این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    معنی لقوم یومنون

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    معنی لقوم یومنون را از این سایت دریافت کنید.

    معنای ترکیب «لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ» یعنی چه؟

    معنای ترکیب «لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ» یعنی چه؟

    ثبت نام   ورود

    پربازدیدها: #آزمون‌ساز#آزمونهای_بهمن#کلاسهای_آنلاین

    درس 4: سوره فتح و حجرات، بهداشت روانی در قرآن (2) قرآن نهم دوره اول متوسطه درسنامه آموزشی این مبحث

    معنای ترکیب «لِقَوْمٍ یُوقِنُونَ» یعنی چه؟

    1 )

    برای گروهی که ایمان می‌آورند.

    2 )

    برای گروهی که اهل یقین هستند

    3 )

    برای قومی که گناه می‌کنند

    4 ) اگر اهل یقین هستید گزارش خطا یک تست دیگه بزن یک آزمون کامل بده

    تحلیل ویدئویی تست

    تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!

    ویدیو دوره آموزشی، قرآن نهم دوره اول متوسطه

    مدرس: لطف اله چگینی

    مدت دوره: 1 ساعت (11 فایل)

    علوم تجربی

    4770 تست 333,900 تومان

    مطالعات اجتماعی

    2645 تست 185,150 تومان

    انگلیسی

    2493 تست 174,510 تومان

    پیام‌های آسمان

    1582 تست 110,740 تومان

    عربی

    1913 تست 133,910 تومان

    قرآن

    699 تست 48,930 تومان

    آمادگی دفاعی

    223 تست 15,610 تومان

    کار و فناوری

    209 تست 14,630 تومان

    استعداد تحلیلی

    290 تست 20,300 تومان

    فارسی

    3403 تست 238,210 تومان

    ریاضی

    4206 تست 294,420 تومان

    نمونه سوالات مرتبط

    آزمون آنلاین

    14 تست

    آزمون تستی درس 9 قرآن نهم

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    15 تست

    آزمون دروس 4 و 5 قرآن نهم مدرسه ریحانه النبی قزوین

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    9 تست

    آزمون تستی درس 8 قرآن نهم

    تیم مدیریت گاما

    3 صفحه

    آزمون نوبت اول قرآن نهم دبیرستان آل محمد اوز | دی 98

    یونس شادان

    2 صفحه

    ارزشیابی مستمر درس 5 و 6 قرآن نهم

    کاظم مجدیان خو

    1 صفحه

    سؤالات امتحان هماهنگ قرآن پایه نهم استان کهگیلویه و بویراحمد | خرداد 1400

    هماهنگ نهم کهگیلویه…

    3 صفحه

    امتحان نوبت اول آموزش قرآن نهم مدرسۀ سهروردی ناحیه 2 زنجان | دی 96: درس 1 تا 6

    عباس نوری

    2 صفحه

    طرح درس روزانه ملی بلوم قرآن نهم مدرسه سهروردی | درس 4

    عباس نوری

    2 صفحه

    آزمون نوبت اول قرآن نهم مدرسه شهدای کربلا | دی 1397

    طارق جاشویی

    4 صفحه

    آزمون نوبت اول آموزش قرآن پایه نهم مدرسه محدثه (دی 1396) + مدرسه دکتر اقبالی (دی…

    حسین رحمان پور

    2 صفحه

    آزمون پایانی ترم اول قرآن نهم مدرسه شهید بابایی | دی 98

    علی حجازی نیا

    3 صفحه

    آزمون نوبت دوم قرآن نهم هماهنگ استان کرمانشاه | دی 1397

    منبع مطلب : gama.ir

    مؤسسه جهانى سبطين (ع)

    آیه 3 «نَتْلُوا عَلَيْکَ مِنْ نَبَإِ مُوسى وَ فِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ يُوْمِنُونَ»

    مقاله ها

    مقاله ها آیه 3 «نَتْلُوا عَلَيْکَ مِنْ نَبَإِ مُوسى وَ فِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ يُوْمِنُونَ»

    (زمان خواندن: 5 - 9 دقیقه)

    3 «نَتْلُوا عَلَيْکَ مِنْ نَبَإِ مُوسى وَ فِرْعَوْنَ بِالْحَقِّ لِقَوْمٍ يُوْمِنُونَ»

    ترجمه :

    3. تلاوت مى كنيم بر تو از خبر موسى و فرعون به حق و صدق از براى قومى كه ايمان مى آورند[1] .

    تفسير :

    [فراعنه معروف تاريخ]

    «فرعون» ماده اصليه آن فرع است، واو و نون [آن] زائد است و جمع آن فراعنه و از ابن جوزى[2]  نقل شده كه فراعنه سه فرعون بودند: فرعونِ ابراهيم نامش سنان بوده و فرعونِ يوسف «ريان بن وليد» و فرعونِ موسى «وليد بن مصعب» و بين زمانى كه يوسف داخل مصر شد و زمانى كه موسى به عنوان رسالت داخل شد چهار صد سال بود[3]  و اما موسى در خبر ابن بابويه از حضرت صادق  (علیه السّلام) روايت كرده كه حضرت يوسف در نزديك وفاتش، آل يعقوب[4]  را جمع كرد و آن‌ها هشتاد نفر بودند و فرمود اين طائفه قبط بر شما مسلط مى‌شوند و به شما اذيت و عذاب مى‌كنند و خداوند به دست يكى از شما بنى اسرائيل كه نامش موسى بن عمران است شما را نجات مى‌دهد.

    اين بنى اسرائيل هر كدام نام فرزند خود را عمران گذاردند و او [هم ]نام فرزند خود را موسى [مى] گذارد به اميد اينكه او باشد و از حضرت باقر(علیه السّلام) روايت كرده كه فرمود :

    «ما خَرَجَ مُوسَى بْنَ عِمْرانَ حَتَّى خَرَجَ قَبْلَهُ خَمْسونَ كَذّاباً مِن بَني إِسْرائيلَ، كُلُّهُم يَدَّعي أنّه مُوسَى بْنُ عِمْرانَ»[5] .

    و چون اين خبر منتشر شد و به گوش فرعون رسيد و كَهَنَه و سحره به او خبر دادند كه هلاك تو و قوم تو به دست غلامى است از بنى اسرائيل كه در اين سال متولد مى‌شود، فرعون قابله‌هاى زيادى در خانه‌هاى بنى اسرائيل فرستاد كه هر زنى حمل داشته باشد شكم آن را پاره كنند و بچه او را سر ببرند[6]  كه مثنوى  مى‌گويد :

    صد هزاران طفل سر ببريده شد         تا كليم الله موسى ديده شد

    در بسيارى از آيات دارد (يُذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ وَ يَسْتَحْيِى نِساءَهُمْ)[7]  ولى خداوند حمل موسى را مخفى كرد و تا حين ولادت آثارى نداشت. خداوند در اين سوره يك قسمت آن‌ها را بيان مى‌فرمايد: (نَتْلُوا عَلَيْکَ مِنْ نَبَإِ مُوسى وَ فِرْعَوْنَ) «من» تبعيضيه است [و] تمام خبر موسى و فرعون را بيان نفرموده، در بسيارى از سُوَرِ قرآنى يك قسمت بيان شده[8] .

    (بِالْحَقِّ) مقابل مزخرفاتى كه يهود و نصارا در كتب عَهدَيْن[9]  كه قريب شصت كتاب است و كتب وحى مى‌دانند، نسبت به حضرت موسى داده شد.

    (لِقَوْمٍ يُوْمِنُونَ) اما حقيقت قرآن و اينكه كلام الهى است و [به] تمامى حق و صدق است، فقط براى كسانى [است] كه ايمان دارند.

    تنبيه :

    مراد از مؤمنين كسانى نيستند كه نام اسلام روى خود گذارده‌اند، زيرا مخالفين در كتب خود در تفسيرات خود يك نسبت‌هاى ناروايى به مقام مقدس انبيا و بالاخص به حضرت موسى داده‌اند كه كذب و افتراست، چون دست آن‌ها از دامن ائمه اطهار كوتاه [شده است] و از فرمايشات آن‌ها بى‌بهره‌اند، حتى علماى آن‌ها حرام كردند خواندن كتب شيعه را، مبادا بعضى متنبه شوند. [مراد از مؤمنين] فقط مؤمنين شيعه اثنا عشرى [است] آن هم مشروط به اينكه مزخرفاتى كه بعض عوام دارند دور بيندازند و آنچه از مصادر عصمت و طهارت صادر شده بگيرند.

    _______________________________________________________________________________

    [1] .  ترجمه ديگر: بخشى از گزارش حال موسى و فرعون را براى آگاهى مردمى كه ايمان مى‌آورند، به درستى بر تو مى‌خوانيم.

    [2] .  ابن الجوزى: ابوالفتوح جمال الدين عبدالرحمن بن على بن محمد بن على بن عبدالله بن حمادى بن محمد بن جعفر الجوزى قرشى تيمى بكرى بغدادى، مورخ، واعظ، مفسر وفقيه حنبلى. نسبت عبدالرحمان، به محمد فرزند ابوبكر، خليفه اول مى‌رسد. شهرت وى به ابن جوزى به سبب نسب جدّ او به فرضة الجوزه (بار انداز جوزه) در بصره يا محله جوز درغرب بغداد است. وى در محله درب حبيب (باب حبيب) بغداد به دنيا آمد. تولد او را بين سال‌هاى 508 ـ 512 ق دانسته‌اند. ابن جوزى كودكى را در رفاه، صلاح وعفاف وتحت سرپرستى مادر وعمه‌اش سپرى كرد. عمه‌اش او را براى كسب علم به دايى‌اش ابوالفضل محمد بن ناصر بغدادى سپرد. اولين تحصيل وكسب دانش وى در پنج سالگى گزارش شده است وخود وى مى‌نويسد: چشم همت من چيزى جز لذت كسب دانش نمى‌ديد، از مطالعه سير نمى‌شوم، بيش از بيست هزار جلد كتاب مطالعه كرده‌ام وهنوز در طلب آموختنم.

    تحصيلات واستادان

    مشهورترين استادان وى عبارتند از: 1. ابوالفضل محمد بن ناصر بن على بن عمربغدادى. 2. ابوالقاسم على بن يعلى علوى. 3. ابوالسعادات احمد بن احمد. 4. فاطمه بنت حسين بن حسن بن فضلويه رازى. 5. ابوبكر محمد بن عبدالله عامرى. 6. ابوبكر وجيه بن طاهر نيشابورى.

    دوران زندگى ابن جوزى مقارن با خلافت شش تن از خلفاى عباسى است: المسترشد، الراشد، المقتفى، المستنجد، المستضىء والناصر. مى‌توان گفت كه زندگى اجتماعى،فرهنگى ابن الجوزى با نخستين مجالس وعظ وى آغاز مى‌شود. نخستين بار در سال  520قمرى كه هنوز كودكى نُه ساله بود بر منبر رفت. از كارهاى بى‌سابقه ابن جوزى بيان يك دوره تفسير قرآن بر منبر است. جز خطابه و وعظ، تدريس، بخش مهمى از زندگى اجتماعى ابن جوزى را در بر مى‌گرفت. وى استادى بزرگ ومدرسى توانا بود ودر پنج مدرسه تدريس مى‌كرد از جمله: ابن شمحل، بنفشه، شيخ عبدالقادر، درب دينار. از جمله شاگران وى عبارتند از: طلحه العلثى وابو عبدالله بن تيميه. گروهى نيز از او روايت كرده‌اند كه از آن جمله‌اند: صاحب علامه محيى الدين يوسف استادِ دار المستعصم،أبوالمظفر شمس الدين يوسف، شيخ موفق الدين ابن قدامه، ابن نجار، ابن خليل و... .ابن جوزى با اينكه به عنوان شخصيت ممتاز حنبليان در روزگار خويش شناخته شده است، ولكن بزرگان حنبلى از وى ابراز رضايت نكرده‌اند. ستايش‌هاى ابن جوزى از اهلبيت نظير ذكر فضايل اميرالمؤمنين  (علیه السّلام) وحضرت فاطمه  (سلام الله علیها)  و ذكر رواياتى در ستايش امام حسين  (علیه السّلام)، بعضى از بزرگان شيعه را بر آن داشتند كه در باب شيعه بودن ابن جوزى سخن گويند. ابن جوزى شديدترين انتقادات را از صوفيه به عمل مى‌آورد وبيشترين بدعت‌ها را به آنان نسبت مى‌دهد. از آثار علمى وى مى‌توان المنتظم في تاريخ الملوک والامم، تلبيس ابليس، زاد المسير فى علم التفسير، آفة أصحاب الحديث، بستان الواعظين ورياض السامعين را نام برد. ر. ك: دائرة المعارف بزرگ اسلامى: ج3، ص262،مدخل «ابن جوزى».

    منبع مطلب : www.sibtayn.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 6 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید