این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    وقتی می گوییم ناصر نزدیک 800 تومان پول دارد یعنی چه

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    وقتی می گوییم ناصر نزدیک 800 تومان پول دارد یعنی چه را از این سایت دریافت کنید.

    نمونه سوال پایه دوم ابتدایی

    تمرین ریاضی به نام خدا تمرین پول و ساعت دبستان شهیدی + نوشته شده در شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392ساعت 16:56 توسط معصومه عباسی ارزنقی | GetBC(17); نظر

    آموزگار 14

    آموزگار 14 نمونه سوال پایه دوم ابتدایی

    1 - پسرم 350 ریال را به چند روش می توان با سکه های 100 و 50 ریالی درست کرد؟با کشیدن سکه نشان بده .

    2 – محمد حسین 140 ریال به بانک داد . بانک چند سکه ی 10 ریالی به او داد ؟ ...........................................................

    -----------------------------------------------------------------------------------------------

    3 –اگر مسعود 380 سکه ی یک ریالی به بانک بدهد ، بانک چند سکه ی 100 و 10 ریالی به او می دهد ؟

    ---------------------------------------------------------------------------------------------

    4 – سینا 50 سکه ی 1 ریالی و 1 سکه ی  250  ریالی دارد. اگر بانک بخواهد به او سکه های 100 ریالی بدهد چند سکه می دهد؟

    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    5 – حسن 16 سکه ی 1 ریالی  و 8 سکه ی 10 ریالی و4 سکه ی 50 ریالی و 2 سکه ی 100 ریالی دارد .او چند ریال پول دارد؟ ..................................................

    -----------------------------------------------------------------------------------------------

    6 – مقدار پول محمد مهدی را حساب کنید .

    ............  ریال

    ----------------------------------------------------------------------------------------------

    7 – وقتی محسن می خواست به مسجد برود عقربه ها ساعت رو به رو را نشان می داد .

    ساعت چند بود ؟ ............................    اگر 40دقیقه بعد به مدرسه برسد ، چه ساعتی است ؟

    8 – الآن ساعت یک ربع به 4 است . اگر برادر کیارش یک ساعت و ربع دیگر به خانه بیاید ، چه ساعتی می شود ؟

    با کشیدن ساعت نشان دهید .

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    9 – ساعت مچی حامد ساعت را 45 دقیقه عقب نشان می دهد . اگر الآن ساعت 30 : 9 باشد ، ساعت حامد چند است ؟

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    10 – امیررضا ساعت 10 : 3 شروع به انجام تکالیفش کرد .یک ساعت بعد کارش تمام شد و نیم ساعت هم تلویزیون نگاه

    کرد . ساعت چند شد؟ با کشیدن ساعت آن را نشان بده .

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    11- جاهای خالی را کامل کن .

    یک ربع ، ................. دقیقه است .     نیم ساعت ، ................... دقیقه است .    یک ساعت ، ............. تا نیم ساعت است .

    یک ساعت ، ............. تا ربع است .     یک ساعت ، ................. دقیقه است .     یک شبانه روز ، ............... ساعت است  .

    اگر عقربه ی دقیقه شمار روی شماره 5 باشد یعنی .......... دقیقه است و اگر روی شماره 10 باشد یعنی .........دقیق است .

    در یک شبانه روز عقربه ساعت شمار  .............. بار هر از هر شماره می گذرد

    به نام خدا

    نام ونام خانوادگی :     ----------       تمرین ریاضی  (اعداد زوج و فرد )

    1 – پسرم هر عدد را در مکان مناسب خود بنویس .

    ۱۲ -  ۳۵ - ۹ - ۲۶ - ۴- ۶۹ - ۱ - ۵۰ - ۸ -

    الف ) عدد های زوج یک رقمی ( ................................................................... )

    ب  ) عدد های فرد یک رقمی  (  .................................................................  )

    ت ) پلاک خانه ی شما زوج است یا فرد ؟..................................

    ث ) تعداد انگشتان یک دست شما زوج است یا فرد ؟................................

    ج )تعداد انگشتان دو پای شما زوج است یا فرد ؟ .....................................

    چ )بزرگ ترین عدد زوج دو رقمی هستم . چه عددی هستم ؟ ..............................

    ح ) کوچک ترین عدد فرد یک رقمی هستم . چه عددی هستم ؟ ..........................

    خ ) عدد زوج بعد از عدد 526 هستم . چه عددی هستم ؟ .........................

    د ) عدد فرد بعد از عدد 793 هستم . چه عددی هستم ؟ .........................

    4 –با رقم های ( 8و 0و 3 ) عدد های سه رقمی زوج و فرد بساز .

    عدد های زوج :  .............................................      عدد های فرد : ..............................................

    پ  ) عدد های زوج دو رقمی  (  ..................................................................  )

    ت )  عدد های فرد دو رقمی  (  ..................................................................  )

    2 – پسرم عدد های نوشته شده زوج هستند یا فرد ؟ ..............  جاهای خالی را شما کامل کن .

    ........... - ........... - ............ - ............ - ۱۳ - ۱۱ - ۹ - ۷ - ۵ - ۳ - ۱

    3 – پاسخ بده

    الف ) دهگان و صدگانم بزرگ ترین عدد یک رقمی زوج است. چه عدد های می توانم باشم ؟

    ......................................................................................................................

    ب) یکان و صدگانم کوچک ترین عدد فرد یک رقمی است . چه عدد هایی می توانم باشم ؟

    ......................................................................................................................

    پ ) عدد سه رقمی هستم که یکان و دهگانم بزرگ ترین عدد فرد یک رقمی است. چه عددهای می توانم باشم ؟

    ......................................................................................................................

    5– به عدد هایی که یکان آن ها ( 0و2و4و6و8 ) باشد ،عدد های ......................  می گویند.

    6 - عدد هایی که یکان آن ها ( 1و3و 5و 7و9 ) باشد ،عدد های .........................  می گویند .

    7 – کدام دسته از عددهای زیر فرد است ؟

    الف- ( 24-139 -60 -554 -)    ب_ (334 – 627 – 49– 7)   پ – (93 – 805 – 7- 441)

    8 – اگر به عدد 7  چهار ده تایی اضافه کنیم این عدد زوج است یا فرد ؟ …………………….

    9 – عدد های فرد بین عدد 42 تا  68 را بنویس .

    10 – عددهای زوج بین عدد 63 تا 99 را بنویس .

    ......................................................................................................................

    منبع مطلب : amoozegar14.blogfa.com

    آموزش ارزش پول به دانش آموزان دوم ابتدایی

    آموزش ارزش پول به دانش آموزان دوم ابتدایی برای دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی از کتاب ریاضی دوم دبستان به منظور آموزش درس ریاضی دوم ابتدایی

    دوم ابتداییریاضی دوم

    آموزش ارزش پول به دانش آموزان دوم ابتدایی

    Admin به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۳۹۸0 اشتراک‌گذاری

    ✨✨آموزش ارزش پول

    مبحث پول در کلاس دوم با پول های از رده خارج شده ای که شاید حتی بچه ها آن را ندیده اند تدریس می شود

    جزوه ریاضی دوم ابتدایی

    مشاهده

    بی آن که هیچ کار بردی در زندگی آن ها داشته باشند و نتیجه این است که برای تدریس این درس نه رغبتیی برای معلم وجود دارد

    برای تدریس این مبحث و نه احساس نیاز و انگیزه ای در دانش آموز.

    برای تدریس این درس ابتدا اسکناس ها و سکه های رایج کشور را به بچه ها معرفی می کنم و از آن ها می خواهم

    چه عددی را روی پول می بینند.البته بچه های کلاس دومی قادر به خواند عدد چهار رقمی نیستند

    اما چون این عددها راحت است و به گوششان آشناست اکثراً قادر به خواندنش هستتند

    اما در عین حال به آن ها توضیح داده می شود

    که اگر جلوی عددی ۳ تا صفر باشد بعد از خواندن آن عدد هزار می گوییم مثلاریال۱۰۰۰

    سپس پای تابلو نوشته می شود ۱۰۰۰

    بعد می پرسم اما ما به این اسکناس می گوییم چند تومانی؟

    بچه ها همه با اسکناس صد تومانی آشنا هستند و جواب را می دانند .

    همین کار را برای اسکناس های رایجی که از آن برای خرید در فروشگاه استفاده می کنند انجام می دهم

    و برای هر عدد اول اسکناس را با واحد ریال آن می نویسم بعد با واحد تومان.

    آموزش واحد ریال و تومان

    سپس توضیح می دهم که واحد پول کشور ما ریال است

    یعنی در جاهای رسمی مثل بانک و… پول ها را با این واحد می شمارند و می نویسند

    اما ما در خرید کردن و.. برای این که کارمان راحت تر شود از واحد تومان استفاده می کنیم.

    سپس توجه آن ها را به پای تابلو جلب می کنم و از آن ها می خواهم به عدد هر اسکناس بر اساس ریال و تومان توجه کنند.

    بچه ها در واقع با تکنیک دریافت مفهوم خود یاد می گیرند

    که در هنگامی که می خواهند اسکناسی را بر اساس پول بگویند یک صفرش بر می داریم.

    سپس از پول های خود بچه ها برای شمارش استفاده می کنیم

    و این کار باعث می شود بچه ها با اشتیاق بیشتر به در جریان تدریس مشارکت داشته باشند.

    بعد پول ها روی نیمکت هایشان گذاشته می شود.

    از آن ها می خواهم بر اساس تجربیات خودشان پول هایشان را بشمارند.

    بچه هایی که خودشان در هنگام خرید از فروشگاه یا مغازه پولشان را محاسبه می کنند

    در محاسبه ی پولشان مشکل کم تری دارند حتی بعضی از آن ها می توانند قبل از اتمام تدریس معلم پولشان را بشمارند.

    سپس پول یکی از گروه ها روی میز می گذارم و به بچه ها می گویم بچه ها در شمردن این اسکناس ها همه به هم کمک کنیم

    البته اول تعداد اسکناسمان را دو تا انتخاب می کنیم تا بچه های ضعیف تر هم گیج نشوند و یاد بگیرند.

    سپس یکی یکی اسکناس ها را روی هم می گذاریم .

    برای مثال یک دویست تومانی را کنار یک صد تومانی می گذارم و از آن ها می پرسم الان چند تومان داریم؟

    بچه ها برای شمارش دو اسکناس مشکلی ندارند و همه جواب می دهند ۳۰۰ تومان

    استفاده از مثال

    چند مثال دیگر زده می شود و این دفعه با سه اسکناس مثال می زنم.

    سؤال ها و جواب ها را به نحوی مدیریت می کنم که به این تفکر برسند

    که یکی یکی پول ها را روی هم می گذاریم و می شماریم .

    مثلا اگر دو تا اسکناس ۲۰۰ تومانی و یک ۱۰۰ تومانی داشته باشند

    اول دو تا ۲۰۰ تومانی را روی هم می ریزیم و حساب می کنیم که می شود ۴۰۰ تومان

    بعد اسکناس بعدی را رویش می گذاریم و حساب می کنیم.

    0 اشتراک‌گذاری

    Print Telegram WhatsApp

    منبع مطلب : dabesto.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    لیلاعلیزاده 10 روز قبل
    1

    وقتی میگوییم ناصرنزدیک۸۰۰تومان پول داردیعنی چه؟

    ناشناس 10 روز قبل
    0

    وقتی میگوییم ناصرنزدیک ۸۰۰تومان پول داردیعنی چه

    علی 12 روز قبل
    0

    وقتی میگوییم ناصر ۸۰۰ تومان پول دارد یعنی چه؟

    ناشناس 13 روز قبل
    0

    وقتی میگوییم ناصر نزدیک به۸۰۰تومان پول دارد یعنی چه

    مهدی 1 ماه قبل
    3

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید