این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    کی اردی سوار مره

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    کی اردی سوار مره را از این سایت دریافت کنید.

    منبع مطلب : chromewebdata

    پژو آردی

    پژو آردی

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    پژو آردی

    نمای بالایی پژو آردی

    دید کلی شرکت ایران خودرو تولید ۱۳۷۸–۱۳۸۵ بدنه و شاسی کلاس سدان شکل بدنه سدان سکو پژو ۴۰۵ام آی

    خودروهای وابسته پژو روآ، پیکان

    پیشرانه

    موتور OHV 1600(موتور پیکان)

    گنجایش ۵۰ لیتر

    جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی

    سامانه تعلیق جلو مک فرسون عقب فنر شمشی ابعاد

    درازا ۴٬۴۰۸ میلیمتر (۱۷۳٫۵ اینچ)

    پهنا ۱٬۶۹۴ میلیمتر (۶۷٫۶ اینچ)

    بلندی ۱٬۴۱۰ میلیمتر (۵۵ اینچ)

    وزن خالص ۱٬۱۲۱ تا ۱٬۰۹۰ کیلوگرم (ناخالص)

    گاه‌شمار پیشین پیکان پسین پژو روآ

    پژو آردی خودرویی سدان است که از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ توسط ایران خودرو تولید می‌شد و سپس با پژو روآ جایگزین شد. این خودرو دارای بدنه مربوط به پژو ۴۰۵ و پیشرانه خودروی پیکان است. پژو آردی با توجه به دیفرانسیل عقب بودن و مخفف «Rear wheel drive»، پژو RD نام گرفته‌است.

    آردی‌های تولید شده پیش از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ فرمان هیدرولیک، کولر، سیستم انژکتوری نداشتند. نسخهٔ اصلاح‌شده از نیمه سال ۱۳۸۲ به بعد، پژو RDi نام گرفت.

    جانشین[ویرایش]

    مقالهٔ اصلی: پژو روآ

    جانشین آردی پژو روآ اگرچه ممکن است در ظاهر همان آردی به نظر آید ولی از لحاظ فنی و موتوری تغییراتی در آن به وجود آمده

    است. موتور این خودرو نسبت به آردی بهینه شده و در روآ ۱۴ اسب بخار و در روآ سال ۱۷ اسب بخار به آن افزوده‌شده‌است. تفاوت ظاهری روآ با آردی استفاده از سپرهای مشکی در روآ است.

    پژو روآ با موتور بهبودیافته و تغییرات اندک نسبت به آردی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ تولید می‌شد.[۱] در سال ۱۳۹۴، ایران خودرو با استفاده از الگوی آردی، وانت آریسان را با موتور بهبودیافتهٔ پیکان و روآ سال(OHVG2) جانشین پیکان وانت کرد.[۲]

    ویژگی‌های مثبت[ویرایش]

    طراحی و ساخت پژو آر. دی، به‌دلیل این‌که در سال‌های نسبتاً دور ساخته شده، تحت‌نظارت مستقیم پژو بوده‌است و به همین جهت می‌توانید به دارا بودن حداقلی از کیفیت اطمینان داشته باشید.

    به‌لحاظ دامنه دید، رانندگی با پژو آر. دی راحت است. به‌واسطه نوع طراحی کابین و بدنه، شما نقطه کوری ندارید و به‌راحتی یک دید کامل را تجربه خواهید کرد.

    سیستم تعلیق و عایق‌بندی این خودرو بهتر از پیکان و پراید است، درنتیجه هنگام رانندگی صدای کم‌تری به درون کابین نفوذ خواهد کرد.

    برخی از راننده‌ها معتقدند زمانی‌که قدرت پیشرانه پژو آر. دی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، خودرو دچار هدررفت انرژی می‌شود. با این حال، این خودرو کشش خوبی دارد و حتی می‌توان در جاده‌های کوهستانی نیز با آن رانندگی کرد، البته در شیب‌های تند باید قلق رانندگی با این خودرو را بلد باشید.

    فرمان‌پذیری پژو آر. دی، جزو مزیت‌های این خودرو محسوب می‌شود. سیستم تعلیق به‌کاررفته در این خودرو همان سیستم تعلیق پیکان است و شامل هر دو محور می‌شود، درنتیجه موقع رانندگی شاهد یک فنربندی محکم‌تر، حتی نسبت به پژو ۴۰۵، خواهید بود. اگر این ویژگی را در کنار ویژگی دیفرانسیل عقب بودن این خودرو قرار دهید، متوجه می‌شوید که چرا فرمان‌پذیری آن تا این اندازه خوب است.

    فرمان پژو آر. دی (در مدل‌های قبل از ۸۲)با آن‌که هیدرولیک نیست، ولی دقت خوبی دارد و می‌تواند در کنار ضریب مناسب جعبه‌دنده و نوع دیفرانسیل، تجربه خوشایندی را برای‌تان به‌همراه داشته باشد.

    بدنه پژو آردی از استحکام خوبی برخوردار است. باید منصفانه بگوییم با اینکه بدنه پژو آردی از روی بدنه خودرویی دیگر کپی شده‌است، همچنان کیفیت دارد. درست است که پژو آردی، قیمتی بسیار پایین نسبت به دیگر مدل‌های پژو داشت، اما تولیدکننده برای ساخت این خودرو، مواد اولیه مرغوب و مونتاژی مناسب را به کار گرفته بود.

    این موضوع در مورد داخل کابین خودرو هم صدق می‌کند. به جرئت می‌توان گفت که صندلی‌های پژو آردی، تفاوت چندانی با صندلی‌های پژو ۴۰۵ تولید سال‌های اخیر ندارند. در مورد داشبورد و رودری‌ها هم باید بدانید که کیفیتی مناسب و حتی بهتر از برخی محصولات این سال‌ها دارند. داشبورد و رو دری‌های پژو آردی به جای پلاستیک خشکی که این روزها در تولید خودروها زیاد به کار می‌رود، از جنس چرم فشرده تهیه شده‌اند.

    کابین و صندوق عقب جادار پژو آردی، وام گرفته از ۴۰۵ است و فضای بسیار مناسبی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. دید مناسب از داخل کابین خودرو به بیرون، از دیگر مزایای آن است.

    درست است که پژو آردی در رنگ‌های متنوعی تولید نمی‌شد، اما اگر بخواهیم جنبه مثبت قضیه را بنگریم، باید به این نکته اشاره کنیم که صاف کاری و ترمیم خودروهایی که رنگ روغنی دارند، راحت تر و کم هزینه تر از خودروهایی با رنگ متالیک است. تمام پژو آردی‌ها با رنگ روغنی تولید می‌شدند.

    امکانات رفاهی پژوهای آردی که از سال ۸۲ به بعد تولید شده‌اند، شامل کولر و بخاری، فرمان هیدرولیک، شیشه بالابرهای برقی درب‌های جلو، آینه‌های جانبی با تنظیم دستی از داخل کابین، شیشه عقب گرمکن دار، سیستم صوتی با پخش نوار کاست دارای رادیو و ساعت دیجیتال می‌شود. لازم است ذکر شود که کولر و بخاری پژو آردی، عملکرد خیلی خوبی دارند. مدل‌های قبلی، کولر و فرمان هیدرولیک نداشتند و سیستم سوخت رسانی شان کاربراتوری بود.

    پژو آردی به دلیل داشتن بدنه قرص و محکم، در سرعت‌های بالا عملکردی بهتر از پراید دارد. صداهای اضافی و عدم تعادل مدل‌های گوناگون پراید، به ویژه در سرعت بالا، بسیار آزار دهنده است.

    ویژگی‌های منفی[ویرایش]

    شاید ظرفیت باک ۵۲ لیتری این خودرو کمی باعث ناراحتی‌تان بشود، چراکه در سفرهای برون‌شهری ناچار خواهید بود مراجعه بیش‌تری به پمپ‌بنزین داشته باشید.

    در ابتدای استفاده از پژو آردی، ظاهراً همه‌چیز را شبیه پژو ۴۰۵ خواهید یافت، اما چون سیستم دیفرانسیل این خودرو به‌صورت محور عقب است، طراحان آن ناچار بوده‌اند که کمی از فضای داخل کابین و صندوق عقب کم کنند. این کم شدن فضا خیلی آزاردهنده نیست، اما دیگر فضایی به اندازه پژو ۴۰۵ نخواهید داشت.

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 4 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید