هر کسب وکاری برای ادامه باید داشته باشد بازی شهربانو
علی
مشتری
***
جواب مشتری است
حجت
هرکسب وکاری برای ادامه باید داشته باشد
M
زمبه
ناشناس
نمیونم
هر کسب وکاری برای ادامه باید داشته باشد بازی شهربانو را از سایت نکس اسکرین دریافت کنید.
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد - کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار تازه یکی از ارزشمندترین و تاثیرگذارترین کارهایی است که میتوانیم در
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
امتیاز دهید ☆★★★★ رتبه 4 از 5
تعداد نظرات 6 دیدگاه تعداد لایک 157 پسندیدن تاریخ انتشار یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ بازدید 17,477 نفر
کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار تازه، یکی از ارزشمندترین و تاثیرگذارترین کارهایی است که میتوانیم در طول زندگی خود انجام دهیم.
راه انداختن یک کسب و کار جدید نه تنها برای خود ما منافع مادی فراوانی دارد، بلکه برای چند نفر دیگر، موقعیتهای شغلی مختلفی فراهم میکند.
البته همواره کارآفرینی به معنای اشتغالزایی نیست. داشتن دانش در مورد تفاوتهای اشتغالزایی با کارآفرینی خود میتواند به روند کارآفرینی کمک بسیار زیادی کند.
برای دریافت بهترین محتوای مرتبط با کسب و کار، در کانال تلگرام «کسب و کار با بورسینس» عضو شوید:
در دنیای امروز کارآفرینی یکی از ارزشمندترین اقداماتی است که در فضای کسب و کار انجام میشود. آشنایی با روند کارآفرینی به افراد مختلف کمک میکند تا در این مسیر ارزشمند قدم بگذارند.
گامهایی برای کارآفرینی
آنچیزی که باعث تفاوت کارمند و کارآفرین میشود، عملکرد و طرز فکر آنها است.
بسیاری از ما در طول زندگی به فکر ایجاد کسب و کارهای تازه میافتیم ولی تعداد کمی موفق میشوند که به این خواسته خود، جامه عمل بپوشانند.
یکی از دلایلی که باعث میشود افراد از این کار دست بکشند، این است که با مقدمات و اصول اولیه کارآفرینی آشنا نیستند. کارآفرینی برای بسیاری از افراد کاری بزرگ جلوه میکند که نیاز به سرمایهگذاری بسیار زیادی دارد. این در حالی است که برای کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای کوچک، نیازی به سرمایههای هنگفت نیست.
در ادامه، ۱۵ گام برای کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار تازه را عنوان میکنیم.
۱. ایده، تصورات و چشماندازهای خود را بنویسید
اگر چشماندازی برای کسب و کار و زندگی خود در نظر نگیرید، هرگز در کسب و کار و زندگی موفق نمیشوید.
با وجود اینکه ممکن است نتیجه کسب و کارتان با آنچه که در ابتدا فکر میکنید، بسیار متفاوت باشد؛ ولی در نظر گفتن یک چشمانداز، برای شروع یک کسب و کار، بسیار مهم و ضروری است.
البته توجه کنید که در نظر داشتن چشم انداز اصلا کافی نیست. حتما باید هرچه که در مورد ایده و چشم انداز کسب و کار خود دارید را روی کاغذ بیاورید.
دقت کنید! روی کاغذ، یعنی حتی روی لپ تاپ نیز آن را نگهداری نکنید! اگر بتوانید با قلم بر روی کاغذ بنویسید فوق العاده است؛ قلم معجزه می کند. اما در صورتی که نمی خواهید دست نویس بنویسید، بعد از تایپ حتما آن را پرینت بگیرید و در جایی نگهداری کنید.
مرور این کاغذ در طول مسیر کارآفرینی به شما کمک خواهد کرد.
۲. برای کسب و کار خود برنامهریزی کنید
قبل از شروع هر کسب و کاری، ابتدا باید به خوبی در مورد آن فکر کنید و یک برنامه دقیق داشته باشید.
این برنامه شامل اهداف، استراتژیها و حتی مسائل مالی مرتبط با کسب و کار است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که ایده شما قابل اجرا است، آیا نیازی را از کسی برطرف میکند، آیا مورد استقبال قرار میگیرد و مسائلی از این دست.
مطلب مرتبط : 12 ویژگی افراد موفق در مسائل مالی
عجله نکنید. کارآفرینهای موفق عموما صبور هستند. سعی کنید تا جای ممکن برنامه دقیقی تهیه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. هرچه برای برنامه ریزی روند کار وقت بگذارید، احتمال موفقیت شما افزایش پیدا می کند.
۳. در مورد بازار تحقیق کنید
کسب و کار شما بدون تردید مورد توجه همه قرار نمیگیرد و متعلق به قشر و گروه خاصی است که «بازار هدف» نام دارند.
قبل از شروع هر کاری باید بازار هدف خود را بشناسید، در مورد آن تحقیق کنید و ویژگیهای مختلف آن را بررسی کنید. باید بررسی کنید که آیا در بازار مورد نظر، محصولی که در نظر دارید، تقاضا دارد یا خیر.
آیا محصولی که قصد تولید آن را دارید، میتواند قبل از ارائه به بازار، تغییراتی پیدا کند که بیشتر مورد توجه بازار قرار بگیرد؟
به این فکر کنید که آیا مشتریان شما به این محصول، هر روز نیاز دارند یا اینکه بدون آن هم میتوانند به راحتی زندگی کنند.
اگر در مورد مشتریان و تقاضای آنها هیچ اطلاعاتی ندارید و مطمئن نیستید، بهتر است که کار را شروع نکنید. در اولین فرصت ممکن اطلاعات لازم را به دست بیاورید و سپس برای هر کاری اقدام کنید. شما باید پرسونا مخاطب خود را بشناسید.
پرسیدن چنین سوالهایی به شما کمک میکند که بفهمید هدفی که در سر دارید، چقدر درست و قابل ارائه است.
این مرحله گرچه وقتگیر و کسلکننده است، مهمترین مرحله قبل از شروع هر کسب و کار است. باید آن را جدی بگیرید و عمیقا به آن توجه کنید. یکی از دلایلی که باعث شکست بسیاری از کسب و کارها میشود، چشمپوشی از این گام مهم است.
برای تحقیق کردن، علاوه بر منابع اطلاعاتی میتوانید از دوستان و خانواده خود هم کمک بگیرید. به خصوص اگر محصولی دارید که عمومیتر است و با زندگی روزمره مردم در ارتباط است.
۴. بودجه کسب و کارتان را تامین کنید
برای راهاندازی یک کسب و کار موفق به بودجه اولیه نیاز دارید و مقدار آن، به کاری که شروع میکنید بستگی دارد.
اگر پسانداز شخصی دارید، راحت میتوانید کاری را شروع کنید ولی اگر بودجه اولیه را نتوانید از پسانداز خودتان تهیه کنید، باید به فکر روشهای دیگر برای تامین مالی باشید.
در این شرایط، انتخابهای متعددی پیش روی شما است. یکی از آنها این است که یک شریک و حامی مالی پیدا کنید که روی کسب و کار شما سرمایهگذاری کند. در مقابل، بخشی از سود کسب و کارتان را به حامی مالی میدهید.
برای اینکه حامی مالی پیدا کنید، باید واقعبین باشید. در مورد کسب و کارتان و سودی که دارد، با دیگران صادق باشید.
روش دیگر، دریافت وامهای خوداشتغالی و کارآفرینی است. البته موقع دریافت وامها، بیگدار به آب نزنید و محاسبه کنید که قسطی که باید پرداخت کنید از سود کسب و کارتان بیشتر نباشد.
۵. پروفایل شرکت را تهیه کنید
اگر تصمیم دارید که یک برند موفق بسازید، باید یک پروفایل قوی داشته باشد.
پروفایل شرکت به مشتریان و سرمایهگذراران توضیح میدهد که داستان کسب و کار شما چیست، چرا منحصربهفرد هستید، چرا باید به شما اطمینان کنند و شما چطور به آنها برای حل یک مشکل یا بهرهمندی از یک خدمت، کمک میکنید.
نقشه راه کارآفرینی و ایجاد و مدیریت کسب و کارهای کوچک (SBA)
نقشه راه کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک در چهارده گام، مراحل کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار جدید و رشد آن را برای شما شرح میدهد. این مطلب کمی طولانی
نقشه راه کارآفرینی و ایجاد و مدیریت کسب و کارهای کوچک (SBA)
✔ راهنمای مطالعه درسها ✔ کارآفرینی ✔ مختص کاربر ویژه
۴۵دیدگاه
اهداف و انتظارات آموزشی متمم در این درس
کد درس: ۲۵۹۱۷درس نقشه راه کارآفرینی و ایجاد و مدیریت کسب و کارهای کوچک (SBA) به دوستان متممی کمک میکند مسیر کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار کوچک را پیش روی خود داشته باشند و در این زمینه، آگاهانهتر، علمیتر و اثربخشتر عمل کنند.
همچنین دوستان متممی علاقمند به آشنایی با بحثهای کارآفرینی، میتوانند با استفاده از نقشه راه کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای کوچک از میان درسهای متمم، درسهایی را که به این حوزه مربوط هستند جستجو کرده و مطالعه کنند.
با توجه به اینکه هنوز همهی درسهای مرتبط با ایجاد کسب و کارهای کوچک تولید و منتشر نشدهاند، نقشه راه کارآفرینی، مسیر آیندهی توسعه محتوای متمم در زمینه فن آوری را نیز توصیف و تشریح میکند.
دکمه های خاکستری رنگ غیر فعال در متن، درسهایی هستند که هنوز منتشر نشدهاند و به محض تکمیل و انتشار، به دکمههای سبز رنگ عادی متمم تبدیل میشوند.
اگر چه ما بحثهای متنوعی را در زمینهی کارآفرینی و مدیریت کسب و کار در دوره MBA متمم مطرح کردهایم، اما با توجه به اینکه کسب و کارهای جوان، بعضاً نیازهای متفاوتی دارند، و نیز با در نظر گرفتن اینکه تعداد قابل توجهی از دوستان متممی، کسب و کارهای جوانی را ایجاد کردهاند، تصمیم گرفتیم بحث کارآفرینی و مدیریت کسب و کار جدید را در قالب یک نقشه راه مستقل مطرح کنیم.
قاعدتاً برای چنین بحثی مناسب است که عنوان SBA را انتخاب کنیم (Small Business Administration).
طبیعتاً آنچه در نقشه راه کارآفرینی میگوییم، الزاماً شبیه یا جایگزین آنچه به عنوان کارآفرینی در دانشگاه های کشور آموزش داده میشود نیست؛ بلکه بیشتر، تلاش برای پاسخ به دغدغه ها و چالشهایی است که با گردآوری و تحلیل نظرات و دیدگاههای دوستان متممی حاصل شده است.
مثل بقیه نقشه راه های متمم در اینجا هم موضوعات مربوط به کارآفرینی را در قالب تعدادی سوال و پاسخهای آنها آماده کردهایم:
آیا یک کارآفرین موفق، به آموزش رسمی کارآفرینی نیاز دارد؟
مبانی آکادمیک کارآفرینی
کارآفرینی پاره وقت – آیا باید حتماً از کسب و کار خود جدا شوید؟
آیا مدل کسب و کار شما مشخص است؟
آشنایی با مفهوم کسب و کار کوچک
تعریف موفقیت و شکست در کسب و کار کوچک
مدل ذهنی کارآفرینان
مهارت های مورد نیاز برای کارآفرینی
استراتژی کارآفرینی
مفهوم ایده در کارآفرینی
سه چرخه عمر مختلف (کسب و کار | صنعت | بازار)
طراحی و توسعه محصول
طراحی پیشنهاد اولیه به بازار
برنامه ریزی برای کارآفرینی
جنبه های عملیاتی و اجرایی کارآفرینی
فریلنسرها و اقتصاد فریلنسر
طراحی و بازآفرینی سازمان
مشتری مداری
آیا یک کارآفرین موفق حتماً به آموزش رسمی کارآفرینی نیاز دارد؟
اگر به تجربیات خود مراجعه کنیم، پاسخ چنین سوالی، منفی است. چرا که کارآفرین های موفق بسیاری را میشناسیم که آموزشهای رسمی ندیدهاند. ضمن اینکه حتی دانش کارآفرینی هم بر اساس مطالعهی رفتار و تصمیم های کارآفرینان تدوین شده است.
به عبارت دیگر، رابطهی بین علم کارآفرینی و افراد کارآفرین، عکسِ چیزی است که معمولاً به ذهن میرسد: بیش از آنکه کارآفرینها به دانش کارآفرینی نیاز داشته باشند، دانش کارآفرینی نیازمند تجربه کارآفرینان است.
با این حال یک نکته را نباید فراموش کنیم:
بنابراین، اگر بر آموزش آموزش کارآفرینی تأکید میشود، به این علت است که دانش کارآفرینی (بحثهای تئوریک مدیریتی + تجربههای کارآفرینان) میتواند احتمال خطا و سطح خطر را برای کسب و کارهای جوان کاهش دهد.
مبانی تئوریک و آکادمیک کارآفرینی
قبل از اینکه ادامهی این نقشه راه را مطالعه کنید، لازم است تأکید کنیم که در اینجا، بیشتر بر جنبههای کاربردی و اجرایی کارآفرینی تأکید شده است.
اگر قصد دارید کارآفرینی را به شکلی عمیقتر و جدیتر بخوانید و بیاموزید (یا آموزش دهید)، پیشنهاد ما این است که موازی با مطالب مطرح شده در این نقشه راه، به مجموعه درسهایی که به جنبههای پایهای و آکادمیک کارآفرینی میپردازند نیز سر بزنید.
در مجموعه درسهای پایه و دانشگاهی کارآفرینی به چه نکاتی اشاره شده است؟ما مفاهیمی مانند تعریف استارت آپ، مفهوم مرکز رشد، شناخت بنگاه های اقتصادی، کارآفرینی دولتی و برخی کتابهای مرتبط با کارآفرینی را جدای از درسهای کاربردی و تحت عنوان نکات آکادمیک در حوزهی کارآفرینی ارائه کردهایم:در آنجا به صورت دقیق و مفصل مطرح کردهایم:
نکاتی درباره کارآفرینی و آموزش کارآفرینی (با نگاه آکادمیک)
گام صفر: آیا حتماً باید از کسب و کار فعلی خود جدا شوید؟
کسانی که به کارآفرینی و کسب و کار مستقل فکر میکنند را میتوان به دو دسته تقسیم کرد:
آنهایی که در حال حاضر، مشغول به کار هستند
کسانی که اکنون در کسب و کار یا سازمان خاصی حضور ندارند و شاغل نیستند
گروه اول در مقایسه با گروه دوم، با یک چالش مهم هم روبرو هستند: با کسب و کار فعلی خودم چه کنم؟
به خاطر داشته باشید که کارآفرینی الزاماً با ترک شغل فعلی انجام نمیشود.
دو گزینهی دیگر هم وجود دارد که نباید از آنها غافل شوید:
گزینهی اول: کارآفرینی درونسازمانی
اگر مدیران و همکاران شما در محل کار در شغل فعلی، هوشمندی کافی را داشته باشند، ممکن است بتوانند فضایی را ایجاد کنند که به یک کارآفرین درون سازمانی تبدیل شوید.
راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی
راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی - مهارت ها و استعدادهای مورد نیاز برای راه اندازی و مدیریت کسب و کار - مواردی که باعث شکست کسب و کارها می شود %
قواعد راه اندازی کسب و کار موفق
خود ارزیابی و اقدامات مقدماتی برای راه اندازی کسب و کار
راه اندازی کسب و کار بی شک آرزوی هر انسانی است. به جرات می توان گفت که همه آدم های روی کره خاکی حتی برای یک بار هم که شده به موضوع راه اندازی کسب و کار برای خود فکر کرده اند. دلایل متعددی برای اینکه چرا همه آدمها دوست دارند کسب و کار مستقل برای خود راه اندازی کنند وجود دارد اما با این وجود افراد بسیار کمی در مقایسه با جمعیت یک جامعه اقدام به راه اندازی کسب و کار مستقل می کنند.
اصولاً بشر ذات استقلال طلب و بلند پرواز دارد از همین رو دوست ندارد که زیر دست دیگران کار کند تا به او امر و نهی نشود و ترجیح می دهند کسب و کاری مستقل برای خود داشته باشد. از طرف دیگر شهرت طلبی و ثروت اندوزی از دیگر عوامل گرایش انسانها به راه اندازی کسب و کار برای خود می باشند.
در این مقاله به صورت کلی به چگونگی و پارامترهای لازم برای راه اندازی یک کسب و کار موفق ، کارآفرینی و انواع آن ، چه کسانی باید اقدام به راه اندازی کسب و کار نمایند و چه کارهایی برای موفقیت آن باید بکنند خواهیم پرداخت.
کارآفرین به فردی اطلاق می گردد که ایده کسب و کار نوآورانه دارد و علاقه مند به ریسک اجرای ایده خود است و توان بر عهده گرفتن نقش رهبری، سازماندهی و مدیریت کسب و کار را دارد. یک کارآفرین فردی است که به جای کار به عنوان یک کارمند، کارهای کوچک را انجام می دهد و تمام خطرات و پاداش های این سرمایه گذاری را در بر می گیرد. کارآفرین معمولا به عنوان یک نوآور، منبع ایده های جدید برای تولید و عرضه کالاها، خدمات و راه اندازی کسب و کار شناخته می شود.
کارآفرینان در هر اقتصاد نقش کلیدی ایفا می کنند. اینها افرادی هستند که مهارت و ابتکار لازم برای پیش بینی نیازهای فعلی و آینده و ارائه ایده های جدید به بازار را دارند. کارآفرینانی که با ریسک و به خطر انداختن سرمایه خود ثابت می کنند که افراد موفقی هستند و پاداش این موفقیت کسب سود، شهرت و فرصت های رشد می باشد.
کارآفرینی یکی از منابعی است که اقتصاددانان بعنوان فاکتور جدایی ناپذیر تولید طبقه بندی می کنند. سه فاکتور دیگر زمین ، منابع طبیعی و کار و سرمایه هستند. یک کارآفرین این سه فاکتور را برای تولید کالاها یا ارائه خدمات با هم ادغام می کند. او معمولا یک طرح کسب و کار ایجاد می کند، استخدام می کند، منابع و تامین مالی را به دست می آورد، رهبری و مدیریت کسب و کار را فراهم می کند. کارآفرینان معمولا هنگام ساختن شرکت هایشان با موانع زیادی روبرو می شوند.
چرا کارآفرینان برای اقتصاد مهم هستند
یک کارآفرین به عنوان یک عامل هماهنگ در اقتصاد سرمایه داری عمل می کند. این هماهنگی شکل منابع برای تغییر فرصت های جدید سود بالقوه را بخود می گیرد. کارآفرین منابع مختلف را به صورت ملموس و غیر ملموس، برای ترویج سرمایه گذاری به حرکت در می آورد.
در یک بازار نا پایدار ، کارآفرین است که واقعا می تواند ناپایداری ها را پاک کند. خود کمک کند، زیرا او قضاوت ها را انجام می دهد یا به خطر می اندازد.
چگونه کارآفرینان به اقتصاد و کشورها کمک می کنند
پرورش کارآفرینی می تواند در چندین راه تاثیر مثبت بر اقتصاد و جامعه داشته باشد. کارآفرینان کسب و کار جدید ایجاد می کنند. آنها کالاها و خدمات را ابداع و خلق می کنند و در نتیجه اشتغال ایجاد می کنند و اغلب با تاثیرگذاری خود موجب توسعه بیشتر و بیشتر می شوند.. برای مثال، پس از چندین شرکت فناوری اطلاعات در دهه ۱۹۹۰ در هند شروع به کار کرد، کسب و کار در صنایع وابسته، مانند اپراتورهای تلفن مرکز و ارائه دهندگان سخت افزار نیز شروع به توسعه و ارائه خدمات و محصولات پشتیبانی کردند.
کارآفرینان به درآمد ناخالص ملی اضافه می کنند. کسب و کار موجود ممکن است به بازارهای خود محدود شود و در نهایت به یک بالاترین سطح درآمد در حیطه کاری خود برسد. اما محصولات یا فناوری های جدید بازارهای جدید و ثروت جدید ایجاد می کنند.
کارآفرینان تغییرات اجتماعی را ایجاد می کنند. آنها با اختراعات منحصر به فرد سنت شکنی می کنند و وابستگی به روش ها و سیستم های موجود را کاهش می دهند، گاهی اوقات آنها را منسوخ می کنند. به عنوان مثال، گوشی های هوشمند و برنامه های آنها انقلابی در سراسر جهان و در عرصه تلفن همراه پدید آورد.
کارآفرینان در پروژه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند و به موسسات خیریه و دیگر سازمان های غیر انتفاعی کمک می کنند. برای مثال، بیل گیتس ثروت قابل توجهی را به آموزش و پرورش و بهداشت عمومی اختصاص داد.
کار آفرینی دسته بندی های گوناگونی دارد:– کار آفرین بر اساس نوع کسب و کار: کارآفرین تجاری و کارآفرین تولیدی.
– کار آفرین بر اساس استفاده از فناوری: آفرین فنی و کارآفرین غیر فنی.
– کار آفرین بر اساس مالکیت: کارآفرین خصوصی،کارآفرین دولتی و کارآفرینان مشترک.
– کار آفرین بر اساس سایز شرکت: کارآفرین کوچک مقیاس ، کارآفرین متوسط ، کارآفرین بزرگ مقیاس.
چرا همه دوست دارند کارآفرین و صاحب یک کسب و کار موفق باشند؟
زیرا کسب و کار مستقل:
ایجاد ثروت می کند.
دایره ارتباطات را گسترده و شهرت می آورد.
اعتبار و احترام را بالا می برد.
قدرت تصمیم گیری و اختیار عمل به شخص می دهد.
کارآفرین استقلال و انعطاف پذیری دارد.
حس برتری و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.
قدرت ریسک را دو چندان می کند.
فرصت های آموزشی در تمام زمینه ها را فراهم می کند.
توان راه اندازی کسب و کارهای جدید را افزایش می دهد.
سلام خوبی من بلد نیستم.
هركسب وكارى براى ادامه مى خواهد
مشتری
به وقتی که یک کسب و کار زیاد شود
جواب :: مشتری
درست است شک نداشته باشید بزنید اگه درست نبود به من فحش بدهید
بلند ترین کوه جهان
اسم سگ تو این کارتون است
ساعت ها به حرف ان گوش داده می شود و نکات مهم را یادداشت می کند
هرکسب وکاری برای ادامه بایدداشته باشد
من میدونم مشتری❤❤❤
سوراخهای زیادی دارد ولی همچنان آب رو درخود نگه میدارد
هر کسب و کاری برای ادامه به ان نیاز دارد
دستور پخت پیراشکی
هرکسب وکاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب وکاری برای ادامه باید داشته باشد.
جواب مشتری
هر کسب کاری برای ادامه داشته باشد
مشتری
اطلاعات
هر
کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
نقشه راه
ممنون که جواب و گفتین
من هیچی از کسب وکاسبی سردرنمییارم
هر کسب وکارری برای ادمه باید داشته باشد
رونق
بچّه ها مشتری میشه
همکاری
مشتری
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
مشتری
هیچی نمیدونم
بچه ها من عاشق شمام
هرکسبوکاری برای ادامهباید داشته باشد
بچه ها ج میشه مشتری
هرکسب وکاری بایدادامه داشته باشد
نمیونم
برای هرکسب وکاری بایدداشته باشند
مشتری🌹🌹🌹
كارمند
هر کسب و کاری برای ادامه حیات باید داشته باشد
هر کسب و کار برای ادامه باید داشته باشد
ساعت ها به افراد او گوش داده میشود و افراد نکات مهم را یادداشت برداری میکنند
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
سلام ببخشید شما این سوال جواشومیدونیدهرکسب وکاربرای ادامه بایدداشته باشد؟
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب وکاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب وکاری برتی ادامه داشته باشد
جواب میشه مشتری
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب و کار برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب و کار برای ادامه باید داشته باشد
مشتری
هرکسب وکاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب و کاری باید داشته باشد
رررر
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
مشتری
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
هر کسب و کاری برای ادامه باید داشته باشد
مشتری جواب میشه
اسم سگ در این کارتون چیست
هر کسب و کار ی در ادامه باید داشته باشد
مضخرفه😒♥️
هرکسب وکاری برای ادامه باید داشته باشد
اسم سگ تو کارتون حاکم بزرگ
اسم سگ تو کارتون
هرکسب و کاری برای ادمه باید داشته باشد
جانوری خطر ناک که وارونه شود واحد اندازه گیری می شود
مشتری
جواب مشتری است
در این بازی کسی برنده است که اخرین توپ که شماره هشت می باشد را وارد حفره کند
جانوری خطرناک هستم که اگر وارونه ام کنید واحد اندازه گیری میشوم
غلام
مشتری
مشتری
کسی جوابو میدونه
بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟
هرکسی و کاری برای ادامه باید داشته باشد