پروتئین کمک می‌کنند. همچنین در این پژوهش مشخص شد شواهد محکمی برای تأیید نقش سایر منابع پروتئینی در رژیم کاهش وزن وجود ندارد.

    رشد عضلات

    به عنوان آخرین نمونه، تعداد زیادی از پژوهش‌ها نشان می‌هند مصرف این پروتئین بلافاصله بعد از تمرین‌های قدرتی و استقامتی باعث رشد عضلات در بزرگسالان سالم می‌شود. البته مصرف این پروتئین قبل از انجام تمرینات و در اواسط جلسه‌ی تمرین هم تا اندازه‌ای همین نتیجه را دارد.

    البته همه‌ی پژوهش‌ها درباره‌ی این پروتئین نتایج مثبتی نداشته‌اند. برای نمونه‌، در یک پژوهش زنان یائسه‌ی سالم مورد مطالعه قرار گرفتند. در این پژوهش مشخص شد مصرف پروتئین وی در این افراد نمی‌تواند در بهبود عملکرد فیزیکی یا افزایش توده‌ی عضلانی مؤثر باشد.

    ۱۴ منبع عالی پروتئین که گوشت نیستند!

    برای اینکه نسبت به نتایج متضاد درک بهتری داشته باشید، باید دامنه و محدودیت‌های پژوهش‌ها را در نظر بگیرید. بسیاری از پژوهش‌هایی که در آن‌ها مکمل پروتئین وی ارزیابی شده‌است، گروه‌های خاصی از افراد را مورد مطالعه قرار داده‌اند. برای نمونه، فواید مصرف این پروتئین را در مردان سالمند بررسی کرده‌اند. تعدادی دیگر از این پژوهش‌ها توسط شرکت‌های تولید‌کننده‌ی مواد غذایی یا مکمل‌ها انجام می‌شود و در بعضی دیگر از پژوهش‌ها روی جوندگان و موش‌های آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار می‌گیرند. در نتیجه، ممکن است نتایج متضادی را مشاهده کنید. شاید تولیدکنندگان یا فروشندگان مکمل‌ها در تبلیغات خودشان نتایج اغراق‌آمیزی درباره‌ی فواید پروتئین وی بیان کنند. بنابراین چگونه باید به یک نتیجه‌ی مطمئن و صحیح رسید؟

    آیا مصرف آن ضروری است؟

    در حالی که بسیاری از کارشناسان تغذیه فواید مصرف این پروتئین را تأیید می‌کنند، بعضی از این کارشناسان و بعضی از مربیان ورزشی همچنان توصیه می‌کنند که پروتئین و سایر مواد مغذی لازمتان را از طریق مصرف غذاهای سالم و کامل دریافت کنید. مصرف مکمل‌ها زمانی لازم است که نتوانید از رژیم غذایی خود مواد غذایی لازم را بگیرید.

    بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نهادهای معتبر علمی-تحقیقاتی استفاده از مکمل پروتئین را تأیید می‌کنند. در شرایطی که تهیه‌ی مواد غذایی سرشار از پروتئین امکان‌پذیر نیست، مکمل‌های تأییدشده‌ای که حاوی ترکیبات باکیفیت هستند می‌توانند جایگزین مناسبی باشند و به ویژه ورزشکاران می‌توانند با مصرف این مکمل‌ها پروتئین لازم خود را تأمین کنند.

    عوارض جانبی

    بیشتر مردم با مصرف این پروتئین دچار عوارض جانبی جدی نمی‌شوند اما از آن‌جایی که این نوع پروتئین از لبنیات گرفته می‌شود، افرادی که در هضم لاکتوز مشکل دارند ممکن است علائمی را مشاهده کنند. حتی اگرچه احتمال آن بسیار ضعیف است اما ممکن است افرادی هم که در گذشته با مصرف لبنیات مشکلی نداشته‌اند، به مصرف این پروتئین واکنش نشان دهند.

    مصرف پروتئین وی یک تأثیر جانبی دارد که ممکن است افراد زیادی آن را تجربه کنند و آن هم تغییر رژیم غذایی است. این تغییر می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. وقتی پروتئین لازمتان را از طریق مکمل‌ها دریافت می‌کنید، مواد مغذی و ریز‌مغذی‌های کمتری جذب می‌کنید. این ترکیبات مفید در مواد غذایی سرشار از پروتئین وجود دارند؛ مانند ویتامین D موجود در شیر و فیبر موجود در حبوبات. از طرفی دیگر، افزایش مصرف پروتئین می‌تواند کاهش مصرف سایر درشت‌مغذی‌ها (کربوهیدرات و چربی) را به دنبال داشته باشد. شاید این نوع تغییر در رژیم غذایی فوایدی داشته باشد اما تأثیرات منفی هم دارد.

    برای نمونه، مطالعه روی افراد سالمند نشان داد مصرف پروتئین باعث کاهش مصرف میوه در این افراد می‌شود.

    منبع مطلب : www.digikala.com

    هر آنچه از خواص پروتئین وی و تاثیر آن در لاغری باید بدانید!

    از خواص پروتئین وی برای بدنسازی چه می‌دانید؟! آیا فواید خوردن پروتئین وی با شیر بیشتر می‌شود؟ در غفاری دایت به شما می‌گوییم که خواص پروتئین وی در لاغری چیست و خواص پروتئین وی برای بانوان به چه صورت است.

    هر آنچه از خواص پروتئین وی و تاثیر آن در لاغری باید بدانید!

    مقالات تغذیه 1401/05/08 اشتراک گذاری چاپ صفحه 5 از 5

    همه پروتئین‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند. برخی از اشکال پروتئین، مانند وی، بهتر از بقیه هستند. پروتئین آب پنیر یا همان پروتئین وی، حاوی طیف باورنکردنی از اسیدهای آمینه ضروری است که به سرعت جذب می‌شوند. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که می‌تواند به شما در افزایش قدرت، افزایش عضله و از دست دادن مقادیر قابل توجهی از چربی بدن کمک کند و در حقیقت خواص پروتئین وی در لاغری را نشان می‌دهد. با این حال، وی چیزی بیش از پروتئین است. حاوی بسیاری از مواد مغذی دیگر است که برخی از آن‌ها دارای اثرات بیولوژیکی قوی هستند. در واقع، این مکمل یکی از بهترین مکمل‌های مورد مطالعه در جهان است. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم در ارتباط با خواص پروتئین وی صحبت کنیم و بگوییم خواص پروتئین وی ایزوله چیست و آیا فواید خوردن پروتئین وی با شیر بیشتر می‌شود؟! تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

    مهران غفوریان رکورد ادل را در لاغری شکست!

    خوشمزه لاغر شو

      خواص پروتئین وی

    پروتئین وی مخلوطی از پروتئین‌های جدا شده از آب پنیر است که قسمت مایع شیر است که در طی تولید پنیر جدا می‌شود. شیر در واقع حاوی دو نوع پروتئین اصلی است: کازئین (۸۰%) و آب پنیر (۲۰%). آب پنیر در قسمت آبکی شیر یافت می‌شود. هنگامی که پنیر تولید می‌گردد، قسمت‌های چرب شیر منعقد می‌شود و آب پنیر به عنوان یک محصول جانبی از آن جدا می‌شود.

    اگر تا به حال ظرف ماست را باز کرده‌اید و مایعی را دیده‌اید که روی آن شناور است، باید بدانید که این همان آب پنیر است. پنیرسازان قبل از اینکه ارزش تجاری آن را کشف کنند، آن را دور می‌انداختند. آب پنیر پس از جدا شدن در طی تولید پنیر، مراحل مختلف فرآوری را طی می‌کند تا به چیزی تبدیل شود که عموما به عنوان پروتئین وی شناخته می‌شود؛ پودری که به شیک‌ها، جایگزین‌های وعده غذایی و اغذیه‌های پروتئینی اضافه می‌شود تا از خواص پروتئین وی برای بدنسازی استفاده شود. مصرف پروتئین آب پنیر راه مناسبی برای افزودن پروتئین به میزان مصرف روزانه شماست. در ادامه سایر خواص پروتئین وی ایزوله را بررسی می‌کنیم.

    آب پنیر به طور کلی به خوبی تحمل می‌شود، اگرچه افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز باید مراقب باشند و حتی برخی از افراد ممکن است به آن حساسیت داشته باشند.

    فواید پروتئین وی برای بدن

    توده عضلانی به‌طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد. این معمولا منجر به افزایش چربی می‌شود و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد. با این‌حال، این تغییر نامطلوب در ترکیب بدن را می‌توان تا حدی کاهش داد، از آن جلوگیری کرد، یا با ترکیبی از تمرینات قدرتی،رژیم لاغری و رژیم غذایی مناسب معکوس کرد.

    نشان داده شده است که تمرینات قدرتی همراه با مصرف غذاهای با پروتئین بالا یا مکمل‌های پروتئینی یک استراتژی پیشگیرانه موثر است. به ویژه منابع پروتئینی با کیفیت بالا مانند وی که سرشار از آمینو اسید شاخه‌دار به نام لوسین است، موثر هستند. لوسین از بین اسیدهای آمینه محرک رشد (آنابولیک) است. به همین دلیل، خواص پروتئین وی برای بدن، برای جلوگیری از از دست دادن عضلات مرتبط با افزایش سن و همچنین برای بهبود قدرت و بدنی زیباتر موثر است که از خواص پروتئین وی برای بدنسازی نیز محسوب می‌شود. برای رشد عضلانی، پروتئین وی در مقایسه با سایر انواع پروتئین، مانند کازئین یا سویا، کمی بهتر است. با این‌حال، اگر رژیم غذایی شما از قبل فاقد پروتئین باشد، مکمل‌ها احتمالاً تفاوت زیادی ایجاد نخواهند کرد.

    خواص پروتئین وی و آنتی اکسیدان

    آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که بر ضد اکسیداسیون بدن عمل می‌کنند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مختلف را کم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین آنتی اکسیدان‌ها در انسان گلوتاتیون است.

    برخلاف اکثر آنتی اکسیدان‌هایی که از رژیم غذایی دریافت می‌کنیم، گلوتاتیون توسط بدن تولید می‌شود. تولید گلوتاتیون در بدن به تامین چندین اسید آمینه مانند سیستئین بستگی دارد که گاهی اوقات عرضه محدودی دارد. به همین دلیل، غذاهای با سیستئین بالا، مانند پروتئین وی، ممکن است دفاع آنتی اکسیدانی طبیعی بدن را تقویت کنند. این اثر، می‌تواند سبب ایجاد فواید پروتئین وی برای مو و پوست نیز است.

    تعدادی از مطالعات بر روی انسان و جوندگان نشان داده‌اند که پروتئین وی ممکن است استرس اکسیداتیو را کاهش داده و سطح گلوتاتیون را افزایش دهد که از خواص پروتئین وی ۱۰۰ درصد است.

    خواص پروتئین وی برای بانوان و مردان

    فشار خون بالا یکی از عوامل خطر اصلی بیماری قلبی است. مطالعات متعددی مصرف لبنیات را با کاهش فشار خون مرتبط دانسته‌اند. این اثر به خانواده‌ای از پپتیدهای فعال زیستی در لبنیات نسبت داده شده است، که به اصطلاح "مهارکننده‌های آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین" (مهارکننده های ACE) هستند.

    در پروتئین وی، مهارکننده‌های ACE، لاکتوکینین نامیده می‌شوند. چندین مطالعه حیوانی اثرات مفید آن‌ها را بر فشار خون نشان داده‌اند. تعداد محدودی از مطالعات انسانی تأثیر پروتئین وی بر فشار خون را بررسی کرده‌اند و بسیاری از کارشناسان شواهد را بی‌نتیجه می‌دانند. یک مطالعه بر روی افراد دارای اضافه وزن نشان داد که مکمل پروتئین آب پنیر، ۵۴ گرم در روز به مدت ۱۲ هفته، فشار خون سیستولیک را تا ۴ درصد کاهش داد. سایر پروتئین‌های شیر (کازئین) نیز اثرات مشابهی داشتند.

    با این حال، فشار خون فقط در کسانی که فشار خون بالا یا کمی افزایش یافته داشتند، کاهش یافت. در مطالعه‌ای که در آن از مقادیر بسیار کمتر پروتئین آب پنیر (کمتر از ۳.۲۵ گرم در روز) مخلوط در نوشیدنی شیر استفاده شده بود، هیچ اثر قابل توجهی بر فشار خون مشاهده نشد؛ بنابراین فواید خوردن پروتئین وی با شیر بر روی فشار خون تاثیری ندارد.

    خواص پروتئین وی در لاغری

    کلسترول بالا، به ویژه کلسترول LDL، یک عامل خطر برای بیماری قلبی است. در یک مطالعه بر روی افراد دارای اضافه وزن، مصرف ۵۴ گرم پروتئین وی در روز، به مدت ۱۲ هفته، منجر به کاهش قابل توجه کلسترول کل و LDL ("بد") شد. مطالعات دیگر اثرات مشابهی بر کلسترول خون پیدا نکردند؛ اما فقدان اثر، ممکن است به دلیل تفاوت در طراحی مطالعه باشد. قبل از اینکه بتوان نتیجه گیری کرد، مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

    منبع مطلب : www.ghafaridiet.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 13 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید