این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    ماشین جک t8

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    ماشین جک t8 را از این سایت دریافت کنید.

    مشخصات فنی KMC T8 (جک T8) کرمان موتور

    ماشین KMC T8 (جک T8) تولید کرمان موتور – مونتاژ چینی با مشخصات : (حجم موتور= ۲ لیتر، گیربکس: دستی، قدرت: ۱۷۴ اسب بخار)

    بعد از اینکه کرمان موتور، خودروهایی مثل شاسی بلندهای جک S و سدان‌های سری J را در ایران عرضه کرد، از سال ۹۹ شروع به مونتاژ محصولات جدید جک کرد و به دلیل تحریم‌ها مجبور شد تا خودروهای جدید را با برند KMC به بازار داخلی بفرستد. یکی از این خودروها وانت بزرگ جک T8 است که در ایران با اسم KMC T8 به فروش می‌رسد.

    مزایا و معایب

    + طراحی زیبا + کابین جادار

    + دو دیفرانسیل سه حالته

    + توانایی آفرود

    + ظرفیت حمل بار و بکسل تا ۸۴۰ کیلوگرم

    – تهویه دیجیتال

    – کیفیت پایین سپر و جلوپنجره

    – حذف دوربین ۳۶۰ درجه

    مشخصات فنی

    پیکاپ KMC T8 (جک T8) به دلیل مجهز بودن به سیستم دو دیفرانسیل سه حالته و موتور توربو با قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر می‌تواند و قابلیت حرکت در سربالایی ۳۰ درجه می‌تواند نظر آفرودبازها را جلب کند.

    مشخصات کلی

    نوع موتور خطی بنزینی حجم موتور ۲ لیتر سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶ تنفس موتور توربوشارژ حداکثر قدرت ۱۷۴ اسب بخار حداکثر گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر جعبه دنده ۶ سرعته دستی محور محرک دو دیفرانسیل شتاب —– حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت مصرف سوخت —– استاندارد آلایندگی یورو ۵ سیستم فرمان هیدرولیکی نوع بدنه وانت بزرگ نوع رینگ آلومینیومی نوع شاسی مستقل ترمز جلو دیسکی ترمز عقب دیسکی

    ابعاد و ظرفیت‌ها

    طول ۵۳۲۵ میلیمتر عرض ۱۸۸۰ میلیمتر ارتفاع ۱۸۳۰ میلیمتر

    فاصله بین محور جلو و عقب

    ۳۰۹۰ میلیمتر وزن خالص ۱۹۶۵ کیلوگرم تعداد سرنشین ۵ نفر ابعاد فضای بار طول ۱۵۲۰ میلیمتر عرض ۱۵۲۰ میلیمتر ارتفاع ۴۷۰ میلیمتر بار قابل حمل ۸۴۰ کیلوگرم حجم مخزن سوخت ۷۶ لیتر قطر رینگ ۱۸ اینچ چرخ جلو و عقب R18 265/60 حتما بخوانید:

    قیمت روز خودروها در بازار

    طراحی ظاهری جک T8

    طراحی ظاهری KMC T8 (جک تی ۸) به جز قسمت جلو که به واسطه جلوپنجره بزرگ کرومی حالتی خشن و تهاجمی به سبک برخی محصولات چینی پیدا کرده است، در دیگر قسمت‌ها از طراحی پخته و جذابی بهره می‌برد‌.

    به طور کلی در اینجا با نوعی طراحی هماهنگ و زیبا مواجه هستیم که به استثنای جلوپنجره، در قسمت‌های دیگر به راحتی می‌تواند سلایق مختلف را با خود همراه سازد. طرح فانتزی و نسبتا اغراق‌آمیز جلوپنجره این وانت بزرگ سبب شده تا نوعی ناهماهنگی در چهره با سایر قسمت‌ها پدید آمده و از زیبایی کلی این محصول کاسته شود.

    طراحان می‌توانستند با به خرج دادن اندکی خلاقیت و به کار گرفتن حس زیبایی شناختی خود، جلوپنجره عامه‌پسندتری برای این محصول خلق کنند تا دیگر هیچ حرف و حدیثی پیرامون نمای ظاهری این خودرو باقی نماند و عیب‌جویان مجالی برای انتقاد از ظاهر KMC T8 (جک T8) پیدا نکنند.

    در مجموع نمای ظاهری جک T8 به واسطه مواردی نظیر: طراحی خوش‌فرم بدنه، وجود رکاب‌های جانبی به سبک خودروهای آفرود، گلگیرهای برجسته، رینگ‌های مناسب و…، نسبت به سایر محصولات روز دنیا نظیر نیسان ناوارا از لحاظ ظاهری مشکل چندانی نداشته و در صورت عرضه به بازار ایران مورد استقبال مشتریان پیکاپ سوار قرار خواهد گرفت.

    طراحی داخلی جک T8

    در فضای داخل کابین KMC T8 (جک T8) نسبت به بسیاری از کراس اوورهای مدرن چینی و کره‌ای از خطوط پیچیده در ترسیم داشبورد استفاده نشده است؛ به ویژه کنسول میانی و تونل جعبه دنده این خودروی پیکاپ از طراحی چندان متمایز و مدرنی سود نمی‌برد.

    با این وجود طرح کلی داشبورد به دلیل استفاده از تزئینات براق آلومینیومی، شکل مناسب دریچه‌های تهویه و سایر بخش‌ها، نمایی نسبتا جالب و قابل قبول برای کابین این خودرو پیکاپ فراهم آورده است.

    غربیلک فرمان KMC T8 (جک T8) از شمایلی آشنا مشابه فرمان جک S5 برخوردار بوده و پنل کیلومترشمار پشت آن نیز فرمی اسپرت و قابل قبول را در برابر راننده پدید آورده است. صندلی‌های خوش فرم با روکش چرمی نسبتا باکیفیت نیز حضور در کابین این وانت پیکاپ چینی را برای سرنشینان دلنشین‌تر خواهد ساخت.

    پلاستیک خشک در بسیاری از بخش‌ها دیده می‌شود که می‌تواند موجب کاهش رضایت‌مندی مشتریان شود؛ اما به هر حال استفاده از پلاستیک‌های خشک در محصولات چینی دور از ذهن و غیرعادی نیست.

    از طرف دیگر به دلیل فاصله محوری ۳۰۹۰ میلیمتری، شاهد کابینی جادار و راحت هستیم که محدودیت چندانی برای سرنشینان ردیف عقب خود به وجود نمی‌آورد. فضای بار این وانت پیکاپ نیز به نسبت وسیع بوده و حدود ۸۴۰ کیلوگرم بار را می‌توان با این خودرو حمل کرد.

    آپشن‌ها و امکانات جک T8

    سیستم خودران ندارد کروز کنترل دارد کروز کنترل هوشمند ندارد

    کنترل ایستایی در سربالایی

    دارد

    کنترل سرعت در سرازیری

    ندارد کنترل کشش دارد کنترل پایداری دارد کنترل دینامیکی دارد اتو پارک ندارد سنسور جلو ندارد سنسور عقب دارد سنسور فشار باد تایر دارد رادار نقطه کور ندارد رادار تغییر لاین ندارد رادار تصادف جلو ندارد رادار تصادف عقب ندارد هشدار توجه راننده ندارد ترمز ضدقفل دارد توزیع نیروی ترمز دارد ترمز کمکی دارد ترمز اضطراری دارد ترمز پارک برقی ندارد اتولایت دارد چراغ روز دارد نور بالا خودکار ندارد روشنایی کابین ندارد

    دکمه‌های کنترلی فرمان

    دارد گرم‌کن فرمان ندارد نمایشگر دارد بلوتوث دارد وای فای ندارد ناوبری دارد نمایشگر هدآپ ندارد دوربین عقب دارد دوربین جانبی ندارد دوربین ۳۶۰ درجه ندارد کیسه هوا دارد ورود بدون کلید دارد استارت بدون کلید دارد

    تهویه مطبوع اتوماتیک

    ندارد صندلی برقی راننده ندارد

    صندلی برقی سرنشین جلو

    منبع مطلب : khodro45.com

    تست و بررسی ماشین کی‌ ام‌ سی T8

    در این قسمت از تست و بررسی باما به سراغ پیکاپ چینی کرمان موتور آمده‌ایم، تا سواری با کی ام سی T8 یا همان جک T8 را تجربه کنیم.

    تست و بررسی ماشین کی‌ ام‌ سی T8

    17 خرداد 1401 - 19:32

    شاید بگوئید شهری که در آن کلانتری مثل فورد F-150 یا تویوتا هایلوکس نداشته باشد، طبیعتاً مجبور می‌شود به هفت‌تیرکشی پیکاپ‌های چینی‌ تن دهد! ولی خوب چه می‌شود کرد؟! حال که شرایط خاص کشورمان نمی‌گذارد ماشین‌بازی را در سطح ایده‌آل تجربه کنیم قرار نیست زانوی غم بغل بگیریم و از همین امکانات محدود موجود نیز صرف نظر نمائیم؛ تازه خبر خوب (یا شاید هم خبر تاسف‌بار برای صنعت‌مان!) این است که هرچقدر خودروسازان داخلی با پیشرفت لاک‌پشتی‌شان ما را ناامید کرده‌اند، در عوض سرزمین دوست و برادر یعنی چین با جهش‎های اعجاب‌انگیزش توانسته تا حدودی جای خالی برندهای مطرح را برایمان پر کند و حتی در عرصه دشوار پیکاپ‌های دودیفرانسیل نیز بخشی از نیازهایمان را برطرف سازد. نمونه‌اش همین JAC T8 که البته به دلیل تحریم‌ها با برند KMC (Kerman Motor Company) به بازارمان معرفی شده و به لطف مشخصات فنی و ظاهر قابل‌قبول و صد البته نبود رقبای مطرح جهانی مورد استقبال هم قرار گرفته است.

    امروز قصد داریم ببینیم پشت این ظاهر پرجذبه و اطلاعات کاتالوگی به نسبت خوب، چه رازهایی پنهان شده است. سوال مهم‌تر اینکه آیا می‌توانیم به این محصول اعتماد کنیم و بجای یک هایلوکس پابه‌سن گذاشته (با قیمت مشابه) آن را برگزینیم یا اینکه در نهایت جنازه فرزند تویوتا را به T8 ترجیح خواهیم داد؟! برای یافتن پاسخ دقایقی «باما» همراه باشید.

    بررسی طراحی کی ام سی T8

    طراحان جک، پیکاپ خودشان را با الهام گرفتن از روی هایلوکس ریوا طراحی نموده‌اند و از این رو می‌توان گفت که با خودرویی بی‌اصالت طرف هستیم؛ ولی راستش را بخواهید من شخصاً مشکلی با این قضیه ندارم و فکر می‌کنم در رده خودروهای غیرلوکس، یک کپی موفق بهتر از ساخت فاجعه‌ای ناهماهنگ (مثل جک S3) هرچند با خلاقیت فردی خواهد بود! پس بیایید این بحث اصالت خانوادگی را کنار بگذاریم و بدون پیش‌داوری به خودرو بنگریم.

    در بخش دماغه چهره مصمم و خشن کی ام سی T8با این چشمان اخمالو و بینی بزرگ حس ترس را در دل انسان ایجاد می‌کند و با توجه به قامت بلند و خطوط مستحکم ماشین به سختی می‌شود T8 را در آینه وسط دید و به آن راه نداد! فاصله سپر تا زمین هم مناسب است و همین باعث شده پیکاپ چینی قصه ما بتواند با زاویه 30.9 درجه به شیب‌ها حمله کند.

    در قسمت کناری هم از خطوط ساده و حجم‌های منطقی استفاده شده است تا ضمن حفظ تناسب‌ اندام کلی، ابهت خودرو حفظ شود. البته در این بخش رینگ‌های 18 اینچی، گلگیرهای برآمده و رکاب بزرگ خودرو نیز حسابی جلب توجه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که این سادگی خطوط، حوصله‌تان را سر ببرد؛ با این حال هرچه از قسمت جلو به سمت انتهای خودرو می‌رویم، خلاقیت طراحان کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود تا این‌که بالاخره در زاویه پشت سر با فرمی کاملاً ساده و تاحدودی بی‌روح مواجه می‌شویم. البته اینجا هم نمی‌توان ایراد چندانی از کمپانی JAC گرفت، چراکه کاربری‌های خاص یک خودرو پیکاپ دست طراحان را حسابی بسته است. مثلاً اگر سپر را بلندتر در نظر می‌گرفتند، همین زاویه فرار 23.3 درجه را هم از دست می‌دادیم و کوچکترین پیچیدگی در بخش در عقب می‌توانست بارگیری را با مشکل روبرو سازد. نتیجه اینکه فقط مقداری روی گرافیک داخلی چراغ‌ها و رنگ‌آمیزی سپر کار نموده‌اند و در سایر قسمت‌ها زیبایی فدای کارآیی شده است.

    پس در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که کی ام سی T8 علیرغم ظاهر اغراق شده در برخی قسمت‌ها از تناسب اندام قابل‌قبول و هارمونی مناسب بهره می‌برد و قادر است به عنوان یک پیکاپ پرجذبه و زیبا در میان گزینه‌های این رده قیمتی خوش بدرخشد. به خصوص که رنگ‌های متنوعی هم برای این محصول در نظر گرفته شده، که در نوع خودش جالب توجه است. البته خودرو مورد تست با این کاور مات زیبا دیگر نیازی به تعریف و تمجید ما نخواهد داشت، اما در هر صورت وجود رنگ‌های متنوع برای بازار سیاه و سفید و خاکستری کشور، نکته مثبتی به نظر می‌رسد.

    فقط یک نکته هم ته دلم مانده که باید با شما مطرح کنم؛ درست است که در ابتدا گفتم با کپی‌کاری از روی برندهای مطرح دنیا مشکلی ندارم، اما ای کاش این تقلیدها در بحث کیفیت هم ادامه داشته باشد. مثلاً نگاهی به سپرهای ظریف و شکننده کی ام سی T8 بیاندازید؛ اصلاً برای استفاده‌های کاری و آفرودی مناسب به نظر نمی‌رسند؛ یا این جلوپنجره بی‌کیفیت و تسمه‌های نگهدارنده درب عقبی (که مشخص نیست چرا تا این حد سست و ضعیف ساخته شده‌اند) حسابی توی ذوق آدم میزنند. در حقیقت همین چیزهاست که تفاوت یک پیکاپ اقتصادی چینی را با خودرویی نظیر هایلوکس مشخص می‌کند.

    بررسی کابین کی ام سی T8

    با ورود به کابین کی ام سی T8 با فضایی بی‌آلایش و منطقی روبرو می‌شویم که شاید شما را به وجد نیاورد اما ناامیدتان هم نخواهد ساخت. خطوط بکار رفته در نهایت سادگی ترسیم شده‌اند تا فضای پیش رو بیش از آنکه فانتزی به چشم آید، حس قدرت و اطمینان را به مخاطب القا کند.

    فرمان خوش‌دست و جذاب است و در پشت آن نشانگرهای اسپرت و یک کامپیوتر سفری، اطاعات مورد نیاز را در اختیار قرار می‌دهند. روی کنسول مرکزی هم یک نمایشگر لمسی با انواع و اقسام قابلیت‌های معمول (نظیر: بلوتوث، Mirror-Link، دوربین دنده عقب با خطوط فعال و رهیاب ماهواره‌ای) داریم که هرچند کیفیت تصویر چندان بالایی ارائه نمی‌کند اما کارمان را راه می‌اندازد و کمی پایین‌تر هم کلیدهای سیستم تهویه الکتریکی (با تظیمات دستی) و حالت‌های مختلف انتقال قدرت خودنمایی می‌کنند. جعبه‌دنده نیز از نوع منوال است و یک ترمزدستی ساده و سنتی در جوار اهرم آن جا خوش نموده که حالتی نسبتاً خشن و مردانه دارد.

    در خصوص کیفیت می‌توان شرایط کلی را متوسط ارزیابی کرد. مثلاً قسمت رویه داشبورد که بیشتر در معرض دید است جنس نرم و خوبی دارد، اما در سایر بخش‌ها از پلاستیک خشک استفاده شده و در برخی موارد (نظیر زیرآرنجی راننده) شاهد خساست کمپانی و استفاده از متریال ضعیف هستیم! البته می‌توان بهانه آورد که این یک خودرو کاری است و اصلاً قرار نبوده اتاق لوکسی داشته باشد، اما متاسفانه مشکلات به این یک مورد محدود نمی‌شوند. مثلاً زاویه نامناسب مانیتور مرکزی باعث شده گاهی نور آفتاب از روی صفحه‌نمایش بازتاب کند که نشان از ایراد در طراحی دارد. برای راننده نیز دستگیره کمکی کنار ستون A تعبیه نشده که سوار و پیاده شدن را مقداری دشوار ساخته است.

    منبع مطلب : bama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 13 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید