این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    مشخصات دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    مشخصات دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک را از این سایت دریافت کنید.

    دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک/ تمام آنچه باید در مورد این خودرو قبل از خرید بدانید (+عکس، فیلم و وضعیت ایمنی)

    بر اساس آخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودرو که ماهیانه از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر می شود سطح کیفی دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ در اسفند سال گذشته  5 ستاره کیفی است. و این میزان تا کنون تغییری نداشته است.

    دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک/ تمام آنچه باید در مورد این خودرو قبل از خرید بدانید (+عکس، فیلم و وضعیت ایمنی)

    بر اساس آخرین گزارش ارزشیابی کیفی خودرو که ماهیانه از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر می شود سطح کیفی دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ در اسفند سال گذشته  5 ستاره کیفی است. و این میزان تا کنون تغییری نداشته است.

    خرید یک خودروی مناسب برای خانواده ایرانی شاید به نظر آسان باشد اما وقتی پای انتخاب خودرو آن هم در ایران در میان باشد با توجه به پارامترهای مختلف از جمله نوع خودرو، نوع موتور به کار گرفته شده در خودرو و از همه مهمتر ایمنی و کیفیت آن و همچنین میزان بوجه ای که باید برای خرید در نظر گرفته شود گاهی انتخاب را سخت می کند.

    کانال عصر ایران در تلگرام

    در مطالب که از این پس به صورت مستمر در عصر ایران منتشر می شود، در هر خبر نگاهی داریم به یکی از خودروهای (داخلی و وارداتی) بازار ایران و ضمن معرفی آن اطلاعاتی در زمینه مشخصات فنی ، ظاهری و همچنین کیفیت و قیمت آن ارائه می شود.

    دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ

    ایران‌ خودرو 2 سال پس از عرضه دنا، نخستین فیس‌ لیفت آن را با نام "دنا پلاس" معرفی کرد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب ، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه شد.

    اقامتگاه‌های «ممتاز» جاجیگا

    تنکابن از 2,800,000 تومان

    اجاره ویلا باغ در تنکابن

    رامسر از 950,000 تومان

    اجاره سوئیت مبله در رامسر

    ماسال از 1,000,000 تومان

    اجاره منزل مبله در ماسال - گیله سرا

    آبسرد از 11,800,000 تومان

    اجاره ویلا تریپلکس با جکوزی در آبسرد

    چهارباغ از 6,000,000 تومان

    اجاره ویلا استخردار در چهارباغ - لشگرآباد

    جنگل دالخانی از 3,800,000 تومان

    رزرو ویلا جنگلی در رامسر - دالخانی

    تنکابن از 2,800,000 تومان

    اجاره ویلا باغ در تنکابن

    رامسر از 950,000 تومان

    اجاره سوئیت مبله در رامسر

    ماسال از 1,000,000 تومان

    اجاره منزل مبله در ماسال - گیله سرا

    آبسرد از 11,800,000 تومان

    اجاره ویلا تریپلکس با جکوزی در آبسرد

    دنا پلاس توربوشارژ از نظر ظاهر نمره قابل قبولی نسبت به خودروهای داخلی دارد

    ایران‌ خودرو در ابتدا امکاناتی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود که از اواسط سال 97 بعضی از این آپشن‌ها (ایربگ جانبی و سانروف) از خانواده دنا پلاس حذف شدند و در ادامه فقط برخی از آنها دوباره در نوع توربوشارژ بازگشت

    نصب علامت توربوشارژ در قیمت عقب خودرو

    در ادامه پس از ارائه دنا پلاس، ایران خودرو با اضافه کردن موتور توربوشارژ بر روی آن نمونه پلاس توربو دنده‌ای را به بازار ارائه داد که این خودو تا حدود زیادی به دلیل شتاب بالا و موتور پر قدرت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و همین نکته کافی بود تا در مرحله بعدی این شرکت اقدام به ارائه نوع اتوماتیک این خودرو البته با برخی تغییرات فنی نسبت به نوع دنده ای کند.

    تفاوت های دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ نسبت به نوع دنده ای

    دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک تغیراتی نسبت به نوع دنده ای آن دارد اضافه شدن گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، اضافه شدن فرمان برقی، سیستم تعویض دنده برقی از نوع خطی، مبدل کنترل دمای گیربکس، ارتقاء سیستم فنر، کمک فنر ، میل موج گیر و تغییر پلوس ها برای انطباق با گیربکس اتوماتیک، طراحی جدید رام و مثلثی و طبق های لاستیکی برای راحتی سرنشین در جاده های ناهموار و افزودن نشانگر تعویض دنده به آمپر از جمله این تغییرات است.

    مشخصات کامل دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ EF7

    عملکرد فنی موتور:

    قدرت:   150 اسب‌بخار

    گشتاور:   215 نیوتن‌متر

    شتاب:   10 ثانیه

    سرعت:   205 کیلومتر برساعت

    مصرف ترکیبی:  7.9 لیتر در صد کیلومتر

    پیشرانه  4 سیلندر توربوشارژ EF7

    منبع مطلب : www.asriran.com

    مشخصات فنی ماشین دنا پلاس توربو (دنده ای و اتوماتیک)

    ماشین دنا پلاس توربو شارژ (دنده ای و اتوماتیک) مشخصات فنی: (حجم موتور= ۱.۷ لیتر، گیربکس: دنده‌ای و اتوماتیک، قدرت: ۱۱۳ و ۱۵۰ اسب بخار)

    دنا پلاس در میان تولیدات ایران خودرو، محصول تقریبا متفاوتی به شمار می‌رود که تمایل نسبی این خودروساز را به ایجاد تغییر در مدل‌های قدیمی خود به نمایش می‌گذارد. هرچند این خودرو نیز چندان نو و جدید محسوب نمی‌شود و به عنوان نمونه اسپرت‌تر دنا (فیس لیفت مدل قدیمی سمند) راهی بازار شده است، اما با این حال می‌توان حضور آن را نقطه عطفی در تغییر رویکرد خودروسازان داخلی و توجه بیشتر آن‌ها به نیازهای روز جامعه قلمداد کرد.

    دنا پلاس از سال ۹۶ و با تیپ دنده‌ای ساده تولید و به بازار عرضه شد. یک سال بعد مدل توربو دنده‌ای به دست مشتریان رسید و سال ۱۳۹۹ شاهد حضور تیپ توربو اتوماتیک بودیم.

    حتما بخوانید: قیمت روز خودرو صفر

    مزایا و معایب

    + طراحی زیباتر از دنا

    + آپشن‌های بیشتر از دنا

    + پیشرانه کم‌مصرف‌تر

    – عایق‌بندی کابین

    – حذف بعضی آپشن‌ها از ۹۷ به بعد

    – افت کیفیت ساخت

    مشخصات فنی

    دنا پلاس در سه تیپ و با دو پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی و توربو و گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتومات عرضه می‌شود. مشخصات فنی دنا پلاس دنده‌ای با دنا معمولی یکسان است، اما پیشرانه توربو همخوانی بیشتری با ظاهر این سدان اسپرت دارد.

    اسفند ماه ۹۹، دنا پلاس ۶ دنده دستی رونمایی شد که علاوه بر افزایش شتاب و سرعت، مصرف سوخت آن نیز کاهش یافته و قرار است در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه شود.

    مشخصات کلی دنا پلاس ساده

    نوع موتور خطی بنزینی حجم موتور ۱.۷ لیتر سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶ تنفس موتور طبیعی قدرت ۱۱۳ اسب بخار گشتاور ۱۵۵ نیوتن.متر گیربکس ۵ سرعته دستی محور محرک دیفرانسیل جلو شتاب ۱۲ ثانیه سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت

    ۷.۴ لیتر در صد کیلومتر

    استاندارد آلایندگی یورو ۵ فرمان هیدرولیک نوع بدنه سدان نوع رینگ آلومینیومی

    مشخصات کلی دنا پلاس توربو

    نوع موتور خطی بنزینی حجم موتور ۱.۷ لیتر سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶ تنفس موتور توربوشارژ قدرت ۱۵۰ اسب بخار گشتاور ۲۱۵ نیوتن.متر گیربکس ۵ سرعته دستی ۶ سرعته اتوماتیک محور محرک دیفرانسیل جلو شتاب ۱۰ ثانیه ۱۰.۵ ثانیه سرعت ۲۰۵ کیلومتر در ساعت مصرف سوخت

    ۷.۸ لیتر در صد کیلومتر

    ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر

    استاندارد آلایندگی یورو ۵ فرمان هیدرولیک برقی نوع بدنه سدان نوع رینگ آلومینیومی

    ابعاد و ظرفیت ‌ها

    طول ۴۵۵۹ میلیمتر عرض ۱۹۴۴ میلیمتر ارتفاع ۱۴۶۰ میلیمتر فاصله محورها ۲۶۷۱ میلیمتر وزن خالص ۱۲۵۸ کیلوگرم ۱۳۳۴ کیلوگرم ۱۴۰۰ کیلوگرم تعداد سرنشین ۵ نفر ظرفیت صندوق ۵۰۰ لیتر حجم مخزن سوخت ۶۰ لیتر قطر رینگ ۱۵ اینچ ۱۶ اینچ

    آپشن ها و امکانات

    کروز کنترل دارد کروز کنترل هوشمند ندارد

    کنترل ایستایی در سربالایی

    ندارد

    کنترل سرعت در سرازیری

    ندارد کنترل کشش ندارد کنترل پایداری ندارد اتو پارک ندارد سنسور جلو ندارد سنسور عقب دارد رادار نقطه کور ندارد رادار تغییر لاین ندارد رادار تصادف جلو ندارد رادار تصادف عقب ندارد ترمز ضدقفل دارد ترمز کمکی ندارد ترمز اضطراری ندارد ترمز پارک برقی ندارد اتولایت ندارد چراغ روز دارد

    دکمه‌های کنترلی فرمان

    دارد گرم‌کن فرمان ندارد

    نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

    دارد ناوبری دارد نمایشگر هدآپ ندارد دوربین عقب دارد دوربین جانبی ندارد دوربین ۳۶۰ درجه ندارد کیسه هوا دارد ورود بدون کلید ندارد استارت بدون کلید ندارد تهویه اتوماتیک ندارد صندلی برقی راننده دارد

    صندلی برقی سرنشین جلو

    دارد گرم‌کن صندلی جلو ندارد سردکن صندلی جلو ندارد آینه بغل برقی دارد گرم‌کن آینه بغل ندارد پانوراما ندارد سانروف دارد

    طراحی ظاهری

    دنا پلاس نسبت به سایر تولیدات ایران‌ خودرو ظاهری اسپرت‌تر و جسورانه‌تری دارد. حالت تهاجمی چراغ‌ها و جلوپنجره به همراه طرح‌های روی سپر، چهره‌ای مصمم و قاطع را از خودرو سمند به نمایش گذاشته است.

    در نمای جانبی شاهد امتداد خط شانه‌ای از انتهای چراغ عقب تا برآمدگی گلگیر جلو هستیم که همراه با حجم‌پردازی‌ها، جلوه‌ای عضلانی و مهیج‌تر برای این سدان ایرانی به ارمغان آورده است. البته سایز و طرح فریم پنجره‌ها به ویژه در قسمت عقب کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسد.

    نمای عقب دنا پلاس با وجود چراغ‌های یک‌تکه نسبتا بزرگ، شمایلی ساده دارد ‌اما با طرح جلو خودرو چندان هماهنگ نیست.

    حتما بخوانید:

    مزایا و معایب دنا پلاس

    طراحی داخلی

    فضای داخلی دنا پلاس نسبت به سایر تولیدات ایران‌خودرو بسیار چشم‌نوازتر و مجلل‌تر طراحی شده است، هرچند طراحی داخلی این خودرو در رقابت با محصولات روز دنیا حرف چندانی برای گفتن ندارد اما می‌توان در میان محصولات هم‌رده داخلی و حتی چینی نمره مناسبی برای آن منظور کرد. طراحی داشبورد، افراد را به یاد بعضی خودروهای قدیمی‌تر هیوندای مثل سوناتا وای اف (YF) می‌اندازد.

    کابین دنا پلاس از پلاستیک با کیفیت معمولی ساخته شده و فضایی نسبتا جادار برای یک خانواده پنج نفره فراهم آورده است؛ البته گنجایش کابین این خودرو در قیاس با برخی رقبا کمتر بوده و فضای آن تنگ‌تر شده، به طوری که فضای سر نسبت به دنا معمولی کاهش یافته است.

    منبع مطلب : khodro45.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 9 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید