موتور کارا 2000 ساخت کجاست
مهدی
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟
موتور کارا 2000 ساخت کجاست را از این سایت دریافت کنید.
معرفی و مشخصات کامل وانت کارا 2000 تک کابین و دوکابین گروه بهمن
وانت مزدا كارا 2000، از جمله خودروهای کار است كه با قيمتي مناسب پاسخگوي نياز مشتريان مي باشد. در طراحی بدنه خودروی مزدا کارا که علاوه برتداعی کردن ...
معرفی و مشخصات کامل وانت کارا 2000 تک کابین و دوکابین گروه بهمن
کد خبر : ۳۰۷۰۴ شنبه، ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۲۳ ۳۰۹۸۷۲ بازدید
وانت مزدا كارا 2000، از جمله خودروهای کار است كه با قيمتي مناسب پاسخگوي نياز مشتريان مي باشد. در طراحی بدنه خودروی مزدا کارا که علاوه برتداعی کردن ...
وانت مزدا كارا 2000، از جمله خودروهای کار است كه با قيمتي مناسب پاسخگوي نياز مشتريان مي باشد. در طراحی بدنه خودروی مزدا کارا که علاوه برتداعی کردن شکل و ظاهر خودروی وانت مزدا که خودرویی خوشنام در بازار خودروهای باری تولید داخل بوده، تغییراتی در بخش رام اصلی شاسی ، تقویت کفی و بهبود بخشهای دیگر بدنه جهت افزایش استحکام ایجاد گردیده است.
دکراتیو داخلی نیز زیبا تر شده و از دو ایربگ جهت ارتقا سطح ایمنی سرنشینان بهره گرفته شده است. موتور این محصول از قدرت و تكنولوژي روز برخوردار است. کارا از موتور بسیار قدرتمند 2000 سی سی بهره می برد که دارای استاندارد آلايندگي Euro4 است ، شانزده سوپاپ بوده و قدرتی معادل 119 اسب بخار تولید می کند.از دیگر مزایای این خودرو می توان به افزايش ايمني و رفاه سرنشينان ، طراحي داشبورد جديد و دو عدد ايربگ اشاره نمود.
تجهیزات:سيستم تهويه مطبوع
كيسه هواي ايمني(سرنشين + راننده)
مشخصات کامل وانت کارا 2000 تک کابین و دوکابین :نام محصول کد مدل
وانت کارا 2000 تک کابین B2000i - دوکابین B2000i
ابعاد و اندازه موتور
طول 4820mm نوع خطی-چهار سيلندر - تک ميل بادامکی
عرض 1620mm حجم موتور 1999cc
ارتفاع 1590mm نسبت تراکم 9.5:1
فاصله محور چرخهای جلو و عقب 2865mm حداکثر توان 89Kw@5500rpm
فاصله چرخهای جلو 1300 حداکثر گشتاور 170N.m@4500rpm
فاصله چرخهای عقب 1300 استانداردهای آلایندگی EURO 4
وزن خودرو بدون بار و سرنشین 1250kg - 1330kg سیستم سوخت رسانی
وزن خودرو با بار و سرنشین 2400kg نوع انژکتوری
ظرفیت سرنشین 2 - 4 نوع سوخت بنزینی بدون سرب
ظرفیت بار 600kg - 1000kg ظرفیت باک(لیتر) 66
عرض اتاق بار 1435mm
طول اتاق بار 1515mm - 2190mm
ارتفاع اتاق بار 410mm
سیستم انتقال قدرت ترمز
نوع 5دنده - معمولی سیستم ترمز ABS+EBD
نسبت دنده اول 4.452 ترمز جلو ديسکی
ننسبت دنده دوم 2.398 ترمز عقب کفشکی
نسبت دنده سوم 1.414 شاسی وسیستم تعلیق
نسبت دنده چهارم 1 شاسی نردبانی
نسبت دنده پنجم 0.802 تعلیق جلو جناقي-فنرلول
نسبت دنده عقب 4.473 تعلیق عقب فنر تخت
نسبت دنده نهایی (دیفرانسیل) 4.875 تایر
نوع کلاج تک صفحه ای با فنر ديافراگمی تایرهای جلو و عقب 6.50-14
رینگ فلزی 4.5j-14
اخبار مرتبط
ژاپنی،چینی یا ایرانی ؟! وانت کارا 2000 معرفی شد
ژاپنی،چینی یا ایرانی ؟! وانت کارا 2000 معرفی شد12 رای - میانگین 3.9 تولید وانت مزدا 2000 ایرانی (کارا) با موتور 2000 شرکت DAE چین از سال 1337 تا کنون شرکت بهمن موتور در حال تولید انواع مدل های وانت مزداست که در ابتدا با مدل وانت سه چرخ با موتور 600 سی سی، در ادامه موتور
ژاپنی،چینی یا ایرانی ؟! وانت کارا 2000 معرفی شد
سپهر زنگنه | سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۳ | 33 نظر
اخبار اخبار داخلی
امتیاز دهید: نظرات
12 رای - میانگین 3.9
تولید وانت مزدا 2000 ایرانی (کارا) با موتور 2000 شرکت DAE چین
از سال 1337 تا کنون شرکت بهمن موتور در حال تولید انواع مدل های وانت مزداست که در ابتدا با مدل وانت سه چرخ با موتور 600 سی سی، در ادامه موتور مزدا 1000، مزدا 1600 و مزدا 2000 کاربراتوری و از سال 1382 تاکنون مزدا 2000 انژکتوری در حال تولید است که بیشترین تیراژ وانت مزدا مربوط به مدل 2000 انژکتوری می باشد.
علل و اهداف تعریف پروژه جایگزینی موتور وانت مزدا– واگذاری بخش مربوط به تولید موتورهای وانت مزدا ژاپن به شرکت فورد آمریکا از سال 2012 و به دنبال آن توقف توسعه و ارتقا موتورهای وانت در شرکت مزدای ژاپن یکی از دلایلی است که در جایگزینی موتور وانت مزدا در شرکت بهمن موتور تاثیرگذار بوده است.
– همچنین لزوم توجه به استانداردهای اجباری جدید خودرو در ایران و الزام تجهیز خودروها به استانداردهای آلایندگی یورو4 و همچنین EOBD، عدم امکان ارتقا موتور وانت مزدا به سیستم های جدید کنترل موتور، شرایط اقتصادی چند سال اخیر و تحریم شرکت های خودروسازی و لزوم همکاری با یک شرکت تولید کننده موتور با قابلیت همکاری مطمئن و دائم از دلایلی است که پروژه جایگزینی موتور وانت مزدا را تسریع کرده است.
نحوه انتخاب شرکت سازنده موتور– درخصوص انتخاب شرکت سازنده موتور، از سوی شرکت عصر بهمن چند شرکت تولیدکننده موتور و چندین نمونه موتور به شرکت بهمن موتور معرفی شد، پس از بررسی نمونه نهایی، موتور شرکت DAE چین (شریک تجاری شرکت میتسوبیشی ژاپن) با مشخصاتی چون موتور 4 سیلندر 2000 سی سی، 16 سوپاپ توان 125 اسب بخار، گشتاور 165 نیوتن متر و مصرف سوخت 8.8 لیتر در هر100 کیلومتر با سطح آلایندگی این موتور یورو4 معرفی شد که در مقایسه با موتور مزدا، موتور جدید 20 درصد توان بالاتر و 10 در صد گشتاور بیشتری دارد و نسبت به موتور مزدا از 20 درصد مصرف سوخت کمتری برخوردار است.
نحوه اجرای پروژهبا توجه به مشخصات موتور و گیربکس DAE تغییراتی چون طراحی و ساخت رام اصلی شاسی و همچنین فیکسچرهای جدید خطوط تولید شاسی، تغییرات مربوط به کفی اتاق، طراحی الحاقی کفی و قالب برش جدید، طراحی و قالب سازی نمونه فن برقی به همراه بادگیر جدید، طراحی دسته سیم موتور ودسته سیم اصلی خودرو و طراحی براکت جدید کمپرسور کولرتغییراتی برای خودرو صورت گرفته است ضمن اینکه این خودرو با تغییراتی در زمینه طراحی براکت های مربوط به دسته موتور، رابط گیربکس و پایه نگهدارنده مانی فولد هوای موتور، طراحی گاردان جدید با توجه به افزایش توان و گشتاور در موتور، طراحی و ساخت قالب اتصال میل فرمان، طراحی سیستم اگزوز و کاتالیست و ساخت فیکسچرهای تولید سیستم اگزوز، طراحی داکت هوای ورودی موتور و هماهنگی جهت بروزرسانی دستگاه های عیب یاب موتور در سیستم خدمات پس از فروش همراه بوده است.
– با نهایی شدن قرارداد خرید موتور با شرکت DAE مراحل کالیبراسیون موتور در آذر ماه سال 1392 آغاز شد و پس از اتمام کالیبراسیون موتور در اردیبهشت ماه 1393با ارسال سه دستگاه خودرو وانت تجهیز شده به موتور DAE به کشور چین، کالیبراسیون خودرو توسط شرکت BOSCH آغاز شد، عمده مراحل کالیبراسیون مربوط به ایجاد شبکه ارتباطی CAN-BUS بین ECU بوش با واحدهای ABS و جلو آمپر بوده است.
– تعریف شبکه ارتباطی CAN-BUS بین ECU موتور، جلو آمپر و واحد ABS جهت تبادل سیگنال های مربوط به دور موتور، سرعت خودرو، مسافت کلی طی شده، سطح سوخت در باک، دمای موتور و نمایشگرهای مربوط به خطای موتور صورت میگیرد.
– همچنین راه اندازی فن برقی و کنترل سیستم خنک کننده موتور و سیستم کولر از طریق ECU موتور، تطبیق شرایط کارکرد موتور از دمای منفی 20 درجه تا 50 درجه سانتی گراد، انجام مراحل کالیبراسیون در ارتفاعات مختلف و انجام فرآیند فرسودگی80هزار کیلومتر کاتالیست جهت تنظیم مشخصات استاندارد EOBD از دیگر مراحل کالیبراسیون موتور این خودرو است.
– این خودرو همچنین موفق به دریافت استاندارد یورو4 و همچنین انجام تست های نویز و بخارات بنزین در آزمایشگاه موسسه استاندارد ایران شده است ضمن اینکه یک دستگاه از این خودرو به شرکت TUV کشور چک جهت انجام تست EMC ارسال شده و همچنین هماهنگی لازم جهت تست سیستم ایربگ توسط شرکت CONTINETAL در کشور آلمان صورت گرفته است.
– از سوی دیگر آزمون های تکمیلی خودرو در آزمایشگاه های شرکت ایتراک و ایپکو و آماده سازی 6 دستگاه خودرو جهت تست های COP انجام شده است.
برنامه های آینده موتور جدید وانت– همچنین مهندس داودزاده، مدیر عامل شرکت بهمن موتور ضمن بازدید از شرکت DAE، موضوع امکان مونتاژ موتور DAE توسط گروه بهمن درایران را مطرح کردند که در نهایت شرکت DAE با این شرط موافقت نمود و به عنوان یکی از بند های قرارداد اصلی، امکان مونتاژ موتور توسط شرکت بهمن موتور پذیرفته شد.
– گفتنی است، موتور 4G94Sامکان ارتقا به استاندارد یورو 5 را دارد. ضمن اینکه با توجه به توان مناسب این موتور، امکان استفاده بر روی محصولات دیگر شرکت بهمن موتور وجود دارد. همچنین امکان تجهیز این موتور به سیستم دوگانه سوز CNG از دیگر قابلیت های این موتور به شمار میآید.
به روزترین موتور شرکت DAEعلی دشتی مدیر پروژه جایگزینی موتور وانت مزدا از مونتاژ این موتور در داخل کشور خبر داد و گفت: تولید چند مدل مختلف از این موتور در گروه بهمن امکان پذیر است که شرایط به کارگیری بر روی سایر خودروهای باری گروه بهمن را خواهد داشت.
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟