این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    کالری نارگیل

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    کالری نارگیل را از این سایت دریافت کنید.

    کالری نارگیل؛ هر ۱۰۰ گرم نارگیل چند کالری دارد؟

    نارگیل از میوه‌های پرکالری و چرب به شمار می‌آید. به طوری‌که کالری نارگیل در ۱۰۰ گرم ۳۵۴ است. البته کالری نارگیل خشک شده، شیر نارگیل، آب نارگیل و پودر آن تفاوت دارد.

    ستاره » 💪 تغذیه و تناسب اندام » کالری ها » کالری خوراکی‌ها » کالری میوه‌ها و سبزیجات » کالری نارگیل؛ هر ۱۰۰ گرم نارگیل چند کالری دارد؟

    کالری نارگیل؛ هر ۱۰۰ گرم نارگیل چند کالری دارد؟

    نارگیل از میوه‌های پرکالری و چرب به شمار می‌آید. به طوری‌که کالری نارگیل در ۱۰۰ گرم ۳۵۴ است. البته کالری نارگیل خشک شده، شیر نارگیل، آب نارگیل و پودر آن تفاوت دارد.

    طبقه بندی: نارگیل

    آخرین به روز رسانی: مرداد 18, 1401

    ستاره | سرویس سلامت – نارگیل رسیده دارای پوست قهوه‌ای رنگی است، گوشت داخل آن نیز رنگی سفید دارد. این میوه خوشمزه دارای طبعی گرم و خشک است. شما می‌توانید این میوه را به صورت تازه، خشک شده و پودر خریداری کنید. نارگیل اگرچه چربی زیادی دارد، اما سرشار از مواد معدنی و فیبر است و خواص زیادی برای سلامتی دارد. مصرف متعادل نارگیل به دلیل داشتن فیبر بالا اشتها را کاهش می‌دهد و به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. اگر به نارگیل علاقه دارید، با ما همراه باشید. در این مطلب با کالری نارگیل تازه، خشک، پودر، شیر نارگیل و آب نارگیل آشنا می‌شویم.آنچه در این مطلب خواهید خواند... عدم نمایش

    کالری نارگیل تازه کالری نارگیل خشک کالری شیر نارگیل کالری آب نارگیل کالری پودر نارگیل خواص نارگیل

    سوزاندن ۱۰۰ کالری نارگیل

    کالری نارگیل تازه

    ♥ هر ۱۰۰ گرم نارگیل تازه ۳۵۴ کالری دارد.ارزش غذایی ۱۰۰ گرم نارگیلاطلاعات تغذیه‌ای مقدار درصد نیاز روزانهچربی کل ۳۳/۵ گرم ۵۲٪چربی اشباع ۲۹/۷ گرم ۱۴۸٪اسید چرب چند غیر اشباع ۰/۳۷ گرم –اسید چرب تک غیر اشباع ۱/۴۲ گرم –کلسترول ۰ میلی گرم ۰٪سدیم ۲۰ میلی گرم ۱٪کربوهیدرات کل ۱۵/۲ گرم ۵٪فیبر ۹ گرم ۳۶٪قند ۶/۲ گرم –پروتئین ۳/۳ گرم –کلسیم ۱۴ میلی گرم ۱٪پتاسیم ۳۵۶ میلی گرم ۱۰٪ویتامین ث ۳/۳ میلی گرم ۶٪

    کالری نارگیل خشک

    ♥ هر ۱۰۰ گرم نارگیل خشک ۶۶۰ کالری دارد.ارزش غذایی ۱۰۰ گرم نارگیل خشکاطلاعات تغذیه‌ای مقدار درصد نیاز روزانهچربی کل ۶۴/۵ گرم ۹۹٪چربی اشباع ۵۷/۳ گرم ۲۸۶٪اسید چرب چند غیر اشباع ۰/۷ گرم –اسید چرب تک غیر اشباع ۲/۷ گرم –کلسترول ۰ میلی گرم ۰٪سدیم ۳۷ میلی گرم ۲٪کربوهیدرات کل ۲۳/۶ گرم ۸٪فیبر ۱۶/۳ گرم ۶۵٪قند ۷/۳ گرم –پروتئین ۶/۸ گرم –کلسیم ۲۶ میلی گرم ۳٪پتاسیم ۵۴۳ میلی گرم ۱۶٪ویتامین ث ۱/۵ میلی گرم ۳٪

    کالری شیر نارگیل

    ♥ هر ۱۰۰ گرم شیر نارگیل ۳۳۰ کالری دارد.ارزش غذایی ۱۰۰ گرم شیر نارگیلاطلاعات تغذیه‌ای مقدار درصد نیاز روزانهچربی کل ۳۴/۷ گرم ۵۳٪چربی اشباع ۳۰/۷ گرم ۱۵۴٪اسید چرب چند غیر اشباع ۰/۳۸ گرم –اسید چرب تک غیر اشباع ۱/۴۷ گرم –کلسترول ۰ میلی گرم ۰٪سدیم ۴ میلی گرم ۰٪کربوهیدرات کل ۶/۶ گرم ۲٪فیبر ۲/۲ گرم ۹٪پروتئین ۳/۶ گرم –کلسیم ۱۱ میلی گرم ۱٪پتاسیم ۳۲۵ میلی گرم ۹٪ویتامین ث ۲/۸ میلی گرم ۵٪

    اگر از طرفداران ترکیب نارگیل و شیر هستید خودتان در منزل به سادگی و با استفاده از طرز تهیه شیر نارگیل این نوشیدنی جذاب را تهیه نمایید.

    کالری آب نارگیل

    ♥ هر ۱۰۰ گرم آب نارگیل ۱۹ کالری دارد.ارزش غذایی ۱۰۰ گرم آب نارگیلاطلاعات تغذیه‌ای مقدار درصد نیاز روزانهچربی کل ۰/۲ گرم ۰٪چربی اشباع ۰/۱۸ گرم ۱٪کلسترول ۰ میلی گرم ۰٪سدیم ۱/۵ میلی گرم ۴٪کربوهیدرات کل ۳/۷ گرم ۱٪فیبر ۱/۱ گرم ۴٪قند ۲/۶ گرم –پروتئین ۰/۷ گرم –کلسیم ۲۴ میلی گرم ۲٪پتاسیم ۲۵۰ میلی گرم ۷٪ویتامین ث ۲/۴ میلی گرم ۴٪

    کالری پودر نارگیل

    ♥ هر قاشق غذاخوری (۸/۵ گرم) آرد نارگیل ۳۸ کالری دارد.ارزش غذایی یک قاشق غذاخورری آرد نارگیلاطلاعات تغذیه ای مقدار درصد نیاز روزانهچربی کل ۱/۵ گرم ۲٪چربی اشباع ۰/۹ گرم ۴٪اسید چرب چند غیر اشباع ۰.۲ گرم –اسید چرب تک غیر اشباع ۰.۲ گرم –کلسترول ۰ میلی گرم ۰٪سدیم ۴/۵ میلی گرم –کربوهیدرات کل ۴/۵ گرم ۲٪فیبر ۰/۸ گرم ۳٪قند ۱/۳ گرم –پروتئین ۱/۶ گرم –

    خواص نارگیل

    نارگیل به دلیل سرشار بودن از مواد معدنی خواص فراوانی برای سلامتی، زیبایی و حتی زنان باردار دارد. برخی از خواص نارگیل عبارتند از:

    تقویت سیستم ایمنی جنین و زنان در دوران بارداری

    درمان اختلال نعوظ در مردان

    کمک به کاهش وزن کاهش فشار خون

    پیشگیری و درمان سرماخوردگی

    درمان کبد چرب

    درمان بیماری‌های کلیوی

    درمان عفونت‌ ادراری

    پیشگیری از سرطان کولون وسینه

    تقویت حافظه

    پیشگیری از پوکی استخوان

    حفظ سلامت مو

    منبع مطلب : setare.com

    جدول ارزش غذایی نارگیل (کالری، ویتامین ها و مواد معدنی)

    ارزش غذایی، کالری، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گوشت نارگیل، گوشت نارگیل چه مواد مغذی دارد؟

    جدول ارزش غذایی نارگیل (کالری، ویتامین ها و مواد معدنی)

    جدول ارزش غذایی نارگیل

    خواص نارگیل که یکی از میوه های محبوب در جهان است توسط مطالعات علمی ثابت شده هستند.

    نارگیل میوه نخل نارگیل است که در آب و هوای گرمسیری رشد می کند. پوسته های قهوه ای و فیبری آن ها گوشت داخل را پنهان می کنند.

    در این مقاله به بررسی ارزش غذایی، کالری، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گوشت نارگیل می پردازیم. با سومیتا همراه باشید؛

    ارزش غذایی نارگیل تازه

    گوشت نارگیل سرشار از چربی و کالری بوده در حالی که از نظر کربوهیدرات و پروتئین متوسط ​​است.

    یک فنجان (80 گرم) گوشت نارگیل تازه مقدار

    کالری 283 کربوهیدرات 10 گرم فیبر 7 گرم پروتئین 3 گرم قند 5 گرم چربی 27 گرم

    منگنز 60٪ ارزش غذایی روزانه

    سلنیوم 15٪ ارزش غذایی روزانه

    مس 44٪ ارزش غذایی روزانه

    فسفر 13٪ ارزش غذایی روزانه

    پتاسیم 6٪ ارزش غذایی روزانه

    آهن 11٪ ارزش غذایی روزانه

    روی 10٪ ارزش غذایی روزانه

    ارزش غذایی نارگیل خشک شده

    یک فنجان (100 گرم) نارگیل خشک شده مقدار

    کالری 650 کربوهیدرات 25 گرم فیبر 18 گرم پروتئین 7.5 گرم قند 7.3 گرم چربی 65 گرم

    منگنز 137٪ ارزش غذایی روزانه

    سلنیوم 26٪ ارزش غذایی روزانه

    مس 40٪ ارزش غذایی روزانه

    فسفر 21٪ ارزش غذایی روزانه

    پتاسیم 16٪ ارزش غذایی روزانه

    آهن 18٪ ارزش غذایی روزانه

    کالری موجود در یک فنجان آب نارگیل : 45کالری موجود در یک فنجان شیر نارگیل : 552کالری موجود در یک عدد نارگیل متوسط : 1405کالری موجود در یک تکه نارگیل (45 گرم) : 159کالری موجود در یک قاشق غذاخوری پودر نارگیل : 38

    گوشت نارگیل سرشار از چندین ماده معدنی مهم به ویژه منگنز و مس است. در حالی که منگنز از عملکرد آنزیم ها و متابولیسم چربی پشتیبانی می کند مس به تشکیل استخوان و سلامت قلب کمک می کند.

    چربی

    نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد یک میوه منحصر به فرد است. حدود 89 درصد چربی موجود در گوشت نارگیل اشباع شده است.

    بیشتر این چربی ها تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs) هستند که به طور دست نخورده در روده کوچک شما جذب شده و توسط بدن شما برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می گیرند.

    فیبر

    فقط یک فنجان (80 گرم) نارگیل خرد شده 7 گرم فیبر را فراهم می کند که بیش از 20 درصد مقدار مورد نیاز روزانه است.

    بیشتر این فیبر نامحلول است به این معنی که هضم نمی شود. در عوض غذا را از طریق دستگاه گوارش منتقل کرده و به سلامت روده کمک می کند.

    فواید و مزایای نارگیل برای سلامتی بدن

    1. ممکن است سلامت قلب را افزایش دهد

    گوشت نارگیل حاوی روغن نارگیل است که ممکن است کلسترول HDL را افزایش و کلسترول LDL را کاهش دهد. بهبود این نشانگرها ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

    در یک مطالعه 4 هفته ای به 91 نفر روزانه 50 میلی لیتر روغن نارگیل فوق بکر، روغن زیتون فوق بکر یا کره بدون نمک داده شد. در گروه روغن نارگیل میزان کلسترول HDL در مقایسه با کسانی که کره یا روغن زیتون داده شده بود افزایش چشمگیری نشان داد.

    یک مطالعه 8 هفته ای بر روی 35 فرد بزرگسال سالم نتایج مشابهی را نشان دادو مشخص شد که 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) روغن نارگیل که دو بار در روز مصرف می شود منجر به افزایش قابل توجه کلسترول HDL در مقایسه با گروه کنترل می شود.

    یک مطالعه 8 هفته ای دیگر نشان داد افرادی که 200 گرم فرنی تهیه شده با شیر نارگیل مصرف کرده بودند در مقایسه با افرادی که از فرنی با شیر سویا استفاده می کردند میزان کلسترول LDL را کاهش و کلسترول HDL را افزایش دادند.

    2. ممکن است باعث لاغری و کاهش وزن شود

    گوشت نارگیل ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

    مطالعات نشان می دهد که تری‌ گلیسریدهای با زنجیره متوسط این میوه ممکن است احساس سیری، کالری سوزی و چربی سوزی را افزایش دهد که همه آن ها ممکن است از کاهش وزن پشتیبانی کنند.

    علاوه بر این محتوای فیبر بالای گوشت نارگیل می تواند سیری را افزایش دهد که ممکن است به جلوگیری از پرخوری کمک کند.

    یک مطالعه 90 روزه بر روی 8 فرد بزرگسال نشان داد که رژیم غذایی استاندارد حاوی 1.3 فنجان (100 گرم) نارگیل تازه در روز باعث کاهش وزن قابل توجهی می شود در مقایسه با مصرف همان مقدار بادام زمینی یا روغن بادام زمینی.

    به خاطر داشته باشید که در این مطالعات از مقادیر بسیار زیادی نارگیل و تری‌ گلیسریدهای با زنجیره متوسط استفاده شده است بنابراین مشخص نیست که آیا خوردن مقادیر کمتر گوشت نارگیل نیز همین تاثیر را خواهد داشت یا خیر.

    3. ممکن است به سلامت دستگاه گوارش کمک کند

    نارگیل سرشار از فیبر است که به حجیم شدن مدفوع شما کمک می کند و سیستم گوارش شما را سالم نگه می دارد.

    از آنجا که این میوه ها همچنین دارای چربی زیادی هستند می توانند به بدن شما در جذب مواد مغذی محلول در چربی از جمله ویتامین A ،D ،E و K کمک کنند.

    علاوه بر این نشان داده شده است که تری‌ گلیسریدهای با زنجیره متوسط در گوشت نارگیل باکتری های روده شما را تقویت کرده که ممکن است بدن را در برابر التهاب و شرایطی مانند سندرم متابولیک محافظت کند.

    علاوه بر این روغن نارگیل ممکن است رشد مخمرهای مضر مانند کاندیدا آلبیکنز را که می تواند باعث عفونت های جدی شود، کاهش دهد.

    4. ممکن است قند خون را تثبیت کند

    این میوه ممکن است قند خون ناشتا را کاهش داده و باکتری های روده شما را برای کنترل قند خون تغییر دهد.

    5. ممکن است ایمنی را بهبود بخشد

    منگنز و آنتی اکسیدان های نارگیل ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کند و التهاب را کاهش دهد.

    منبع مطلب : soomita.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 1 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید