این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    قدرت موتور ماکسیما

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    قدرت موتور ماکسیما را از این سایت دریافت کنید.

    مشخصات فنی و قیمت روز نیسان ماکسیما مونتاژ دنده‌ای

    بررسی مشخصات فنی، قیمت روز و ویژگی های خودروی نیسان ماکسیما مونتاژ دنده‌ای (Nissan Maxima-ir manual). مصرف سوخت، نوع گیربکس، حجم موتور و نمودار قیمت

    نیسان ماکسیما مونتاژ دنده‌ای

    Nissan Maxima-ir manual

    مشاهدهٔ آگهی‌ها معرفی خودرو

    نیسان ماکسیما یکی از این محصولات نام‌آشنای نیسان ژاپن است که در روند تنوع‌بخشی به بازار بی‌رمق و کم‌تنوع خودرو در ایران عرضه شد و دیری نپایید که به خودروی محبوبی در کشور تبدیل شد. شرکت نیسان در سال ۱۹۷۷، اولین نسل از این خودرو را تولید کرد و تا امروز هفت نسل از آن را روانه بازار کرده است. نسل پنجم این خودروی توانمند که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ توسط نیسان تولید و عرضه می‌شد، در ایران از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۲ توسط شرکت خودروسازی پارس‌ خودرو در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک مونتاژ و عرضه شد. نیسان ماکسیما مونتاژ در هر دو نسخه از یک موتور خورجینی‌ ۳ لیتری ۶ سیلندر ۲۴ سوپاپ با ۲۲۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۱ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. حداکثر سرعت این خودرو ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت است که صفر تا ۱۰۰ آن با جعبه‌دنده دستی ۶ سرعته، حدود ۷.۴ ثانیه ثبت شده است.

    البته در دوره‌ای اعلام شد که ماکسیمای بازار ایران فقط می‌تواند ۱۹۷ تا ۲۰۲ اسب بخار تولید کند. نیسان ماکسیما دنده دستی که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۳ است، مصرف سوختی معادل ۱۴.۹ لیتر در شهر، ۸.۳ لیتر در بزرگراه و ۱۰.۷ لیتر به‌صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. ظرفیت باک آن نیز۷۰ لیتر است. ناگفته نماند نیسان ماکسیما با جعبه‌دنده دستی ۱۴۳۰ کیلوگرم وزن دارد که ۲۰ کیلوگرم سبک‌تراز مدل اتوماتیک است. سیستم تعلیق در ماکسیما مستقل برای هر چرخ عمل می‌کند که در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب مولتی‌لینک با اتصال چندگانه و از نوع هیدرولیکی است. سیستم فرمان هم از قدرت کمکی هیدرولیکی استفاده می‌کند. دیسک و کالیپر ترمزها که در جلو دیسکی خنک‌شونده و در عقب دیسکی هستند، از نوع روغنی با بوستر خلائی بوده و از سیستم ضد قفل ABS بهره برده‌اند. به این امکانات باید بهره‌مندی از سیستم‌های پایداری EBD و ABS را اضافه کرد.

    آپشن‌ها و امکانات نیسان ماکسیما مونتاژ دنده دستی شامل مواردی چون تهویه مطبوع اتوماتیک همراه با دریچه برای سرنشینان عقب، مجهز بودن به دو کیسه هوای راننده و سرنشین، قفل مرکزی ریموت‌دار، برخورداری از مه‌شکن‌های مخصوص برای عبور از پیچ‌ها، تنظیم برقی صندلی‌ها و پشت‌سری‌های فعال هنگام تصادف، تنظیم برقی آینه‌های کناری، بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب و … اشاره کرد. ماکسیما موفق به دریافت چهار ستاره از مؤسسه استاندارد یورو انکپ شده است.

    مشخصات فنی سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت صفر تا صد ۱۰.۳ ثانیه نوع سوخت بنزین مصرف سوخت ترکیبی ۱۰.۳ لیتر کلاس بدنه سدان حجم موتور ۳ لیتر قدرت موتور ۲۲۷ اسب بخار تعداد سیلندر ۶ سیلندر نقد کارشناسی ۴۵% فنی ۴۰% ایمنی ۴۰% کیفیت ساخت ۳۵% کابین و امکانات نقاط قوت شتاب بالا عملکرد فنی فضای جادار اتاق بازار دست دوم نقاط ضعف فرمان‌پذیری تعادل عقب کمبود آپشن‌ها تجربه رانندگی

    هرچند به‌نظر برخی خودروهای ماکسیما هنوز هم، در هر دو نوع دنده دستی و اتوماتیک‌اش، حرف‌هایی برای گفتن دارند و می‌توانند پاسخ‌گوی نیاز شما باشند. اما در بررسی این خودرو باید حس‌های نوستالژیک و خاطرات دهه ۸۰ شمسی را کنار گذاشت و خیلی دقیق، نکات منفی و مثبت آن را برشمرد. نیسان ماکسیمای دنده دستی که این روزها با قیمت کم‌تری نسبت به نمونه دنده اتوماتیک خرید و فروش می‌شود، اشتراکات زیادی با نمونه اتوماتیک دارد. ابعاد و طراحی بدنه هر دو مدل اتوماتیک و دستی این خودرو یکسان است، و در هر دو نوع ماکسیما، علی‌رغم ارتفاع پایین صندلی راننده، دید نسبت به اطراف بسیار خوب است و آینه‌ها، به‌ویژه آینه سمت راننده، به‌گونه‌ای طراحی شده که تقریباً بیش‌تر نقاط کور اطراف را پوشش می‌دهد. یکی از ویژگی‌های مهم این سدان، فضای کافی سرنشینان ردیف جلو و عقب است. تأمین قطعات و خدمات پس از فروش این خودرو، خصوصاً در مدل‌های دنده دستی، نسبتاً مناسب است.

    شرکت پارس‌ خودرو که به‌عنوان مونتاژکننده محصولات نیسان در سالیان گذشته شناخته می‌شد، وظیفه خدمات‌دهی به ماکسیما را بر عهده دارد و سرویس‌دهی این شرکت در شهرهای بزرگ مناسب و رضایت‌بخش است. البته این مساله در شهرهای کوچک کمی متفاوت است و مالکان با تامین قطعات حتی در مدل‌های دستی نیز با مشکلاتی مواجه هستند. این خودرو همچنان فرمان‌پذیری خوبی دارد و رانندگی با آن لذت‌بخش است. عملکرد جعبه دنده دستی ۶ سرعته خودرو خوب و مناسب است و در تعویض دنده‌ها راننده را با چالشی مواجه نخواهد کرد. قدرت بالای موتور ماکسیما حتی پس از سال‌ها کارکرد همچنان مثال زدنی است و با خودروهای روز رقابت می‌کند. سیستم تعلیق خودرو نیز شرایط قابل قبولی دارد و سواری نرمی را ارائه می‌دهد.

    دوام بالا و استهلاک پایین همراه با کیفیت مطلوب، یکی از ویژگی‌های مثبت نیسان ماکسیما است. هرچند آپشن‌های رفاهی در این خودرو، با توجه به سیاست‌های تولید محصولات متوسط و اقتصادی از سوی برند نیسان در دهه ۹۰ میلادی، و اولویت داشتن کیفیت و دوام طولانی‌مدت، کم‌تعداد و ناخوشایند است. نیسان ماکسیما به نسبت خودروهای روز واقعاً ماشین پرمصرفی است و زیادی سوخت هدر می‌دهد. با وجود کاهش نسبی سطح مصرف سوخت مدل دنده معمولی این سدان ژاپنی و با توجه به موتور پرقدرت و حجم‌بالای پیشرانه آن، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پر ترافیک برابر با ۱۴.۹ لیتر و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان برابر با ۸.۳ لیتر است و در نمودار سیکل ترکیبی، نیسان ماکسیما اتوماتیک میانگین مصرفی برابر با ۱۰.۸ لیتر بنزین را به خود اختصاص می‌دهد.

    خودرو‌های هم‌رده

    رنو فلوئنس دنده‌ای

    Renault Fluence manual

    کیا سراتو مونتاژ دنده‌ای 1600cc

    Kia Cerato-ir manual-1600cc

    هیوندای سوناتا NF دنده‌ای 2400cc

    Hyundai Sonata-NF manual-2400cc

    منبع مطلب : divar.ir

    نیسان ماکسیما

    در این مقاله از مجله همراه مکانیک به بررسی نیسان ماکسیما از نظر مشخصات فنی، آپشن ها و مزایاومعایب این خودرو می‌پردازیم.

    نیسان ماکسیما | بررسی مشخصات فنی و ارزش خرید

    امیر خادمی پور مهر 11, 1401

    ماکسیما را می‌توانیم جزو معدود خودروهای بدون تاریخ مصرف بازار ایران بدانیم. چرا که بعد از گذشت 10 سال از توقف تولید کماکان در بازار پرطرفدار است و عده پرشماری ترجیح می‌دهند به جای یک چینی صفر کیلومتر به سراغ این پیرمرد اصیل ژاپنی بروند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم تا بار دیگر نگاهی به مشخصات فنی نیسان ماکسیما داشته باشیم و مزایا و معایب این سدان جذاب را مرور کنیم. اگر شما هم به اصالت بیش‌تر از مد روز بودن اهمیت می‌دهید و تصمیم به خرید ماکسیما دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

    معرفی و بررسی طراحی نیسان ماکسیما

    نیسان ماکسیمایی که ما در ایران داریم با ماکسیما بازار جهانی تفاوت دارد و در اصل محصول دیگری از نیسان با نام سِفیرو (Cefiro) است. نسل سوم نیسان سفیرو که با کد A33 شناخته می‌شود و بین سال‌های 1998 تا 2004 روی خط تولید بود؛ بسته به بازار هدف با نام‌های مختلفی ‌عرضه می‌شد که برای بازار کشور ما نام ماکسیما انتخاب شد. جالب است بدانید که این خودرو در بازار آمریکای شمالی با برند لوکس نیسان یعنی اینفینیتی و نام اینفنیتی i30 (1998 – 2001) و i35 (2002 – 2004) به فروش می‌رسید.

    ماکسیما از سال 1381 با دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک روی خط مونتاژ پارس خودرو آمد و علی‌رغم قیمت بالا نسبت به شرایط آن زمان، با استقبال مناسبی روبه‌رو شد. چرا که چند سالی از ممنوعیت واردات خودرو می‌گذشت و بازار به شدت تشنه یک خودرو مدرن و به روز بود. از اواخر سال 1383 مجدداً واردات خودرو آزاد و نیسان ماکسیما پارس خودرو با رقبای وارداتی قَدَری مثل تویوتا کمری و هیوندای سوناتا مواجه شد اما ماکسیما در همین مدت نه چندان طولانی جای پای خود را در بازار محکم کرده بود و کماکان عده زیادی از خریداران ترجیح می‌دادند به دلایلی مثل پیشرانه پرقدرت و قیمت ارزان‌تر، این خودرو را به جای رقبای پرآپشن وارداتی انتخاب کنند.

    قرارداد پارس خودرو و نیسان برای مونتاژ ماکسیما 10 ساله بود و با پایان این قرارداد در سال 1391، ماکسیما هم به پایان راه خود در بازار ایران رسید و نیسان تیانا جای آن را در خط مونتاژ پارس خودرو گرفت. اما دوره تولید تیانا کوتاه بود و این خودرو نتوانست حتی سایه‌ای از موفقیت maxima را تکرار کند.

    میخوای بدونی قیمت روز خودرو مورد نظرت چنده ؟ از همراه مکانیک کمک بگیر.

    قیمت خودرو

    نزدیک به دو دهه و نیم از طراحی اولیه این ماشین می‌گذرد و قطعاً ظاهر این خودرو در مقابل خودروهای امروزی حرفی برای گفتن ندارد اما اگر با همان متر و معیارهای دهه 90 میلادی به چهره ماکسیما نگاه کنیم، می‌توانیم آن را خودرویی زیبا و جذاب بدانیم. ماکسیما به دلیل طول زیاد بدنه و ابعاد بزرگ چراغ‌ها، چهره‌ای تقریباً لوکس و اشرافی دارد که البته المان‌هایی مثل بال عقب و رینگ‌های 5 پره آلومینیومی، اندکی چاشنی اسپرت هم به چهره آن افزوده است.

    داخل کابین این خودرو هم با طرحی کاملاً ساده مواجه می‌شویم که جذابیت بصری چندانی ندارد اما کیفیت متریال داشبورد و به‌خصوص پارچه جیر استفاده شده برای روکش صندلی‌ و رودری‌ها مناسب است.

    مشخصات فنی نیسان ماکسیما + تجربه رانندگی

    موتور ماکسیما یک نسخه 6 سیلندر تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 200 اسب بخار و حداکثر گشتاور 290 نیوتن‌متر است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی به محور جلو این سدان محبوب منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد ماکسیما دنده‌ای به ترتیب برابر با 10.3 لیتر در صد کیلومتر و 8.4 ثانیه‌ است. نسخه اتوماتیک هم برای طی هر صد کیلومتر مسافت در سیکل ترکیبی، 0.4 لیتر سوخت بیش‌تر نیاز دارد و 1.2 ثانیه هم دیرتر از برادر دنده‌ای خود از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

    نیسان ماکسیما پیشرانه سرحالی دارد و از نظر شتاب‌گیری می‌تواند خیلی از خودروهای جدیدتر را شکست دهد. البته نسخه اتوماتیک به دلیل 4 سرعته بودن گیربکس، شتاب معمولی‌تری دارد و اگر به دنبال رانندگی لذت‌بخش‌تری هستید بایستی به سراغ نسخه دنده‌ای بروید. کیفیت سواری این خودرو با توجه به بازه قیمت ماکسیما، برای سرنشینان جلو خیلی خوب و نرم است اما ساختار ساده سیستم تعلیق عقب باعث شده است تا ضربات نسبتاً زیادی از سطح مسیر به سرنشینان عقب منتقل شود. این تعلیق عقب ساده روی هندلینگ خودرو هم تأثیر منفی گذاشته است و اگر در مسیرهای پر پیچ‌وخم بخواهید از حد سرعت معمول فراتر بروید ممکن است قسمت عقب خودرو منحرف شود.

    برای آشنایی بیش‌تر با مشخصات فنی نیسان ماکسیما می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

    مدل خودرونیسان ماکسیما دنده‌اینیسان ماکسیما اتوماتیک

    پیشرانه

    6 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خورجینی (V شکل) سیلندرها

    6 سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خورجینی (V شکل) سیلندرها

    حجم موتور (cc) 2988 2988 حداکثر قدرت

    200 اسب بخار در 6400 دور

    200 اسب بخار در 6400 دور

    حداکثر گشتاور

    290 نیوتن‌متر در 3600 دور

    290 نیوتن‌متر در 3600 دور

    گیربکس 5 سرعته دستی 4 سرعته اتوماتیک مصرف سوخت (ترکیبی) 10.3 10.7 شتاب صفرتاصد (S)

    منبع مطلب : www.hamrah-mechanic.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 1 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید